Samochód chodzi na 3 garach.

18 Gru 2016, 14:48

witam
Pół roku temu odkupiłem od sąsiada Chevroleta Evanda 2.0 i 16V 131KM. Samochód z roku 2005, pierwszy właściciel, garażowany i jak to dziadek- trzymany pod kocem. Auto z przebiegiem 100 tys km sprawowało się dobrze.

Około miesiąca temu sąsiad zmarł a samochód zaczął broić. Po odpaleniu samochód pracuje na 3 garach, a Kontrolka od silnik PYŁGA na żółto. komputer pokazuje wypadanie zapłonów. Poczytałem, poczytałem. Kable przebicia nie mają, nie widać nigdzie uciekających iskierek (w ciemnym garażu). Świece są całkiem nowe.

Któregoś dnia po odpaleniu 3 garów otworzyłem maskę i po kolei odłączałem kable i co dziwne praca samochodu się nie zmieniała- tzn nie dało się odczuć, że odpadł kolejny garnek. Przy ostatnim kablu poczułem progres- po odłączeniu i ponownym podłączeniu silnik pracował idealnie. Pierwsze co przyszło mi do głowy to uszkodzony kabel, więc go wymieniłem na inny sprawny, aby potwierdzić diagnozę, a silnik jak jechał na 3 tak jechał na 3.

Nie mam już koncepcji co może być nie tak, bo jednak cewka była sprawdzona i działa prawidłowo.
Opisałem to dość chaotycznie, jednakże inaczej nie potrafię.

Pozdrawiam
Damian93
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: chevrolet evanda
Silnik: 2.0 i 16V 131KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

21 Gru 2016, 00:03

Damian93 napisał(a):Przy ostatnim kablu poczułem progres- po odłączeniu i ponownym podłączeniu silnik pracował idealnie.
Ile czasu tak pracował? Masz kod błędu jaki ci się pojawia?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Gru 2016, 07:55

Malem bardzo podobnie,modul zaplonowy i nawalil.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

25 Gru 2016, 12:17

witam

Wymieniłem kable, sprawdziłem świece- okazało się, że dostały po d... (ceramiczna osłona była opalona ), więc i je wymieniłem. Samochód pracuje, chociaż na wolnych obrotach skacze od 800 do 1500 ob/m.

Pomyślałem, ze może warto sprawdzić silnik krokowy, jednakże nie mam pojęcia gdzie się on znajduje, a w serwisie powiedzieli mi, że nie mają bladego pojęcia.

Proszę o pomoc.
Damian93
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: chevrolet evanda
Silnik: 2.0 i 16V 131KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

25 Gru 2016, 12:22

Byc moze trzeba przeczyscic korpus przepustnicy
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

25 Gru 2016, 19:43

Przepustnice miałem około miesiąca temu na stole i została dokładnie wyczyszczona :)
Damian93
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: chevrolet evanda
Silnik: 2.0 i 16V 131KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [2018] Toyota RAV-4
    Kolejna generacja SUVa od Toyoty. W Europie będzie oferowany w podobnej gamie silnikowej co obecna, czyli 2,0 benzyna i 2,5 hybryda. Nie należy spodziewać się diesli z których Toyota się wycofuje. Wg mnie zmiany we ...

26 Gru 2016, 08:39

Sprawdzaliscie cisnienie sprezania ? Po sprawdzeniu szczelnosci dolotu pwinno sie to sprawdzic i dopiero szukac dalej,zawor moze byc nadpalony.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

26 Gru 2016, 11:15

Tzn chodzi o ciśnienie na tłokach bo nie do końca rozumiem? Pół roku temu był wymieniany rozrząd i nie mogliśmy zakręcić ręcznie silnikiem- ciśnienie stawiało opór :)
Damian93
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: chevrolet evanda
Silnik: 2.0 i 16V 131KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

26 Gru 2016, 13:30

PhantomASA1 napisał(a):Sprawdzaliscie cisnienie sprezania ?

Damian93 napisał(a):Tzn chodzi o ciśnienie na tłokach

Dokładnie - sprawdż jakie jest ciśnienie na wszystkich cylindrach i napisz.
co do obrotów, to skoro już tyle rzeczy poprzeglądałeś to może warto jeszcze zerknąć jak pracuje sonda lambda. Nie wiem, czy czasami po czyszczeniu przepustnicy nie trzeba robić jej adaptacji. Ale w tym aucie chyba nie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Gru 2016, 16:44

Ciśnienie na tłokach jest ok. Co do lambd to owszem- przy instalacja gazowej tak czy inaczej będą wariować więc nie jest to zbyt adekwatne.

Spędziłem dziś godzinę przy samochodzie szukając silnika krokowego, lecz bez większych sukcesów. Ktoś wie gdzie może on się znajdować?
Damian93
Nowicjusz
 
Posty: 5
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: chevrolet evanda
Silnik: 2.0 i 16V 131KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

26 Gru 2016, 21:05

Damian93 napisał(a):Ciśnienie na tłokach jest ok.

No z takimi odpowiedziami to ci nie pomożemy...
Damian93 napisał(a):Co do lambd to owszem- przy instalacja gazowej tak czy inaczej będą wariować więc nie jest to zbyt adekwatne.

Jak widać znasz się lepiej....Po co ci więc nasza pomoc?
Silniczek krokowy jest tam, gdzie być powinien. Musisz zdemontować rezonator i go zobaczysz. Trzyma się na dwóch śrubkach.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000