Samochod 17-23 tys

18 Paź 2018, 13:47

Witam forumowiczów, jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o samochody. Od paru dni czytam forum ale znalazłem wiele sprzecznych informacji, dlatego postanowiłem założyć swój temat. W chwili obecnej posiadam polo rocznik 99. Więc już całkiem leciwe, rdza go co prawda nie łapie ale 44 konie to za mało dla komfortowej jazdy. Przechodząc do rzeczy poszukuje samochodu w budżecie 17-23 tys. Zależy mi na tym żeby auto było jak najmniej awaryjne, i nie miało zbyt wielkich problemów z rdzą. Samochód będzie pokonywał około 1200-1500km miesięcznie. Z tego około połowę w trasie a połowę w mieście lub wioskach. Dobrze jakby jeszcze samochód nadawał się do przeróbki na LPG. W skrócie szukam rozsądnego,nie awaryjnego samochodu. Jakby jeszcze był tani w utrzymaniu byłbym wniebowzięty. Liczę szanowni forumowicze że pomożecie mi z wyborem, i dzięki waszej pomocy znajdę autko które posłuży mi 8-10 lat. Serdecznie dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Donsiu
Nowicjusz
 
Posty: 7

18 Paź 2018, 17:11

Renault Megane III 1.6 110 koni. Całkiem udany samochód, silnik bardzo podatny na LPG w bezwypadkowym egzemplarzu raczej bez problemów z korozją.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Paź 2018, 17:51

Jeśli nie zależy Ci na osiągach a jedynie na niskich ksoztach eksploatacji i dużej bezawaryjnośc w perspektywie 10 lat to ja tu widze tylko VAG'a
23tys pozwoli na zakup Golfa 5 lub Seata Leona 2 z silnikami 1.6 8V MPI silnik idealnie pracuje z gazem i nie ma praktycznie z nim zadnych problemów, w tym budzecie znajdzie sie spokojnie 2008/2009 rocznik z niskim przebiegiem i praktycznie idealnym stanem wwnetrza.

jeśli chcesz cos wiecej wiedziec o takim aucie to pytaj gdyz jestem uzytkownikiem Leona 2 od 2 lat.
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Paź 2018, 18:12

Raziel11 napisał(a):Jeśli nie zależy Ci na osiągach a jedynie na niskich ksoztach eksploatacji i dużej bezawaryjnośc w perspektywie 10 lat to ja tu widze tylko VAG'a


To forum umiera przez pisanie takich głupot. Jak można twierdzić, że auta tylko jednego koncernu zapewnią tanią i bezawaryjną eksploatacje? Użytkownicy/"miłośnicy" vag to chyba już sekta. Wszystko inne to rupiecie. Silniki fsi/tfsi będące w całości wadą fabryczną stały się nagle polecane. Jak można o 10 letnim aucie z przebiegiem kilkuset tysięcy napisać, że będzie bezawaryjne?
Ma gość 23k na auto a "świetną" propozycją jest golf v z silnikiem rodem z golfa III, gdzie moment obrotowy w dolnym zakresie obrotów praktycznie nie występuje a stosunek spalania do osiągów przeraża. Z jednym mogę się zgodzić, pod warunkiem kupna zadbanego egzemplarza (a o taki baaaaaardzo trudno bo "golf zawsze się sprzeda" i ściąga się z rajchu nawet największy szrot) będzie względnie bezawaryjny, korbka od szyby się przecież nie urwie.

mateusz9986 napisał(a):Renault Megane III 1.6 110 koni


Bardzo spoko propozycja.

Zerknij też na fiata bravo, focusa 2 fl/volvo s40 (technicznie bliżniacze auta ale volvo sporo lepiej wykonane).
Jeśli nie potrzebujesz auta o wiele większego niż polo to zerknij na punto evo/punto 2012. W przypadku fiatów masz największe szanse na trafienie auta z polskiego salonu i od pierwszego właściciela.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Paź 2018, 18:21

Gośc szuka BEZAWARYJNOŚĆI

Golf 5 nie ok
Megane 3 ok...ja odpadam

Invi napisał(a):Użytkownicy/"miłośnicy" vag to chyba już sekta. Wszystko inne to rupiecie

Do tej pory byłem właścicielem 4 aut, 2 renówki i 2 vagi a oprocz tego mam sporo znajomych którzy tez uzytkuja rózne marki. Zgadnij które auta przysporzyły więcej problemów

Vag nie jest idealny, bo fordy czy ople to tez dobre auta, ale cala francuska 3 jest lata swietlne za vagiem
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Paź 2018, 18:44

Raziel11 napisał(a):Gośc szuka BEZAWARYJNOŚĆI


Bezawaryjności jak już.
BTW skoro megane jest takie złe to podaj proszę dowody na takie twierdzenie. Prawie dwa lata jeździłem tym autem, czytałem setki testów i jakoś nie spotkałem się ze złą opinią i sam również takiej nie "wydam".

Raziel11 napisał(a): ale cala francuska 3 jest lata swietlne za vagiem


I dlatego vag wchodził w cud technologiczny zwany pompowtryskami kiedy reszta jeździła od kilku lat na CR? Testowanie tsi na klientach to również innowacja? Do tego dieselgate ale już mniejsza

Ja nie wmawiam nikomu, że każdy vag to szrot bo istnieją pojedyncze modele, które mi się podobają/chciałbym je mieć ale kurfa bez przesady i pisania "tylko vag". Skoro ludzie tu przychodzą po poradę to doradzajcie obiektywnie a nie w taki sposób jak to teraz wygląda. Jak ktoś doradza lexa to zawsze ktoś się przyp....ale kiedy golfa - "co się czepiasz to świetne auto"

E:
Raziel11 napisał(a):Jeśli nie zależy Ci na osiągach a jedynie na niskich ksoztach eksploatacji i dużej bezawaryjnośc w perspektywie 10 lat to ja tu widze tylko VAG'a

->
Raziel11 napisał(a):Vag nie jest idealny, bo fordy czy ople to tez dobre auta
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczna Wielkanoc na drogach
    Święta wielkanocne to czas, gdy wiele osób podróżuje do swoich rodzin. Z powodu większego natężenia ruchu i niebezpiecznych zachowań innych kierowców nie wszyscy docierają do domu. W minionym roku w tym ...
    Kia Rio 1,4 DOHC CVVT o mocy 109 KM
    Pod maską koreańskiego mieszczucha znalazł się silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra generujący moc 109 KM. Wyposażony w manualną skrzynię biegów która oferuje sześć przełożeń. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h ...

18 Paź 2018, 18:57

Invi napisał(a):BTW skoro megane jest takie złe to podaj proszę dowody na takie twierdzenie. Prawie dwa lata jeździłem tym autem, czytałem setki testów i jakoś nie spotkałem się ze złą opinią i sam również takiej nie "wydam".
Elektronika, w kazdym aucie moze przytrafic sie usterka, ale we francuzach dzieja sie po prostu cuda, tam nie ma usterek typu uszkodzony 1 czujnik, wymiana i po sprawie, tam gdy pojawia sie usterka to przestaje dzialac pol auta a diagnostyka to jest koszmar nawet dla autoryzowanych serwisów, ja juz to przerobilem na wlasnej skórze, jezdzilem po calym dolnoslaskim po autoryzowanych serwisach i najlepszych specjalistach od francuzów i nic

Invi napisał(a):I dlatego vag wchodził w cud technologiczny zwany pompowtryskami kiedy reszta jeździła od kilku lat na CR? Testowanie tsi na klientach to również innowacja? Do tego dieselgate ale już mniejsza
I który koncern moze pochwalic sie rownie trwałymi silnikami diesla? zrobisz 800tys na HDI czy CRDI? (mowie ogiolnie o dieslu) Jako klienta koncowego kompletnie nie interesuje mnie na czym testowali i co testowali, nie jestem eko świrem

Invi napisał(a):Skoro ludzie tu przychodzą po poradę to doradzajcie obiektywnie a nie w taki sposób jak to teraz wygląda.
Każdy ma wlasne zdanie, ja przynajmniej polecam to cio mialem na wlasnosc lub mialem z tym bliski kontakt, jest na forum spora grupa osob ktora jednak poleca auta widzac je jedynie na obrazkach
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Paź 2018, 19:05

Panowie troche obiektywizmu.
Z jednej strony polecanie komus 1.6 mpi w vagu ktory nie jedzie lub tsi to chora sytuacja. Z drugiej co w drugim temacie jest polecane renault czy inny francuski szrot. Z jednej skrajnosci w druga.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

18 Paź 2018, 19:07

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Polo raczej odpada. Szukam czegoś większego.
Donsiu
Nowicjusz
 
Posty: 7

18 Paź 2018, 19:09

bartez90 napisał(a):Z jednej strony polecanie komus 1.6 mpi w vagu ktory nie jedzie

Stoi w miejscu :) po przesiadce z polo 1.0 to taki golf byłby jak rakieta
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Paź 2018, 19:22

Ale powiedzcie mi szczerze kto z was miał coś wspólnego z Megane 3 czy Laguną 3 że tak źle o nich mówicie. Silniki benzynowe wszystkie udane, żaden nie jest miną, praktycznie wszystkie spoko pod LPG. Nie ma już większych niż w VAG-ach czy Japońcach problemów z elektroniką, nie rdzewieje. Co chcieć więcej ?. Ogólnie mimo wielu hejtów nadal twierdzę że technicznie Renówki nie są złymi autami, sporo tego zjeździłem i ja i moi znajomi i nie ma większych problemów. Znam właścicieli VAG-ów którzy więcej wkładają w swe auta niż ja. Nie twierdzę że to reguła ale tak po prostu jest w moich przypadkach.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Paź 2018, 19:25

Raziel11 napisał(a):I który koncern moze pochwalic sie rownie trwałymi silnikami diesla? zrobisz 800tys na HDI czy CRDI?


Każdy normalnie eksploatowany i serwisowany silnik diesla tyle przejedzie.

Raziel11 napisał(a):Elektronika, w kazdym aucie moze przytrafic sie usterka, ale we francuzach dzieja sie po prostu cuda, tam nie ma usterek typu uszkodzony 1 czujnik, wymiana i po sprawie, tam gdy pojawia sie usterka to przestaje dzialac pol auta a diagnostyka to jest koszmar nawet dla autoryzowanych serwisów, ja juz to przerobilem na wlasnej skórze, jezdzilem po calym dolnoslaskim po autoryzowanych serwisach i najlepszych specjalistach od francuzów i nic


Stop! Tutaj mowa o megane III, konkretnym modelu, nawet z konkretnym silnikiem a nie "francuzach".
Tak samo jakbym napisał - golf 1.6 chleje olej bo przecież a4 1.8tsi chleje olej
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Paź 2018, 19:29

Odnośnie silnika 1.6 16v w Megankach czy to II czy III mogę się wypowiedzieć dość szeroko. Moja ma 73 tys realnego przebiegu, ale znam egzemplarze które mają pod 300 tys i są w podobnej kondycji. Oleju nie bierze od wymiany do wymiany nie trzeba dolewać. Przy wymianie rozrządu warto wymienić słynne koło zmiennych faz rozrządu - bajer stosowany już większości aut w przypadku Renault bardzo tani bo w orginalne 280 zł. Warto wymienić przy okazji rozrządu, potem zmieniać olej co 10 tys, trzymać stan blisko maks i nie ma żadnych problemów. U mnie jeszcze siedzi orginał. Podobno są problemy z cewkami ja mam jeszcze od nowości, wymiana na Beru załatwia problem praktycznie na zawsze. Silnik ma hydrauliczną regulację zaworów i jak najbardziej nadaje się pod LPG, nawet na liczniku jest wbudowana już kontrolka LPG.
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Paź 2018, 19:34

Ja nie narzekam na sam silniki bo te faktycznie mechanicznie sa bardzo udane, ale oprocz samego słupka masz osprzet wraz z wiazka i sterownikiem, kontrolka "EKG" to jest co 2 temat a forum megane
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1449
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Paź 2018, 19:43

Raziel11 napisał(a):Ja nie narzekam na sam silniki bo te faktycznie mechanicznie sa bardzo udane, ale oprocz samego słupka masz osprzet wraz z wiazka i sterownikiem, kontrolka "EKG" to jest co 2 temat a forum megane


Ale my rozmawiamy o III a nie poprzednich generacjach
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km