Sala koncertowa na czterech kołach

Sala koncertowa na czterech kołach

25 Kwi 2018, 10:16

Czasy klasycznego radia AM/FM i stosów kaset magnetofonowych zdolnych zaspokoić większość muzycznych potrzeb kierowcy dawno już minęły. W najnowszym Lexusie LS można znaleźć nie tylko styl nawiązujący do japońskiej tradycji gościnności Omotenashi, ale również zaawansowany i specjalnie zaprojektowany system audio.

Wydajne wieloprocesorowe systemy audio, które dostępne są w najnowszych samochodach klasy premium oferują nie tylko genialną wręcz jakość dźwięku, ale równocześnie stanowią integralną część rozbudowanego systemu informacyjnego. W bardzo wielu przypadkach za projekt integracji samochodu z systemem audio odpowiada znany producent. W przypadku Lexusa jest to znana każdemu audiofilowi firma Mark Levinson. Powstała ona w 1972 roku, a współpraca z japońskim producentem luksusowych samochodów trwa od 2000 roku.
Image Nowy Lexus LS również został wyposażony w system przygotowany przez specjalistów z Mark Levinson. W kabinie wykorzystano nowe metody tłumienia dźwięku - należy do nich system aktywnego tłumienia hałasu ANC (Active Noise Control), który niweluje hałas przez emitowanie z głośników dźwięków o przeciwnej fazie. Dzięki temu wnętrze auta stało się ciche i relaksujące.

Mark Levinson QLI Reference 3D Surround wykorzystuje zestaw 24 wysokowydajnych głośników rozmieszczonych w 16 miejscach kabiny i 16-kanałowy wzmacniacz Mark Levinson Reference.

Technologia QLI rozdziela różne źródła dźwięku – wokale, instrumenty i dźwięki tła, budujące przestrzeń – na oddzielne strumienie, podobnie jak w oryginalnej aranżacji. Są one następnie miksowane, by zrekonstruować pełne, trójwymiarowe środowisko dźwiękowe.
Nie tylko odpowiednio zaprojektowana kabina i system audio wpływają na Imageodbiór słuchanej muzyki. W uzyskaniu odpowiedniej ciszy pomagają również koła redukujące hałas. Obręcze o średnicach 20 cali mają wewnątrz komorę rezonansową z otworem, dzięki czemu tłumią szum powietrza wytwarzany przez opony. Szum ten powstaje w efekcie deformacji opony podczas toczenia, która wywołuje drgania znajdującego się wewnątrz niej powietrza. W przypadku nowych kół fale dźwiękowe trafiają przez otwór do komory rezonansowej, gdzie ich ciśnienie akustyczne rozpraszane jest w postaci ciepła. Konstrukcja nowych kół odznacza się także większą sztywnością i mniejszą masą.

źródło: Lexus
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2736
Zdjęcia: 9780
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak marki premium zmieniają motoryzację Jak marki premium zmieniają motoryzację
    Niegdyś rola producentów samochodów ograniczała się niemal wyłącznie do produkowania aut. Ale to już przeszłość. Dzisiaj największe marki nie tylko dają nam coraz bardziej zaawansowane pojazdy, ale również ...
    MINI Clubman Bond Street - jakość klasy premium MINI Clubman Bond Street - jakość klasy premium
    MINI prezentuje specjalną edycję modelu Clubman z bogatym wyposażeniem i ekskluzywną kolorystyką. Światowa premiera odbędzie się w marcu 2013 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Kolejne nowości to MINI ...

  •