Rover 200. Przegrzewa się silnik, Ubywa płynu chłodniczego

11 Lip 2015, 21:44

Witam wszystkich posiadam Rovera 200 rocznik 99. Miałem problemy w wydechem, chodził jak by miał dziurę w tłumiku, dlatego zajrzałem pod maskę (dodam ze jestem laikiem jeśli chodzi o budowę samochodu) okazało się że nie miałem wcale płynu w chłodnicy mimo tego że dolewałem ok 3 miesięcy temu. (pojechałem do mechanika wymienił mi cały wydech 350 zł) dolałem płynu do chłodnicy, powiedział mi że powinno być ok. 2 dni po tym nie mam już tak myślę 1/4 tego co wlałem. Okolice wskaźnika min na zbiorniku. Odnoszę wrażenie że silnik się przegrzewa. (Bardzo ciepłe powietrze z nawiewów, pół godziny po przejechaniu 15 km silnik gorący, godzina po nadal ciepły) dodam że wskazówka ciepła nie przekracza połowy (może coś z nią jest nie tak?) i dodam że po lekkim odkręceniu zbiornika od chłodnicy zeszło duże ciśnienie i niemal zabulgotało... Zadzwoniłem do mechanika mówi że to uszczelka głowicy i że poł silnika do wymiany bo trzeba rozciąć rozrząd itp i że ok 1000 zł może 800 tak powiedział. Jakie jest wasze zdanie czy on ma rację i czy stało się to przez to że pewnie jakiś czas jeździłem bez płynu chłodniczego (ale dlaczego on tak szybko się złóżył?!) Jeszcze pytanie czy mogę nim jeszcze przez jakiś czas jeździć ok 12 km maks?
mate94
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Nie mam

11 Lip 2015, 23:01

Wyczytałem gdzieś ze takie objawy jak grzanie sie silnika, bulgotanie czy ubytek płynu to mogą byc za sprawa termostatu i ze lepiej najpierw spróbować wymiany . Wiadomo mechanik moze wyczuł ze jestem zielony i chce mnie nabic na koszty. Wypowie sie ktos czy to moze być termostat ?
mate94
Nowicjusz
 
Posty: 7
Auto: Nie mam

16 Lip 2015, 03:18

Kopci ci samochód na biało z rury, kiedy jest ciepło? Jeżeli tak to by była zapewne uszczelka pod głowicą. Dodatkowo odkręcając korek od wlewu oleju miałbyś taki majonez w środku.
Może masz uszkodzoną chłodnicę lub którąś z rurek i płyn po prostu wycieka.
Druga rzecz: podczas jazdy wskazówka od temperatury powinna być właśnie po środku. Przy normalnej jeździe bez znaczenia czy stoisz w korku czy jedziesz po trasie to będzie po środku (oczywiście nie od razu po odpaleniu).
Jeżeli odkręciłeś korek od chłodnicy od razu po jeździe to nic dziwnego, że poleciała para i zabulgotało, bo w większości samochodów układ chłodzenia jest przewidziany do pracy pod lekkim ciśnieniem (lekko ponad temp. wrzenia płynu). Jeżeli masz problemy z długim rozgrzewaniem samochodu to dobrze rzucić okiem na termostat oraz działanie wentylatora chłodnicy ( uwaga, nie zawsze będzie chodził gdy masz włączony silnik nawet jeśli jest sprawny ).
Idź do innego mechanika, bo do wymiany uszczelki się zdejmuje głowicę i odpina łańcuch/pasek, a następnie daje się nową uszczelkę. Rozrządu się nie rozcina i nie wymienia się połowy silnika.
jerzye46
Początkujący
 
Posty: 110
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

16 Lip 2015, 10:31

Biały dym o tej porze z rury wydechowej? Ciężko będzie zauważyć...
Czy masz problem z uruchomieniem silnika po całonocnym postoju? Czyli musisz troszkę pokręcić rozrusznikiem, żeby silnik zaskoczył? Czy olej w silniku ma kolor kawy z mlekiem? Jeżeli tak, to uszczelka pod głowicą do wymiany. Jeżeli nie, to uszczelka jest ok.
Ja bym zaczął szukać wycieku zewnętrznego - uzupełnij płyn w zbiorniczku i uruchom silnik ( zimny ). Podczas nagrzewania obserwuj wszystkie złączki i wężyki czy gdzieś nie kapie. Sprawdz też, czy jak silnik jest już nagrzany, to czy przewody z chłodnicy nie są twarde.
Jeżeli wskazówka temperatury na nagrzanym silniku jest w tej pozycji co miałeś zawsze, płyn się nie gotuje, silnik nagrzewa się w tym czasie co zazwyzaj, to termostatu nie ruszaj.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Przełomowe innowacje Toyoty, o których nie wiedzieliście
    Pierwszy elektryczny SUV na świecie, pierwsze auto wyścigowe z turbo czy też pierwsze sprzęgło bez toksycznego azbestu to tylko kilka z licznych innowacji Toyoty, które zmieniły i nadal pozytywnie zmieniają świat motoryzacji. ...