Samochód do 5000-6000 tys

07 Kwi 2007, 18:00

szukam małego bezawaryjnego samochodu do 5-6 tys najlepiej z LPG doradzcie mi cos
bwlukasz
Nowicjusz
 
Posty: 3

08 Kwi 2007, 13:55

najlepszym rozwiazaniem bedzie fiat punto, ma dozu cech, nadwozie drugiej generacji Punto ma wielu zwolenników. Jest ono dość agresywne, szczególnie w odmianie 3-drzwiowej. Generalnie założenie jest takie, że odmiana pięciodrzwiowa powstała jako auto dla rodziny natomiast trzydrzwiowa, jako pojazd dla ludzi młodych, poszukujących w miarę przestronnego samochodu o ciekawej stylistyce. Stąd właśnie wywodzą się różnice w wyglądzie między obiema wersjami. Punto 5d odznacza się po prostu mniej wyrazistym charakterem. Mimo różnic oba auta cechują się licznymi kantami i ostrymi krawędziami, których nie sposób doszukać się w poprzedniej generacji miejskiego Fiata. Bardzo interesująco prezentuje się przód samochodu z zespolonymi reflektorami chronionymi gładkimi kloszami. Uwagę przyciąga także okrągłe logo Fiata zaprojektowane specjalnie na setną rocznicę koncernu. Światła tylne są jeszcze dłuższe niż w poprzedniej wersji, sięgają od dachu prawie po zderzak. Pomiędzy nimi znajduję się nietypowo skonstruowana, bo lekko wypukła klapa bagażnika. Drzwi boczne otrzymały ciekawe, wklęsłe przetłoczenia.
WNĘTRZE
Bardzo obszerne jak na tę klasę wnętrze oferuje przyzwoite warunki podróżowania. Szczególnie dobrze wypadają siedzenia, na których zasiąść mogą nawet bardzo wysokie osoby. Nieco gorzej jest z tyłu szczególnie, gdy przednie fotele zostaną maksymalnie cofnięte. Nieźle dobrana twardość siedzisk nie męczy podczas dłuższych wyjazdów. Mało skuteczne jest natomiast "trzymanie boczne" ale mankament ten dotyczy tylko tańszych odmian. W wersjach usportowionych różnica jest już bardzo wyraźna a efekt zadowalający. Mankamentem kabiny jest jakość wykończenia a szczególnie materiały do niego użyte. Twarde plastiki na desce rozdzielczej łatwo ulegają zarysowaniu a w dotyku nie są zbyt przyjemne. Staranność montażu w porównaniu z poprzednim Punto uległa poprawie. Kokpit zaprojektowany został czytelnie i funkcjonalnie, dzięki czemu kierowca z łatwością odnajdzie niezbędne elementy. W niektórych odmianach deska rozdzielcza jest dwukolorowa, co znacznie ją "ożywia". Bagażnik pomieścić może niemal 300 litrów i daje się łatwo powiększać przez złożenie tylnej kanapy.SILNIKI

Trzy jednostki benzynowe i dwie wysokoprężne zapewniają dość szeroką ofertę. Podstawowy, 60-konny silnik ma pojemność skokową 1,25 litra i z pewnością nie szokuje dynamiką. Przy 2500 obrotów osiąga on moment maksymalny o wartości 102 Nm. Motor ten pozwala na jazdę z prędkością maksymalną 155 kilometrów i na przyspieszanie do 100 km/h w czasie 14,5 sekundy.
Nieco lepiej wypada 16-zaworowa jednostka o tej samej pojemności, jednak mocy 80 KM i momencie 114 Nm. Jest ona w stanie rozpędzić auto do 172 km/h i zapewnić mu przyspieszenie w czasie nieco przekraczającym 11 sekund. Najbardziej dynamiczny jest silnik 1,8 16V, który zadedykowano sportowej odmianie HGT. Osiąga on moc 130 koni mechanicznych przy 6300 obr/min i moment 166 Nm przy 4300. Sprint do setki zajmuje tak wyposażonemu Punto 8,6 sekundy a wskazówka jego prędkościomierza zatrzymuje się dopiero na liczbie 205. Propozycją dla oszczędnych są dwa diesle o pojemności 1900 cm3. Słabsza wersja ma moc zaledwie 60 KM i moment obrotowy 118 Nm. Parametry takie sprawiają, że nie jest to propozycja dla amatorów szybkości. Niemal 16,5 sekundy trwa rozpędzenie samochodu do setki a prędkość maksymalna wynosi 155 km/h.
Znacznie szybsza jest jednostka turbodoładowana z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail. Już same liczby zdradzają, że tak wyposażony pojazd odznacza się niezłą dynamiką. Moc osiąga wartość 80 KM przy 3000 obr/min a moment 196 Nm już przy 1500. Pozwala to na jazdę z prędkością do 170 kilometrów na godzinę i na rozpędzanie się do 100 km/h w czasie 12,2 sekundy.
PODWOZIE
Zawieszenie kół przednich typu McPerson wyposażono w dolne, poprzeczne pióra zakotwiczone i pomocniczą belkę stabilizującą. Tył, także typu McPerson oparty jest na resorach piórowych, które zakotwiczone są do pomocniczej belki poprzecznej z belką stabilizującą. Komfort resorowania nie rozczarowuje, auto płynnie pokonuje nierówności i nieźle radzi sobie podczas szybkiego wchodzenia w zakręty, choć momentami bywa lekko nadsterowne. Przednie tarcze hamulcowe współpracują z tylnymi bębnami.

polecam
BMW M Roadster, może kiedyś...
maniokin2
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 302
Miejscowość: tomaszów mazowiecki

08 Kwi 2007, 14:41

Ja bym wzioł corse nie będe pisał tyle co moj poprzednik ale jest to fajne autko do ktorego jest pelno niedrogich częśći. Pali dośc mało dlatego jest świetnym samochodem do miasta ma tez niezle przyspieszenie i dlatego jest wspanialy dla dwuosobowe wojarze.Punto jest fajne tylko silniki fiatowskie lubia sie psuć, dlatego nie polecam .Cięzko komus doradzić bo nie wiem jakiej wielkości ma byc to autko.
Łukasz789
Aktywny
 
Posty: 460
Miejscowość: Kraków

08 Kwi 2007, 16:39

:D Korzystam z autka ford fiesta; rocznik '95, poj. silnika 1.3i 60KM; instalację gazową firmy "Elpigaz" z Gdańska zakładałem bez wahania, ponieważ taką samą ma syn w astrze '95 poj 1.6. Instalacja jest IIgeneracji, co znaczy, że jest odpowiednia dla silników z jednopunktowym wtryskiem benzyny; jest wyposażona w komputer/sterownik gazu - takie rozwiązanie nie koliduje z zasilaniem benzyną; start zawsze odbywa się na benzynie i po uzyskaniu przez silnik temperatury ok 30st C następuje samoczynne przełączenie na gaz.
Koszt takiej instalacji, to kwota wokół 1700 zł.

Możesz jeszcze rozważyc astrę I - następczynię kadetta. Dobry silnik - 1,6.
Nie wiedzieć - też radość!
malken
Aktywny
 
Posty: 250
Miejscowość: Poznań

09 Kwi 2007, 08:04

a co myslicie na temat hondy civic, slyszlem o tym samochodzie duzo plusów i mam taka jedna na oku u mnie w miescie z przebiegem 140 000 i silnikem 1,3 16v warto sie skusic ?
bwlukasz
Nowicjusz
 
Posty: 3

09 Kwi 2007, 14:23

Nooo, niezłe? Podałbyś może rocznik jeszcze?
Warto, naprawdę! Ale zachowaj dużo spokoju przy oglądaniu; najlepiej pojedź z kimś starszym nawet - taki poogląda bez emocji. :lol:
Nie wiedzieć - też radość!
malken
Aktywny
 
Posty: 250
Miejscowość: Poznań
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Supra z 1994 roku sprzedana na aukcji
    Już niedługo nowa generacja Toyoty Supry trafi do salonów. Tymczasem oryginalna Supra 4. generacji z 1994 roku została sprzedana na portalu aukcyjnym Bring A Trailer za kwotę aż 121 000 dolarów, czyli ponad ...

09 Kwi 2007, 18:14

rocznik 94 [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
i hyba go wezme jak wszystko bedzie dobrze z nim
bwlukasz
Nowicjusz
 
Posty: 3

09 Kwi 2007, 18:28

:shock: Z wyglądu super! Jeśli wszystko będzie dobrze z silnikiem i całą resztą - podryw murowany! Tylko pamiętaj, że przy drogach lubią rosnąć drzewa, a drogami śmigają TIR-y zderzak w zderzak...O.J. :D
Nie wiedzieć - też radość!
malken
Aktywny
 
Posty: 250
Miejscowość: Poznań

12 Kwi 2007, 13:19

stawiałbym na hondę..super autko.kolega kupił z 1997 roku z gazem od pierwszego właściciela salonowa za 7tyś.zł.okazja.szukaj a znajdziesz i bez emocji.pozdro
Greg140
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Chojnice

15 Maj 2012, 15:22

A Civic Coupe bądź Sedan?? V oczywiście.
mireck
Początkujący
 
Posty: 96
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Nissan Primera WP11
Silnik: SR20DE
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000