Rover 200. Przegrzewa się silnik, Ubywa płynu chłodniczego

11 Lip 2015, 21:44

Witam wszystkich posiadam Rovera 200 rocznik 99. Miałem problemy w wydechem, chodził jak by miał dziurę w tłumiku, dlatego zajrzałem pod maskę (dodam ze jestem laikiem jeśli chodzi o budowę samochodu) okazało się że nie miałem wcale płynu w chłodnicy mimo tego że dolewałem ok 3 miesięcy temu. (pojechałem do mechanika wymienił mi cały wydech 350 zł) dolałem płynu do chłodnicy, powiedział mi że powinno być ok. 2 dni po tym nie mam już tak myślę 1/4 tego co wlałem. Okolice wskaźnika min na zbiorniku. Odnoszę wrażenie że silnik się przegrzewa. (Bardzo ciepłe powietrze z nawiewów, pół godziny po przejechaniu 15 km silnik gorący, godzina po nadal ciepły) dodam że wskazówka ciepła nie przekracza połowy (może coś z nią jest nie tak?) i dodam że po lekkim odkręceniu zbiornika od chłodnicy zeszło duże ciśnienie i niemal zabulgotało... Zadzwoniłem do mechanika mówi że to uszczelka głowicy i że poł silnika do wymiany bo trzeba rozciąć rozrząd itp i że ok 1000 zł może 800 tak powiedział. Jakie jest wasze zdanie czy on ma rację i czy stało się to przez to że pewnie jakiś czas jeździłem bez płynu chłodniczego (ale dlaczego on tak szybko się złóżył?!) Jeszcze pytanie czy mogę nim jeszcze przez jakiś czas jeździć ok 12 km maks?
mate94
Nowicjusz

Auto: Nie mam

11 Lip 2015, 23:01

Wyczytałem gdzieś ze takie objawy jak grzanie sie silnika, bulgotanie czy ubytek płynu to mogą byc za sprawa termostatu i ze lepiej najpierw spróbować wymiany . Wiadomo mechanik moze wyczuł ze jestem zielony i chce mnie nabic na koszty. Wypowie sie ktos czy to moze być termostat ?
mate94
Nowicjusz

Auto: Nie mam

16 Lip 2015, 03:18

Kopci ci samochód na biało z rury, kiedy jest ciepło? Jeżeli tak to by była zapewne uszczelka pod głowicą. Dodatkowo odkręcając korek od wlewu oleju miałbyś taki majonez w środku.
Może masz uszkodzoną chłodnicę lub którąś z rurek i płyn po prostu wycieka.