Rower jako relaks - jaki wybrać?

Rower jako relaks - jaki wybrać?

06 Kwi 2018, 09:12

Przez wzgląd na to, że w tygodniu bardzo dużo czasu spędzam w aucie, chciałbym weekendami już do niego nie wsiadać. Pomyślałem, że zacznę przygodę z rowerami. Znajomy namawia mnie na MTB, żeby pojeździć w terenie. Jakie MTB się nadają? Oglądałem kilka i bardzo spodobał mi się romet rambler. Na moje oko dobry, a według was? Macie inne propozycje?
Vars
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 06 Kwi 2018, 09:08
Prawo jazdy od: 16 04 1994
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Rover 75
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: Rower jako relaks - jaki wybrać?

06 Kwi 2018, 10:14

Zacznij może od tego jaki możesz przeznaczyć budżet na rower? Następnie trzeba sprawdzić czy warto kupować nowy bo często można kupić używany z dobrym osprzętem w dobrej cenie. jeżeli już MTB to trzeba odpowiednio dobrać rozmiar ramy żebyś wygodnie podróżował i nie był narażony na kontuzje :) Jest sporo pytań na które trzeba sobie odpowiedzieć żeby kupić coś odpowiedniego :ok:
Napisz jaki masz wzrost, gdzie będziesz w większości jeździł, budżet to coś może podpowiem na tyle na ile się znam :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6784
Zdjęcia: 3345
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Rower jako relaks - jaki wybrać?

06 Kwi 2018, 10:48

Vars napisał(a):Oglądałem kilka i bardzo spodobał mi się romet rambler. Na moje oko dobry, a według was? Macie inne propozycje?

Wszystko zależy od tego, o jaki teren chodzi, jeżeli nic cięższego niż leśne dukty, to MTB bym odpuścił. Ja sam mam crossa(Kellys Axis), jest to bardziej uniwersalny rower od MTB. Duże 28" koła i niezbyt szerokie(ale terenowe) opony dają też sporo frajdy na ścieżkach rowerowych. :ok:
yeti65
Stały forumowicz
 
Posty: 1948
Rejestracja: 12 Gru 2014, 16:08
Miejscowość: Zegrze Pd
Prawo jazdy od: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Lancer 2014, Vitara 2017
Silnik: 1,6 117KM 1,6 120KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

Re: Rower jako relaks - jaki wybrać?

08 Kwi 2018, 22:16

Vars napisał(a):Jakie MTB się nadają?
zależy czego potrzebujesz, bo należy pamiętać, że MTB ma wiele podkategorii i podstawowy podział na hardtail oraz full suspention. Jeśli nie jeździsz w bardzo ciężkim terenie, warto kupić sobie modny ostatnio rower przełajowy, dzięki któremu po przesiadce na MTB będziesz królem techniki jazdy w terenie :ok:

Romet Rambler, no cóż :mrgreen: za tą kasę niczego szczególnego bym się nie spodziewał (choć zależy jeszcze który model). Po zakupie trzeba będzie pewnie co nieco dołożyć $, bo rowery z półki cenowej ~2k można traktować bardziej jako bazę niż gotowy produkt
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 11421
Zdjęcia: 12
Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
Miejscowość: Zawiercie|Kraków
Prawo jazdy od: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II
Silnik: 1.6 TDCI 109KM
Rok produkcji: 2008

Re: Rower jako relaks - jaki wybrać?

30 Kwi 2018, 11:09

Jak zależy wam głównie na relaksie to raczej jakiś turystyczny, na spokojne i długie wycieczki rowerowe. Dla mnie większą frajdą na pewno jest jazda na motorze i zamierzam właśnie w końcu kupić coś porządnego. Moja stara CBRa co chwile się psuje, wpakowałem w nią już sporo części ze sklepu motogar.pl na więcej nie mam cierpliwości. Może przynajmniej ze sprzedaży na pól nowego mi starczy
Enterspeed
Nowicjusz
 
Posty: 6
Rejestracja: 16 Kwi 2018, 12:58
Prawo jazdy od: 02 03 1981
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Astra 3
Silnik: 125km
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

Re: Rower jako relaks - jaki wybrać?

09 Maj 2018, 20:11

yeti65 napisał(a):
Vars napisał(a):Oglądałem kilka i bardzo spodobał mi się romet rambler. Na moje oko dobry, a według was? Macie inne propozycje?

Wszystko zależy od tego, o jaki teren chodzi, jeżeli nic cięższego niż leśne dukty, to MTB bym odpuścił. Ja sam mam crossa(Kellys Axis), jest to bardziej uniwersalny rower od MTB. Duże 28" koła i niezbyt szerokie(ale terenowe) opony dają też sporo frajdy na ścieżkach rowerowych. :ok:

Rowery crossowe albo nawet trekingowe bardziej moga się sprawdzić niż typowe MTB. Jak nie masz wprawy i kondycji to lepiej wybrac taki rower bo jest bardziej uniwersalny i na pewno wygodniejszy. Ja sam mam Krossa Evado.
JacekBrzez
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 25 Kwi 2018, 20:44
Prawo jazdy od: 18 10 2001
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: Ford Fiesta
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skoda Fabia: komfort i ponadprzeciętna przestronność Skoda Fabia: komfort i ponadprzeciętna przestronność
    Nowa Skoda Fabia może pochwalić się ponadprzeciętną przestronnością. Kompaktowy, niespełna 4-metrowy samochód posiada miejsce dla pięciu pasażerów i wyposażony jest w jeden z największych bagażników w ...
    Hyundai i20 1,0 T-GDi MT o mocy 100 KM Hyundai i20 1,0 T-GDi MT o mocy 100 KM
    Hyundai i20 posiada silnik benzynowy generujący równe 100 KM o pojemności jednego litra i tym samym umożliwia on sprint do "setki" w czasie 10,7 sekundy. Napęd przekazywany jest za pomocą manualnej skrzyni biegów ...

  • Re: Rower jako relaks - jaki wybrać?

    09 Maj 2018, 20:19

    mike napisał(a):Po zakupie trzeba będzie pewnie co nieco dołożyć $, bo rowery z półki cenowej ~2k można traktować bardziej jako bazę niż gotowy produkt
    Nadal nie wiemy ile autor chciał przeznaczyć na rower może warto pomyśleć nad używką z wyższej półki niż nad nowym?
    Jeżdżąc po mieście wybrałbym też crossowy. Jeździłem jednak po lesie na MTB i Crossowym powiem szczerze że lepiej sprawdzał się ten pierwszy ale już na ścieżce rowerowej było odwrotnie :) Takie moje odczucia.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6784
    Zdjęcia: 3345
    Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy od: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Rower jako relaks - jaki wybrać?

    12 Maj 2018, 17:43

    Kacper napisał(a):Nadal nie wiemy ile autor chciał przeznaczyć na rower może warto pomyśleć nad używką z wyższej półki niż nad nowym?
    to też jest jakieś wyjście, ale tutaj nigdy nie wiesz na co trafisz (w sumie tak jak z samochodem), no i tutaj już należy celować w wysoką półkę - używane budżetówki to wywalanie kasy w błoto.
    Kacper napisał(a):Jeżdżąc po mieście wybrałbym też crossowy. Jeździłem jednak po lesie na MTB i Crossowym powiem szczerze że lepiej sprawdzał się ten pierwszy ale już na ścieżce rowerowej było odwrotnie
    kiedyś sobie tak policzyłem moją jazdę i stwierdziłem, że u mnie w garażu powinno znajdować się 5 rowerów, także wiesz :mrgreen:
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11421
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: Rower jako relaks - jaki wybrać?

    21 Sie 2018, 18:43

    Rower górski:
    – Szerokie opony, które dobrze amortyzują nierówności i pozwalają na łatwiejszą jazdę w terenie, ale można oczywiście włożyć węższe wedle uznania i potrzeb.
    – W zależności od geometrii ramy można na nim siedzieć w bardziej pochylonej lub wyprostowanej pozycji, najlepiej przed zakupem to sprawdzić.
    – Do wyboru koła 26, 27.5, 29 cali, choć obecnie w wyższych modelach koła 26″ już się nie pojawiają.
    – Często konstrukcja górala jest bardziej pancerna: mocniejsze obręcze, solidniejsza rama. Ale oczywiście wiele zależy od budżetu.
    – Skok amortyzatora w góralach to najczęściej 80-100 milimetrów.
    – Zazwyczaj napęd skrojony jest pod jazdę terenową, czyli ma dostępne bardziej „miękkie” przełożenia, które ułatwiają podjeżdżanie.
    – Rowery górskie to nie tylko hardtaile. W sklepach dostępnych jest wiele typów rowerów górskich, przykładem niech będzie rower enduro Kross Moon.

    Rower Trekkingowy
    – Węższe opony, które zapewnią komfort na asfalcie, ale także pozwolą na szybszą jazdę. Można je wymienić na szersze (i jednocześnie wyższe), trzeba tylko pamiętać o błotnikach i konstrukcji ramy.
    – Dodatkowe wyposażenie: każdy trekking ma fabryczne błotniki, bagażnik, stopkę, a także w wyższych modelach oświetlenie na dynamo (najlepiej w schowane w piaście), ergonomiczną kierownicę, czasem pompkę.
    - Wygodniejsza i bardziej wyprostowana pozycja za kierownicą niż w góralu, choć znów wiele zależy od geometrii konkretnego roweru.
    – Najczęściej rowery mają koła 28 cali (obręcz ma identyczną średnicę co koła 29 cali, różnica tkwi wyłącznie w wysokościach opon), ale można znaleźć trekkingi z kołami 26 cali.
    – Można znaleźć rower ze sztywnym widelcem. Takie rowery są lżejsze i amortyzator nie pochłania niepotrzebnie energii podczas pedałowania. No chyba, że kupimy rower z możliwością blokowania amortyzatora, np. Kross Trans Global. Co ciekawe sztywne widelce można znaleźć albo w najtańszych rowerach, albo w tych z wyższej półki. Na średniej półce cenowej dominują amortyzatory.
    – Amortyzator ma najczęściej 50-65 milimetrów skoku. Do jazdy po asfalcie i szutrowych drogach nie potrzeba więcej.
    – Trekkingi mają trochę słabszą konstrukcję, mniejsze przekroje rur ramy, mniejszą średnicę goleni amortyzatora. Ale nie są też narażone na uszkodzenie jak górale.
    – Napęd najczęściej pozwala na uzyskanie twardszych przełożeń. Standardem jest korba z tarczami 48-36-26.

    Rower crossowy
    – Teoretycznie można by powiedzieć, że jest to rower trekkingowy, tylko bez akcesoriów. U wielu producentów tak właśnie jest. U części z nich rowery crossowe mają ciut bardziej agresywną geometrię, choć nadal jest ona komfortowa.
    – Tutaj koła to też 28 cali, opony najczęściej mają szerokość od 38 do 44 milimetrów. Śmiało można włożyć szersze (i wyższe opony), choć przed zakupem warto sprawdzić czy zmieszczą się w ramie/widelcu oraz czy przednia nie będzie ocierać o but podczas skręcania. Do bardzo wielu crossów nie uda się włożyć opon o szerokości np. 2,35 cala, co w góralach uda się bez problemu.
    – Sztywne widelce też tutaj występują, ale bardzo sporadycznie. Ze sztywnymi widelcami są produkowane rowery typu fitness, ale te postawiłbym ciut bliżej roweru szosowego niż crossowego.
    – Amortyzator ma najczęściej 50-65 milimetrów skoku. Do jazdy po asfalcie i szutrowych drogach nie potrzeba więcej.
    – W crossach napęd jest stosowany dokładnie tego samego typu co w trekkingach
    kamilba00
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 23 Mar 2018, 19:41
    Auto: mini mini
     
    • DSC00347
      Mitsubishi Double Shotz Concept
      Stoisko Toyoty na targach
      BMW E30, drift, przód