Samochód do 8 tys !!!

28 Sty 2016, 20:07

Diesel bardzo dobry ale jak sam zauważyłeś- rdza, choć w tej cenie może coś ogarniętego się znajdzie. Ostatni dobry trwały Mercedes. Jednak koszty serwisu będą trochę wyższe do rozpatrywanych kompaktów czy popularnych i tanich 406

A co powiesz na Toyotę Avensis?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Sty 2016, 20:13

dzida napisał(a):opinia działa też na ich niekorzyść


Też prawda. Ofiarą tego padł m.in. polecany przez Ciebie Avensis - te zadbane praktycznie nie pojawiają się w ogłoszeniach, można jedynie przebierać w tych mniej lub bardziej zajeżdżonych (kuzyn sporo się naszukał zanim znalazł ładnego przedlifta z 2.0). Ogólnie pewną prawidłowością jest, że starsze auta segmentu D są wystawiane na sprzedaż w momencie, kiedy koszt koniecznych napraw przekracza możliwości właściciela.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

28 Sty 2016, 20:14

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

[link do Gratka wygasł]

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
danielwierzba
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 17 07 2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Opel Vectra B FL
Silnik: 1.6 101 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

28 Sty 2016, 20:19

oj mało widziałem avensis a ogólnie mówiąc to z tego co zauważyłem to wygląd wnętrza japońskich i francuskich samochodów jest masakryczny..., nie żebym był jakiś wybredny ale komfort taki jak siedzenie na taborecie też odpada, wolałbym coś komfortowego tym bardziej że mam niecałe 2 metry wzrostu...
danielwierzba
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 17 07 2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Opel Vectra B FL
Silnik: 1.6 101 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

28 Sty 2016, 20:21

To co tu robi gofer 4 i ałdi?
Avensis segmentu D będzie mniej wygodniejszy niby?
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

28 Sty 2016, 20:22

jak chcesz komfortu to C5 I gen ale nie wiem czy za tą cenę takiego znajdziesz
Shatanka
Początkujący
 
Posty: 240
Prawo jazdy: 22 08 2005
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Laguna 3 GT
Silnik: 2.0T 204KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Udany silnik 8AR-FTS turbo "200t" - Lexus
    Przez całe dekady Lexus konsekwentnie wyposażał swe samochody w benzynowe silniki wolnossące – od słynącej z wyjątkowej kultury pracy widlastej ósemki w pierwszym flagowym Lexusie LS 400, po pięciolitrowe V8 ...

28 Sty 2016, 20:24

lysy30
Ogólnie dobre i pewne samochody sprzedają się na pniu nawet tych mniej zacnych marek - szczerze to myślałem, że będę się bujał ze sprzedażą Accenta, a tu nie, bo technicznie to dobry samochód
Warto szukać pewniaków niezależnie od marki, tylko trzeba unikać ryzykownych wersji :ok:

1. Golf za tani
2. może się nie znam ale 1,8T chyba chodzi po więcej, a ten jakiś taki wymęczony mi się zdaje
3. Toledo chyba tylne lewe drzwi miał malowane - przebieg może prawdziwy, może skręcony ale nie mam zaufania do TDików z komisu, bo ładne nie stoją w komisach tylko idą od ręki
4. Passat w ładnej wersji + TDI + komis i jeszcze mają na nim zarobić? Z drugiej strony chyba najchętniej bym go obejrzał z wymienionych o tak, bo ładny w środku

Jak taki duży jesteś to szukaj Audi 100/A6 C4, a nie maluchów w stylu Gofra czy A3. Co do wnętrz nie ma co wybrzydzać, bo to używane auto do 8tys...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Sty 2016, 20:28

Za 8k C5 jest spokojnie do łyknięcia :wink:
Jeśli nie przeszkadza Ci znaczek na masce to możesz rozważyć także Daewoo Leganzę.
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

28 Sty 2016, 20:30

Może Volvo 850
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] i dorzucić LPG
Ford
[link do oferty na Allegro wygasł] do LPG
Marea 1.9JTD albo coś w benzynce
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

28 Sty 2016, 20:45

a doradzi ktoś na co zwrócić uwagę podczas oględzin samochodu ? szczególnie w dieslu bo u mnie w rodzinie wszyscy benzyna, benzyna z LPG
danielwierzba
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 17 07 2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Opel Vectra B FL
Silnik: 1.6 101 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

28 Sty 2016, 20:47

danielwierzba napisał(a):nie żebym był jakiś wybredny ale komfort taki jak siedzenie na taborecie też odpada, wolałbym coś komfortowego tym bardziej że mam niecałe 2 metry wzrostu...


Tu chyba znowu mity Ci się udzieliły bo :mrgreen: :
to właśnie Twoje typy są taboretami przy avenie już nie wspominając o Golfie... :lol:

A tak nawiasem to lubię tą wybredność, wymogi co do taboretowatości auta i typowanie a3 albo golfa przy budżecie 8k i 2m wzrostu :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10323
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Sty 2016, 20:48

danielwierzba napisał(a):a doradzi ktoś na co zwrócić uwagę podczas oględzin samochodu ? szczególnie w dieslu bo u mnie w rodzinie wszyscy benzyna, benzyna z LPG

Powinieneś iść śladami rodziny :oops:
PS. Golfy są bardzo nie wygodnie a mam zaledwie 190 ale jestem dużej postury. Nie polecam :P
Gilu96
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 63
Prawo jazdy: 18 09 2015
Auto: Honda Accord VI
Silnik: 1.6i 116 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Sty 2016, 20:56

ehh coś czuje że chyba jeszcze wytrzymam na takim wspólnym jeżdżeniem vectrą , ale będę obserwował ogłoszenia i jak się przytrafi coś konkretnego w pobliżu to wtedy sprawdzę...

DZIĘKI WSZYSTKIM ZA POMOC !!!
danielwierzba
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 17 07 2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Opel Vectra B FL
Silnik: 1.6 101 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

28 Sty 2016, 20:56

A ile zamierzasz rocznie pokonywać kilometrów, skoro tak obstajesz za 15-letnimi dieslami, 25, 30 tysięcy kilometrów czy może trochę więcej? Bo z tego co wnioskuję, to na codzień (na dojazdy do pracy) samochodu nie używasz, więc nie wiem skąd sumarycznie wyjdzie przebieg, przy którym opłaca się kupić 15 letniego diesla, bo musisz wiedzieć, że kupując samochód za 8 tysięcy złotych, koszty paliwa nie będą stanowiły większości kosztów użytkowania auta, więc ten aspekt nie jest aż tak ważny, że kupować diesla do przebiegów mniejszych niż 20 tysięcy rocznie.

Jeśli zamierzasz samochodem pojeździć góra 2-3 lata to polecam zakup jakiejś prostej benzyny bez turbo - 1.8 od VAGa można poszukać, focusa mk1 1.6 albo 1.8 w tym stylu. Dołożysz na początek 2 tysiące (łącznie 10 tys.) i będziesz jeździł bezproblemowo, nie martwiąc się o stan turbosprężarki, układu wtryskowego czy innych problematycznych rzeczy (mimo wszystko radzę przed zakupem poświęcić trochę czasu na lekturę kosztów serwisowania silników, a nie tylko na poradach tu przeczytanych - dobrze jest być poinformowanym w temacie :) )

Jeśli jednak zamierzasz pojeździć samochodem dłużej, to jest co najmniej te 3 lata, może nawet 5, to kup bezproblemową benzynę bez turbo i zamontuj samemu dobrej jakości instalację LPG. To jest najbardziej ekonomiczna opcja przy zakupie samochodu za 8 tysięcy, który chcemy użytkować trochę dłużej. Oczywiście może szukać silników benzynowych z turbo, po zakupie zregenerować turbinę za jakieś 800-900zł i też jeździć, jak kto woli.

Jest jeszcze opcja kupna naprawdę zadbanego silnika 1.9 tdi, najlepiej 90 lub ewentualnie 110 konnej odmiany, ale tą opcję Ci odradzam. Nie chodzi o sam koszt regeneracji turbosprężarki, tylko po prostu o stan egzemplarzy w Polsce. Niestety, ale prawda jest taka, że Toledo z 2000 roku z silnikiem 1.9 tdi 90/110KM będzie miało realny przebieg na poziomie 360-450 tysięcy kilometrów, a takie samo toledo z benzynowym 1.8 125KM w granicach 220-300 tysięcy kilometrów, przy czym spotkać egzemplarz 1.8 o przebiegu wyższym niż wyżej podana średnia będzie relatywnie ciężko, za to spotkać toledo z 1.9 tdi o przebiegu 500 tysięcy lub więcej wcale nie tak trudno. Pół miliona kilometrów nawet w niezniszczalnym dieslu będzie oznaczało zbliżający się remont dołu silnika lub całego silnika oraz inne koszty, pomijając kilka faktów detalicznych, np. że będziesz siedział na dość mocno wygniecionym fotelu :D
Ostatnio edytowany przez Petento, 28 Sty 2016, 21:38, edytowano w sumie 1 raz
Petento
Początkujący
 
Posty: 194
Auto: .

28 Sty 2016, 21:08

rocznie zrobię max 15 tysięcy, więc ten diesel to tylko dlatego, że jest też sporo ofert a nawet więcej niż z LPG a wiem, że są to dobre silniki i nie takie straszne w ewentualnej naprawie
danielwierzba
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 17 07 2013
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Opel Vectra B FL
Silnik: 1.6 101 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001