Samochód na trase do 15-20k

22 Lip 2023, 08:43

galakty napisał(a):Jakbym miał do wyboru 1.6 MPI vs 1.9 ARL to brałbym diesla.

Galakty to nie jest tak. Ani jeden ani drugi nie nadaje się do przebiegów jakie ma zamiar robić autor tematu. Do tego miłośnik jednej marki europejskiej nigdy nie doświadczył co to znaczy stary ale dobry samochód tylko zbiera takie szczątki informacji pt.znsjomemu corolla kopciła albo brała olej.

Dam Ci prosty przykład.

W 2010r.sprowadzilem avena1 2,0 mpi z nalotem coś koło 100k.km.jest cały czas u kolegi który ma różne auta w tym TDI i wiesz po co trzyma tą tojkę ? Bo zrobił nią 200k.km.i największą ingerencją w silnik była wymiana uszczelki pokrywy zaw. Ma LPG, oleju pije około 0,5l na 10k.km.
Zazwyczaj jest tak : jak jego TDI stoi u nas z 50awarią to aven rusza w trasę :D zwarty i gotowy.
Niestety miał nim drobne puknięcie z dzikiem i szukam dla niego następnego auta i zgadnij jakie chce. Stare TDI ? Gdzie i tak podsuwamy mu takie tematy jak octavia 2,0 mpi to męczy mi tyłek żeby szukać takie coś jużk miał .

P.s.

Dzięki w/w tojce na tym forum strasznie się że mnie śmiano bo jak 2,0 może palić 8-9lpg a Lexus v8 13lpg. Jak widać czas pokazał czy może czy nie. Aven dalej pali 9l LPG :D
A awarie silnika kosztowały 0 dosłownie 0.
Była jedną wymiana sprzęgła i jeden kompresor klimy. Nigdy alternator, rozrusznik itp. Reszta to eksploatacja.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Lip 2023, 08:55

Ale też bez przesady, stare TDI na pompie były pancerne i w Polsce robiły za woły robocze. Problem w tym że dzisiaj mają z 500 kkm nalatane to jak ma się nie psuć?

szybki napisał(a):A zgadnij czemu auta gr VW ze starymi silnikami 1,6/2,0 8v mpi są droższe od młodszych fsi ?

Jak sobie odpowiesz na te pytania to radzę Ci zrobić tak samo. Przy takich nalotach i budżecie to z VW stare w/w silniki


szybki napisał(a):Ani jeden ani drugi nie nadaje się do przebiegów jakie ma zamiar robić autor tematu.


Na poprzedniej stronie pisałeś żeby szukać VW 1.6, a teraz że się nie nadaje?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Lip 2023, 09:14

galakty napisał(a):Na poprzedniej stronie pisałeś żeby szukać VW 1.6, a teraz że się nie nadaje?

To jest tylko jako substytut śmieci fsi. 1,6 mpi jak jeździsz powoli, nie drażnią Cię jego odgłosy na wysokich obrotach to da radę. Do tego prosta konstrukcja wielu problem nie da.
I to wtedy jest tak: kochasz markę VW bierzesz taká opcje i tyle.

galakty napisał(a): też bez przesady, stare TDI na pompie były pancerne i w Polsce robiły za woły robocze. Problem w tym że dzisiaj mają z 500 kkm nalatane to jak ma się nie psuć?

Galakty proszę Cię nie nadawaj tymi sloganami że " co ma się psuć" bo chyba silnika nie kupujesz na palecie a przebieg mu nie służy prawda? Więc po co się podniecać czymś co było ok.25lat temu z nalotem 500k.km.kak można do tłuczenia kilometrów kupić coś co ma 100k.km.nie jest wywalone/wytłuczone i wypierdziane i 10 lat młodsze ma strefy zgniotu, poduszki kolanowe i kurtyny a jest tak samo bezawaryjne ?

Dla mnie to jest ta ideologia pędu owcy pt.wszyscy lecą to ja też polecę.

I tak naprawdę dopiero teraz jak mam na placu w tygodniu pewnie że 40aut czekających na naprawę widzę różnicę która wiedziałem że jest ale nie byłem świadomy że aż jest tak źle w tej różnicy.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Lip 2023, 10:58

galakty napisał(a):Jakbym miał do wyboru 1.6 MPI vs 1.9 ARL to brałbym diesla

Ja też, z resztą w Passacie B6 nie było ARL, ale był np 1,9 105 konny BKC, zrobić chip i będzie śmigać.
takie TDI przejedzie 2x tyle co benzyna, spali mało, inna jakość jazdy
Tułanie się wolnossakiem i zabawy z lpg to jest raczej rozrywka dla tych co nie znają pewnych faktów.
Szarpanki, przerywania, nierówna praca, brak mocy itp itd.
Wystarczy popytać mechaników, ciekawe czemu kurierka albo inne firmy z busami wszelkiej maści mają pod maską ropę?
Jeśli TDI nie nadaje się na takie przebiegi, to gdzie się niby nadaje 2 km do pracy, sklepu??

I tu nie chodzi o TDI, tylko wszystko HDI, CRDi, CDI itd to są jednostki na duże przebiegi.
Benzyna z gazem to jest dobra na dojazdy 20 km a nie trzepanie km.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 680
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

22 Lip 2023, 11:34

Trevor napisał(a):resztą w Passacie B6 nie było ARL, ale był np 1,9 105 konny BKC, zrobić chip i będzie śmigać.

Tia będzie różowo :ok:
Trevor napisał(a):TDI przejedzie 2x tyle co benzyna, spali mało, inna jakość jazdy

Przejedzie X2 ale benzynowe kible fsi miłośników vw :ok:
Trevor napisał(a):Tułanie się wolnossakiem i zabawy z lpg to jest raczej rozrywka dla tych co nie znają pewnych faktów.

Taka nasz teoretyku. Zrobiłem na LPG pewnie 1mln.km.aktualnie mam instalacje po 80k.km.i mogę Ci wymienić wady i zalety tego rozwiązania a nie teoretyzować.
Trevor napisał(a):Szarpanki, przerywania, nierówna praca, brak mocy itp itd.

Tia a pewnie w starym dieslu tego nie ma. Śmieszne.
Trevor napisał(a):Wystarczy popytać mechaników, ciekawe czemu kurierka albo inne firmy z busami wszelkiej maści mają pod maską ropę?

Możesz nie obrażać tego forum ?
Mają busy a busy 99% to diesle i przy flotach nowych busów jest totalna załamka a stare są zajechane co i tak jest lepsze niż nowsze (eur6). Ja mam busa benzynę bo nie poszedłem zgodnie z zaleceniami teoretyków tylko konkretne warunki pracy i taniość miała być. Oczywiście jest bo przez 4lata T5 2,0pb wydałem na silnik 200zł.
Trevor napisał(a):Jeśli TDI nie nadaje się na takie przebiegi, to gdzie się niby nadaje 2 km do pracy, sklepu??

Aktualnie przy tym budżecie autora nadają się do symbolicznych przebiegów i najlepiej jak ktoś ma wujka mechanika. Naprawisz potem sobie cykasz na luzie nieduże przebiegi i tyle.
Trevor napisał(a):tu nie chodzi o TDI, tylko wszystko HDI, CRDi, CDI itd to są jednostki na duże przebiegi.


Chłopie Ty się dobrze czujesz ? Co Ty wkładasz wszystko do jednego worka ? Mówimy o passacie b6tdi a crd może być w wersji bez dwumasy, dpf i innych wynalazków to samo HDi.
Łączy je to że będą miały duże przebiegi.

Powtórzę Ci:

Mam styczność z większą ilością aut niż tu jest opisywanych, robię to zarobkowo, przez ostatnie lata sprowadziłem/wyszukałem dziesiątki aut które serwisuje więc powiem na tą chwilę delikatnie NIE OŚMIESZAJ TEGO FORUM" są działy i tematy do teoretyzowania i tego się trzymaj.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Lip 2023, 11:51

Szybki ok, szkoda tylko że w robocie mamy Golfa mk6 w kombi z przebiegiem prawie 300k, w którym ostatni poważniejszy serwis był 2 lata temu a tak to śmiga, w rodzinie jest to samo ale hatchback 2,0 110 po chipie na 190 koni i ma 200 tys przebiegu z ori sprzęgłem, turbo i wtryskami, wsiadasz za 5 min i jedziesz do Chorwacji i wracasz bez problemu

Szkoda że wszystkie beny jakie znam na lpg mają wieczne problemy z pracą silnika, przerywaniem, obraz nędzy i rozpaczy, a TDIki po prostu śmigają (pomijam Sebę co za 2900 na promocji kupił Audi A6 C5 z 1,9 tdi)

Także pisz prawdę i nie obrażaj ludzi, bo brak Ci sensownych argumentów.
Kończę te studenckie wywody i teorię w kółko o tym jak TDI się sypie.
Widać to na ulicach jak stoją na poboczach i czekają na lawetę TDI albo na niemieckich autostradach.

Jeszcze raz to napiszę benzyna która ma ileś lat i będzie potraktowana LPG będzie sprawiać tyle samo albo i więcej problemów, przykład jednego auta nic nie znaczy, 16 letnia benzyna jest też dojechana i ma masę problemów, a do tego nie jedzie bo wolnossak i wieczne przepychanki z serwisowanie lpg.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 680
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

22 Lip 2023, 12:13

Najlepsze jest to że autor dał w propozycji silnik 3,2 jakoś one tam mają po 250 koni a dostaje propozycję Avensisa 120 koni :D
PabloTrek
Nowicjusz
 
Posty: 47

22 Lip 2023, 13:08

Trevor napisał(a):zybki ok, szkoda tylko że w robocie mamy Golfa mk6 w kombi z przebiegiem prawie 300k, w którym ostatni poważniejszy serwis był 2 lata temu a tak to śmiga, w rodzinie jest to samo ale hatchback 2,0 110 po chipie na 190 koni i ma 200 tys przebiegu z ori sprzęgłem, turbo i wtryskami, wsiadasz za 5 min i jedziesz do Chorwacji i wracasz bez problemu


Chłopie zejdź na ziemię. W tamtym tygodniu zjechało mi połowę lory passatów tdi na przeglądy + rozrząd a Ty będziesz mi mówił o swoim Golfiku jak wyznaczniku zakupu auta za 15-20k?

Trevor napisał(a):Szkoda że wszystkie beny jakie znam na lpg mają wieczne problemy z pracą silnika,

No co mam Ci powiedzieć ? Może mieli źle doradzone. Ja przejechałem ponad milion kilometrów, w firmie busy mam na lpg i jest gitara.

Trevor napisał(a):Także pisz prawdę i nie obrażaj ludzi, bo brak Ci sensownych argumentów.
Kończę te studenckie wywody i teorię w kółko o tym jak TDI się sypie.
Widać to na ulicach jak stoją na poboczach i czekają na lawetę TDI albo na niemieckich autostradach.


Ale ja Cię nie obrażam tylko skup się na tematach gdzie swobodnie możesz teoretyzować. Bardzo przydatne jest sypanie oznaczeniami silników, rocznikami vs "poprawione" i tyle.
Trevor napisał(a):Jeszcze raz to napiszę benzyna która ma ileś lat i będzie potraktowana LPG będzie sprawiać tyle samo albo i więcej problemów


I co nie obrażasz sam siebie. Po co takie farmazony wypisujesz ?
I to Ty piszesz o starym kondonie tdi a ja mówię o aucie które ma 130k.km.żeby zrobić je na gaz gdzie składowe serwisowe są połowę tańsze jak nie lepiej a stabilność elektromechaniczna z innej bajki.

Trevor napisał(a):16 letnia benzyna jest też dojechana i ma masę problemów

Płyta Ci się zacięła ? :D

PabloTrek napisał(a):Najlepsze jest to że autor dał w propozycji silnik 3,2 jakoś one tam mają po 250 koni a dostaje propozycję Avensisa 120 koni

Następny znaffca :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Lip 2023, 06:29

Szybki ilu masz pracowników?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

23 Lip 2023, 07:43

Kao napisał(a):Szybki ilu masz pracowników?

Zależy w której firmie :D . W moto w sumie 6os.

P.s.

Kto mi zwinął auto z linka :?: :naughty:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe