Renault Espace VI 2,2dci -dusi się na wysokich obrotach!

05 Kwi 2009, 11:25

Witam.
Mam problem, z którym nie chciałbym pojechać do serwisu.
Problem polaga na tym, że przy wysokich obrotach,a dokładnie jak wdepne mocno w gaz silnik zaczyna się dusić, moc nie spada, ale nie przyspiesza i zapala się lampka kontrolna usterki elektronicznej lub obecności wody w filtrze oleju.
Trochę mnie to dziwi, bo filtr nie dawno wymieniałem, zaś tankuje Vpower Disel na Shellu i innego paliwa nie wlewam.
Dodam jeszcze, że lampka gaśnie po ponownym włączeniu silnika. Przy bardzo spokojnej jeździe nie dusi się, ale jeśli się troszkę wdepnie w gaz po chwili sie dusi i zapala się lampka.
Czy ktoś wie, co może być przyczyną tej usterki?
Espace 2,2 dCi rok 2003.
Pozdrawiam serdecznie
jsatriani
Nowicjusz
 
Posty: 7
  • 05 Kwi 2009, 14:49

    Zacząłbym od sprawdzenia sondy lambda,przepływomierza,potencjometra (czujnika położenia pedału gazu).Silnik nie otrzymuje odpowiedniej dawki paliwa stosownej do aktualnego zapotrzebowania,sprawdż jeszcze ten filtr paliwa,jakiej firmy kupiłeś,ja bym go wyciągnął po prostu na chwilę i sprawdzil czy bez niego bryka nabierze wigoru.Być moze jego przepustowość jest nieodpowiednia.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8623
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    07 Kwi 2009, 19:13

    Dzieki za odpowiedź, na razie podłączyłem go do komputera i wyskoczyło 7 usterek (przemijających), takich jak:
    1 - Obwód przekaźnika świec żarowych
    2 - Przetwornik ciśnienia - kontrola ciśnienia doładowania
    3 - Obwód sterowania zaworu EGR
    4 - Obwód czujnika przepływu powietrza
    5 - obwod synchoronizacji czujnika wału korbowego i rozrzadu
    6- obwod zaworu regulacji cisnienia na listwie CR
    7-przetwornik ciśnienia - kontrola ciśnienia doładowania.
    Na razie wykasowałem te błędy, bo tak sie złożyło, ze przed jazdą do znajomego na podlaczenie do kompa nic sie nie działo. Ale i tak odczuwam, ze sie lekko dusi jak sie wdepnie, nawet na nizszych biegach, troche mniej niz wczesniej, ale jednak.
    Ma ktoś jakąś diagnozę patrząc na te błedy? Obsawiam, przepływomierz, ale... sie okaże jak znowu zacznie świecić sie kontrolka .
    Pozdrawiam
    jsatriani
    Nowicjusz
     
    Posty: 7

    07 Kwi 2009, 19:39

    Wystarczy, że powstał jeden błąd a następne są po prostu powiązane. Normalnie przy takiej ilości błędów to kasuje się je, a następnie jeździ się autem chociaż 1-2km i znów podłącza się pod komputer celem wyeliminowania części błędów.
    Moim zdaniem powinieneś jeszcze raz podłączyć się pod kompa.
    adamires
    Początkujący
     
    Posty: 148
    Miejscowość: World

    11 Kwi 2009, 11:47

    Miałem sam problem w sprinterze .Przyczyna jest małe pięknięcie w takej gumowej rurke ,ktora doprowadza powietre do silnika .Przez to lewe powietre dostaje do siknika na wysokyn obrocie .komputer odczyta to jak awarie i wchodzi w stan awarii .wystaczy wymienic ten element
    Pozd !!!
    Thanh
    thanh
    Nowicjusz
     
    Posty: 11
    Miejscowość: Przemysl
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Toyota Corona 1957 rok
      Pierwsza Corona pojawiła się na rynku w 1957 roku. Początkowo Corona była oferowana z litrowym silnikiem o mocy 33 KM. W 1959 roku został on zastąpiony nowym 45-konnym silnikiem o tej samej pojemności. Kompaktowy samochód ...
      Testy czterech Audi R18 e-tron quattro
      Audi przeprowadzi testy czterech Audi R18 e-tron. Są one bezpośrednio związane z przygotowaniem do dwudziestoczterogodzinnego wyścigu w Le Mans. Obok wytypowanych do wyścigu pojazdów z numerami startowymi 1, 2 i 3, ...