Różnica w spalaniu (miasto) Audi a4 B6 1.6/1.8T LPG

01 Kwi 2017, 09:27

Autotesto nie pisz bzdur i nie porównuj 1.6 w a4 do 1.6 w Megane. Raz, że to inny segment (to tak, jakbym z niesmakiem pisał, że mieszkanie w wigwamie jest mniej komfortowe od apartamentowca w centrum dużego miasta), a dwa, że 1.6 w aucie wielkości a4 zwyczajnie nie jedzie, a przy tym pali dużo wobec tego, co oferuje.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14092
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
1

01 Kwi 2017, 15:41

No i widać, że praktyki masz zero, za to teoretyzować tylko potrafisz i z segmentami mi tu wyskakujesz. A4 - realnie co to za wielkość? Megane, Astra, Focus (sedany dla lepszego wyobrażenia). To raz...

... a dwa, że pali dużo, bo to stara konstrukcja - prosty siknik, 8 zaworów ustawionych pionowo do tłoka. Nawet w Golfie ten silnik dużo pali.

Napisałem, że różnica w dynamice między Megane i A4 przy codzinnym użytkowaniu nie będzie praktycznie w ogóle odczuwalna. A4 ma krótką skrzynię i mimo, że jest cięższe, to do 80km/h będzie to nieznacznie odczuwalne. Megane ma lepszą górę, A4 lepszy dół.

Poza ty, o czym my tu w ogóle dywagujemy... Oba auta to nie dynamika, tylko zwykłe samochody dla spokojnie jeżdżących ludzi. Dynamika, to 1,8T, gdzie jedzie to zauważalnie lepiej, niż atmosferyczne 2,0.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam
0

01 Kwi 2017, 20:56

No to zapinamy pasy i jedziemy.

Megane: 1060 kg
Audi: 1295 kg

Megane: 107 KM
Audi: 102 KM

Megane: 9,8s / 195 km/h
Audi: 12,9 s / 190 km/h

Megane: 0,10 KM/KG
Audi: 0,07 KM/KG

Autotesto, przestań pisać głupoty, bo nóż się w kieszeni otwiera!
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
1

01 Kwi 2017, 22:43

Autotesto
nie mam zamiaru już się z Tobą kłócić, bo to jak grochem o ścianę, Należy jedynie współczuć firmie, że wybrała kogoś takiego na twarz firmy na dużym, poważnym forum...
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14092
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
2

02 Kwi 2017, 10:37

Panowie ale nie ma o co się kłócić... silnik o którym piszecie to stara konstrukcja która pomimo tabelek z mocą i Nm jest klęską której nawet ja nie potrafię wytłumaczyć :D chociaż z takim czymś miałem styczność przy Fiacie 500L 1,4 16V.
Są to nie wytłumaczalne przypadki :D
Co do samego a4b6 w opcji 1,6 jest generalnie lipa czyli kupuje się wóz premium a dostaje się zwyklaka którego największą zaletą jest to że rusza z miejsca. I jeszcze rozumiem żeby to była serwisowa perełka niczym w123/124 w latach 80/90ych a tak nie jest.

Autotesto powiedz mi po co Ty brniesz w tematy które są Ci obce. Fajnie referujesz konkretne cechy BMW, wstawiasz zestawienia problemów technicznych różnych populusów które trzeba byłoby samemu szukać w necie, wstawiłeś fajną stronę ze spalaniem użytkowników w de. a pogrążasz się detalami w stylu "automat lexa wymaga specjalnego kalibrowania". Po prostu skup się na tym na czym się znasz.
Następna sprawa to interpretacja nawet tego co sam napiszesz... tu też wychodzą dziwadła typu bmw 3,0d fajna opcja bo super jedzie a sprawdzałeś ile kosztuje naprawa najmocniejszych wersji tego silnika???
Albo ktoś szuka auta do sporych przebiegów (około 35tyś.km.rocznie) w mirę taniego a Ty polecasz wynalazki niemieckie których serwis jest abstrakcją jak na przyzwyczajenia do zasady "tanio bo niemiecko"...

Po prostu skup się na tym w czym jesteś dobry i przyjmij to że inni mogą mieć tez rację... co ja już przyjąłem i mogę się przyznać ze nie ze wszystkim miałem rację :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10394
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
1

02 Kwi 2017, 11:52

szybki napisał(a):ja już przyjąłem i mogę się przyznać ze nie ze wszystkim miałem rację
kolego, gwiazdka za prawie rok, za wcześnie na takie wyznania :mrgreen:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14092
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
0

02 Kwi 2017, 21:30

... "dużym poważnym formu"... Tia, poważnym i kulturalnym, jak jego moderatorzy, bo to Wy sygnujecie forum :lol:. Daruj sobie mike, bo ani Ty ani szybki nic z powagą nie ma wspólnego. Inni, owszem, są kulturalni i można z nimi fajnie pisać, dopóki Wy się nie udzielacie. Mnie osobiście dziwi, że jeszcze jesteście tam, gdzie jesteście, ale to odrębna sprawa. Dopasowałem styl do Was, a w zasadzie, to zniżyłem się do Waszego poziomu, bo chciałem kulturalnie, ale się nie da. Przestaniecie się mnie czepiać, to i ja przestanę. Sorry, ale wycierać butów sobą nie pozwolę, bo to by jeszcze gorzej świadczyło o firmie, którą reprezentuję. Klientem moim nie jesteście, a ja Waszym tak, więc jak to świadczy o Was?

szybki, jak mi te tematy są obce, to Wam są w ogóle nieznane. Czytacie farmazony, dane techniczne, a w większości aut nawet nie siedzieliście. Najwięcej za to macie do powiedzenia. galakty Wam przytakuje, bo w grupie atakować raźniej.

W Polsce to Wam chyba 200KM potrzeba, tylko gdzie tym jeździć. Nie mieliście okazji się przejechać, to przynajmniej sobie pooglądajcie jak to przyspiesza.

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Według mnie w zupełności wystarczająco. Nie każdy, jak Wy, musi upalać kapora i pokazywać kto jest pierwszy pod kolejnymi światłami. 200KM przy napędzie na przód mija się z celem.

P.S. szybki, piszesz sobie "tuning" pod "moderator", a nawet powtórzyć po mnie nie potrafisz. Automat nie potrzebuje kalibrowania, tylko adaptacji (np. po wymianie oleju). Każdy elektronicznie sterowany automat od chyba lat '90 ma to, tylko tacy, jak Ty nie mają o tym zielonego pojęcia. Dzisiaj chwalisz coś, za co wcześniej usiłowałeś mnie mieszać z błotem. Zdecyduj się.
Ostatnio edytowany przez Autotesto 02 Kwi 2017, 21:56, edytowano w sumie 5 razy
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam
0

02 Kwi 2017, 21:49

Autotesto napisał(a):szybki, jak mi te tematy są obce, to Wam są w ogóle nieznane. Czytacie farmazony, dane techniczne, a w większości aut nawet nie siedzieliście. Najwięcej za to macie do powiedzenia. galakty Wam przytakuje, bo w grupie atakować raźniej.


Tak się składa, że jeżdżę czasami Golfem 1.6 MPI i mam porównanie do mojej Megi. Golf po prostu nie jedzie i pali 2 litry więcej. Więc w aucie ważącym o 200 kg więcej musi być jeszcze gorzej. Dane techniczne to potwierdzają i nic tutaj "krótka skrzynia do 80 km/h" nie pomoże. Podałeś argument, ja go zniszczyłem, co otrzymałem? Śmiech i wyzwiska.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

02 Kwi 2017, 21:59

Dziwne, że nie użyłeś tego argumentu wcześniej... To podważa Twoją wiarygodność; argument bez podstaw.

By the way, nie wyzwałem Cię ani razu (mimo, że to Ty mnie wyzywałeś od kłamców i naciągaczy). Wyśmiałem - owszem, ale za to, że to Ty mnie wyśmiewasz. Na co liczyłeś za swoje chamstwo?
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam
1

02 Kwi 2017, 22:08

Wyśmiałem, bo ktoś kto pisze że 1300kg przyspiesza tak samo jak 1080kg przy tej samej mocy jest niepoważne, proste. Przy Mondeo się nie zrozumieliśmy, do reszty się nie czepiam oprócz odradzania Francuzów ze względu na belkę. W sumie to tyle :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
0

03 Kwi 2017, 07:24

Już? Skończyliście?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0