Samochód do 30 tys zł

06 Mar 2018, 12:53

Witam, przejrzałem dostępne tu tematy mimo to nie znalazłem interesującej mnie odpowiedzi.
Poszukuję samochodu do kwoty około 30 tys zł, jego przeznaczenie to dojazdy do pracy zakupy i różne przejażdżki.
W rok pokonuję około 12 tys do 15 tys km maksymalnie.
Aktualnie poruszam się E46 330 xd o mocy 184 z której jestem bardzo zadowolony auto bezawaryjne o dużej mocy i napędem 4x4.
Moje wymagania:
silnik diesla lub benzyna bez znaczenie, ważne aby to był dobry silnik o dobrej wytrzymałości i o mocy choć zbliżonej do obecnego BMW
hatchback, sedan, kombi lub coupe tu jestem otwarty na propozycje.
Preferuję skrzynie manualną.
Bardzo byłbym zadowolony jeżeli udało by się znów kupić auto z napędem 4x4 dołączany lub stały, gdyż mieszkam w górach i naprawdę w zimę daje się wykorzystać ten napęd w podjazdach do domu.
Chcę jeszcze nadmienić iż mam 21 lat i około 30% zniżek na OC, a samochód teraz będzie brany tylko na mnie więc nie chcę jakiś zbyt dużych pojemności chyba że będzie warto to mogę dorzucić do tego ubezpieczenia.
Rozkład moich przebiegów to jest 90% trasa a 10% miasto.
Jeżeli warto mogę troszkę dołożyć do auta.
Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.
kamil19976
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 25 03 2015
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: BMW E46
Silnik: 3.0D 184KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

06 Mar 2018, 14:05

Proponuję Audi A4B7 z 1.8T np.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Dlaczego? Ma bardzo dobry i trwały napęd 4x4, który w razie awarii nie będzie tak problematyczny jak w BMW. Silnik 1.8T zapewnia bardzo dobre osiągi, niska pojemność = niższe OC, spalanie średnio nie przekroczy 9-10l/100km. Wiadomo, że to nie 3-litrowy diesel, ale 225Nm w szerokim zakresie obrotów robi swoje (1950 - 4700).

Alternatywa Volvo V70 2.4D5 AWD (niestety Haldex):
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Subaru Legacy:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

06 Mar 2018, 15:17

A A4 B7 z silnikiem 2.0TFSI ? Wiem że odpada od razu LPG w tym silniku.
Subaru fajne na pewno warte rozważenia, jak wypadają koszty utrzymania w porównaniu do np tej A4 ?
Rozumiem że Diesla nie ma sensu brać?
kamil19976
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 25 03 2015
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: BMW E46
Silnik: 3.0D 184KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

06 Mar 2018, 18:57

Wpisz w szukajkę "tfsi opinie" a będziesz miał lekturę na cały tydzień

Szczerze mówiąc to mając 30k zostałbym przy e46. Nie kupisz nic co będzie dużym skokiem w przód, szczególnie jeśli chcesz mocny silnik i 4x4
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Mar 2018, 19:00

Musisz zmienić auto? Ja jestem tego zdania co Invi. Możesz się wpakować na niezłą minę, dostając auto... Niewiele albo wcale lepsze (taki budżet niestety).

3.0D z 4x4 to rzadkość i jeśli jest w dobrym stanie, to ja bym ją trzymał.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Mar 2018, 19:05

Rozumiem, że autor tematu szuka WŁASNEGO auta, a te BMW, którym jeździ obecnie nie należy do niego.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kręcony licznik - auto sprzedawane w Niemczech...
    Opiszemy Wam historie która ostatnio nas spotkała. Zgłosił się do nas z klient z prośba o kontakt w Niemczech w sprawie jednego auta - chodzi dokładnie o Golfa VI. Napisaliśmy do niemieckiego właściciela z prośbą o ...

06 Mar 2018, 19:08

kamil19976 napisał(a):udało by się znów kupić


Sądzę, że nie, ale to nie miejsce na takie dylematy ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Mar 2018, 22:14

Więc jeżeli warto postaram się poczekać troszkę i dorzucić trochę i szukać czegoś w granicach 35-40 tylko czego szukać? Napęd 4x4 nie jest obowiązkiem natomiast byłby dodatkowym plusem.
BMW jest moje tylko OC jest na rodzinę ze względu na to kiedy było kupione i byłem nie długo po zdaniu prawka.
kamil19976
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 25 03 2015
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: BMW E46
Silnik: 3.0D 184KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

07 Mar 2018, 00:43

A4 B7 z 2,0 TFSI jak i 1,8T to najlepsze silniki, co prawda ten pierwszy do lpg się nie nadaje ale osiągi ma dużo, dużo lepsze.
To jest to samo pokolenie silników co w Golfie V GTI
Problemy tego silnika są identyczne np. z rozrządem jak w 1,8T
Obydwa po latach mogą złopać olej.

ale 1,8T to silnik archaiczny gdzie turbina zaczyna pompować od 3 tys jak się sztanga ruszy.
w 2,0 TFSI masz moment jak w dieslu od 2 tys ciągnie jak wariat.
No i 163 konie w takiej krowie a 200 to jednak różnica będzie.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

07 Mar 2018, 10:41

W danych technicznych A4B7 z 1.8T podają, że max moment jest od 1950 obr. Pomyłka? Poza tym w 1.8T można jeszcze podnieść moc. Do 2.0 TFSI można założyć LPG tak za 3,5-4 tys zł.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

07 Mar 2018, 10:48

Pionek napisał(a):1,8T to silnik archaiczny gdzie turbina zaczyna pompować od 3 tys jak się sztanga ruszy


Nie wprowadzaj ludzi w błąd. 1.8T z 99 roku (stan używany, nie nowy) pompuje od 1800 obrotów. O ile VAGa nie lubię o tyle takich bzdur nie przełknę.

Widocznie albo silnik albo turbo było na wymarciu, pompuje od 3000 obrotów, większej bzdury nie słyszałem już dawno. To już moja Megane zaczyna mieć moment przy 2700 obrotów :D

EDIT: Jeszcze mnie naszła myśl. Kwestia tego pompowania od 3000 to po prostu szrotowisko na rynku. Znowu przytoczę A6 z 1.8T której zostało 100 KM. Niestety.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

07 Mar 2018, 18:56

Jak o czymś nie wiecie to się nie wypowiadajcie, 1,8T od 1800 obrotów? :D
Co to diesel jest?
Producent to akurat różne idiotyzmy pisze o tym że 1,6 SR w VAG-u pali 6,5/100 w mieście albo że olej co 50 tys się wymienia.
Albo np oleju w skrzyni wcale sie nie rusza, bo przecież się nie zużywa.

Nie ma czegoś takiego jak 1800 obrotów w 1,8T chyba że turbina od Cupry K04 i porządny koks na ostrym sprzęgle.
To nie jest Ecoboost, albo TSI czy thp to jest silnik z poprzedniej epoki.

On jedzie w zakresach 3->4->5 tys a potem turbo maleńkie siada.
Zaczyna pompować w okolicy 2600 ale powyżej 3 zaczyna się jazda.
a pompowanie i max moment to też dwie różne rzeczy.

Nie wiem skąd te informacje? pisali w necie? Czy gdzieś ktoś powiela kto nie widział tych aut?
Jeździłem Leonem Cuprą ostatnio jako zainteresowany zakupem, jeździłem Audi TT
i żaden nie ma dobrego dołu ale jak się wkręca na obroty to ładnie jadą.

To nie ten silnik, nie to wykorbienie i nie ta turbina.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

07 Mar 2018, 19:53

Może coś nie tak było w tych autach, ale np. na tej stronce masz wykresy momentów:
http://rototest-research.eu/index.php?DN=23

są tam przeróżne auta i z tego co widzę to 1.8T w zależności od wersji ma max. moment w okolicach 2000-5000 obr/min.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

07 Mar 2018, 20:31

Jak ktoś władował jakieś mega turbo i wtryski i wydech taki ze go z 5 km słychać to może i ma przy 2 tys max moment, ale ja mówie o serii.
Przeciętne turbo K03 i charakterystyka 1,8T nie pozwala na max moment poniżej 2 tys, to co by ta turbina robiła później? max moment 2 tys a potem wszystko spada?

To jest np wykres dla 1,8T Golf 4
[tymczasowy link do zdjęcia niedostępny]
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

07 Mar 2018, 20:54

Mylisz pojęcia... Nikt nie pisał o max. momencie od 2000 obrotów, tylko że turbo dmucha od tych obrotów... Max moment ma nadal przy około 3k, z tymże od 2k ma o jakieś 20 Nm mniej. Wyczujesz to? Jeśli tak, to gratuluję zmysłów.

To ja też zarzucę wykresem:

Zresztą te domorsłe hamownie to są siebie warte. Każda inaczej mierzy, czynników jest wiele. Dlatego ja porównuję wykresy jednej instytucji, która zapewnia identyczne warunki i podaje je, nawet rozmiar opon.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007