Samochód do 15 tys solidne i bezawaryjne

10 Lut 2015, 23:17

Jednak jest pewna różnica pomiędzy dieslem konstrukcyjnie mającym ok 30 lat a nowszymi konstrukcjami.
Do tego pierwszego mogłeś nalać wszystko a zapalił i pojechał. Wprawdzie z najprostszym 1.9 TDI jest podobnie no ale jednak
Po drugie, nie wiem jak mamy Ci tłumaczyć, że diesel nie ma racji bytu na krótkich dystansach pokonywanych w mieście. Taka jego uroda, i jak zimny (o co w zimie w mieście nietrudno) jest ekonomicznie nieuzasadniony... Równie dobrze możesz włączyć w domu ogrzewanie na full i otworzyć wszystkie okna - kaj tu logika?
Po trzecie, wymiany eksploatacyjne są droższe. Jeśli będziesz jeździć na krótkich dystansach ich częstotliwość można pomnożyć x2
Po czwarte, diesel nigdy Ci się nie zwróci. W zasadzie ciężko mówić o "zwracaniu się" przy aucie za kilka tys, ale znów ekonomiczne uzasadnienie jest mierne, aby nie powiedzieć żadne.
Po piąte, i tak zrobisz co zechcesz
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14097
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

11 Lut 2015, 00:51

golf000 napisał(a):golfa 3 1.9 TD z 92 r
golf kręcił drugi raz licznik i miał juz z 50tys km, i pracował bardzo dobrze, dalej jezdzi. Stad tez miedzyinnymi mój sentyment do ropniakow


To ja Ci dam inny przykład cady 1,9 sdi jak jest około 0C' potrzebuje 10km do zagrzania przy -8C' musiałem zrobić około 15km. Do momentu rozgrzania spalanie około 8l-9l na 100km. Więc gdzie masz tą oszczędność diesla :?: .

Mówisz o golfie3 D z jednym małym ale traf zadbanego żeby nie robić w nim startera za jego równowartość???
Oczywiście jak bierzesz pod uwagę benzyniaki rodem z epoki kamienia łupanego montowane do Golfa3 to diesel jest ok ale np: dla porównania corolla e10/11 do 98r 1,4 16V pali około 7l pb więc ile myślisz ze spali golf3 TD w mieście ???
Litr mniej??? A jak zamontujesz LPG to corolla spali 9l pb w mieście i 8l w trasie więc daje to około 16-18zł no i co taniej Ci wychodzi??? Więc Twój golfik na serwatkę powinien spalić około 4l i nie psuć się żeby zbliżyć się do benzyny.
Teraz pewnie powiesz że złe porównanie to dam Ci jeszcze lepsze
silnik na palecie 1,9TD kosztuje około 1000zł jak coś poniżej to zaraz okazuje się że bez turbo albo bez gwarancji rozruchowej a do benzynowego Golfika 1,6 spokojnie wyrwie się za 300zł motorownie to jest właśnie taniość tdi :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10408
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

11 Lut 2015, 01:04

bo Polacy w większości to ***** sterotypiarze nie mający pojęcia jak jest :ok:

Całe szczęście że mamy takiego eksperta jak ty.
:piwo:
Magda93
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 386
Miejscowość: WRO
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W140
Silnik: S300 Turbodiesel
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1998

11 Lut 2015, 17:42

golf000 napisał(a):Dwumas nowy kosztuje cos ok 4 tys, ale w razie czego jest to podobna inwestycja jak instalacja gazowa w benzynie.

Nie jest to taka inwestycja jak napisałeś,nijak ma się to porównanie do instalacji LPG ponieważ:
1.Instalacja Gazowa prędzej czy później zwróci się właścicielowi po założeniu,
2.Nie dosyć,że się zwróci to jeszcze zacznie na siebie pracować i będziesz do przodu :)
3.Dwumas Ci się zużyje prędzej czy później i będziesz musiał włożyć następną gotówkę lub remont a instalacja najwyżej może być np. do regulacji.
Nie jestem dobry w liczeniu,ale wydaje mi się że tak to właśnie wygląda przynajmniej w moim przypadku.
4.Benzyniaka szybciej kupisz zadbanego jak ropniaka który ma już za sobą różne przygody i nie mówie tu o kręceniu liczników bo to akurat już nie od rodzaju jednostki i paliwa zależy.
Chcesz to kupuj diesla,mój tato ma jeździ po bułki tak jak dzida napisał i gasi silnik po 2 kilometrach po czym znowu go odpala i jedzie do domu,do tego jeszcze trasa 2-3 razy w roku np. po 600km.
Jest naprawdę super oszczędnie,ma silnik 1.9 TDI 115KM w borze i sobie chwali.
Ogólnie z tym samochodem jakoś dziwnie jest,na początku jak był kupiony był niesamowicie szybki wszystkie bez wyjątku samochody zostawiał na światłach,z czasem coś się stało z jego mocą pompa była sprawdzana,dwumas niepotrzebnie wymieniony,głowica też więc nie wiem dlaczego nie jeździ tak jak jeździł.
Tutaj lektura o dieslu,przeczytaj: http://magazynauto.interia.pl/porady/ek ... Id,1532035
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

11 Lut 2015, 18:18

Magda93 napisał(a):Całe szczęście że mamy takiego eksperta jak ty.

co boli, że uderza w Ciebie Mariano-Magda? :mrgreen:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

12 Lut 2015, 23:26

myślę że jak włożę nowy dwumas to jednak troche pojeżdze, myślę że podobna licznę km co jest na liczniku. Powiem że troche mnie przekonały wasze argumenty za benzyna, dodam tylko ,że może nie jeżdże za duzo ale pare razy w tygodniu około 20 km w jedna stronę więc to nie jest tak że po bułki, a pozatym nie chodzi mi o przesadną oszczedność tylko w granicach przyzwoitości
golf000
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jaguar E-Type Roadster
    E-Type to prawdziwa ikona motoryzacji i prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalny model w historii Jaguara. Jego smukła sylwetka z długą maską i niewielką kabiną od 1961 roku cieszy oko pasjonatów motoryzacji. Samochód ...

13 Lut 2015, 12:13

20 km w jedną stronę w mieście to męczarnia dla ropniaka, ja dziennie robię ok 50-60 km po Krakowie i nie wyobrażam sobie jazdy dieselem, co chwilę światła i korki więc i dwumasa miałaby ciężki żywot
Shatanka
Początkujący
 
Posty: 240
Prawo jazdy: 22 08 2005
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Laguna 3 GT
Silnik: 2.0T 204KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

13 Lut 2015, 18:30

dokładnie, taka dwumasa dostaje po tyłku jak się często rusza (jazda miejska) i jeździ na bardzo niskich obrotach. W skrajnych przypadkach padają po 10-20tys. km
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

13 Lut 2015, 19:35

te 20km to nie jazda po mieście tylko do albo z miasta, a po mieście praktycznie nie jeżdżę bo są obwodnice, a do centrum żadko.
Brałęm pod uwage tylko dizla bo na forum Audi A6 polecali mi ten motor R5
golf000
Nowicjusz
 
Posty: 13
Auto: nie mam