Samochód na trase do 15-20k

20 Lip 2023, 18:06

Cześć, szukam samochodu jaki mógłbym kupic do 15-20k. Auto będzie na trase miesiecznie będę robił 8k kilometrów. Myślałem nad passatem b6 2.0 albo nawet 3.2 tyle ze w gazie.
jarzynkow
Obserwowany
 
Posty: 1

20 Lip 2023, 20:07

E tam 3.2, dawaj 4.0 czy tam 4.2
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Lip 2023, 22:54

3,2 tak prosto nie zagazujesz bo tylko w Golfie i A3 było MPI, w Passacie jest FSI bezpośrednie.
Jak na trasę to bym się pokusił raczej o TDI
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 680
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

21 Lip 2023, 01:00

jarzynkow napisał(a):szukam samochodu jaki mógłbym kupic do 15-20k. Auto będzie na trase miesiecznie będę robił 8k kilometrów. Myślałem nad passatem b6 2.0 albo nawet 3.2 tyle ze w gazie


Zastanów się jakie głupoty wypisujesz. Nie masz kasy, planujesz robić 100k.km.rocznie i zastanawiasz się nad jakimiś kiblami które puszczą Cię z Torbami.

Powiem Ci z mojego doświadczenia. Teraz szukam auta do robienia 70k.km.rocznie i 20k.budżetu i tylko rozglądam się za prostymi i BEZAWARYJNYMI autami chociażby japońskimi.
Zgadnij czemu tak robię ?

A zgadnij czemu auta gr VW ze starymi silnikami 1,6/2,0 8v mpi są droższe od młodszych fsi ?

Jak sobie odpowiesz na te pytania to radzę Ci zrobić tak samo. Przy takich nalotach i budżecie to z VW stare w/w silniki + poszczególne Japy i Koreańce.

Wszystkie wynalazki fsi omijaj szerokim łukiem już nie wspominając o zapędach w niemieckich dziwadłach z 6 garami.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Lip 2023, 16:34

szybki napisał(a):A zgadnij czemu auta gr VW ze starymi silnikami 1,6/2,0 8v mpi są droższe od młodszych fsi ?

Chyba Cię trochę poniosło, coś co ma większy mocniejszy silnik ma być tańsze od 1,6? :mrgreen:
Pokaż taką ofertę, chyba że silnik uszkodzony
Edquar
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 225
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

21 Lip 2023, 18:43

Edquar napisał(a):Chyba Cię trochę poniosło, coś co ma większy mocniejszy silnik ma być tańsze od 1,6?
Pokaż taką ofertę, chyba że silnik uszkodzony


Zamiast pisać głupoty lepiej sprawdzić. Prawda ?
https://www.otomoto.pl/osobowe/volkswag ... rice%3Aasc
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Lip 2023, 19:16

Chłopak może nie zna się na autach zbytnio, a tu standardowe głupie odpowiedzi. Jak chcesz Passata to zastanów się nad 2.0TDI przy takiej ilości kilometrów.
gareq
Nowicjusz
 
Posty: 28

21 Lip 2023, 20:10

gareq napisał(a):Passata to zastanów się nad 2.0TDI przy takiej ilości kilometrów.

100k.km.rocznie starym passatem TDI !?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Lip 2023, 20:12

Przy budżecie 15k raczej nowego się nie kupi
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 680
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

21 Lip 2023, 20:47

Trevor napisał(a):Przy budżecie 15k raczej nowego się nie kupi

Logiczne tak samo jak szukanie auta które nie ma turbo i czujniczków wokół niego, wtrysków, dwumasy, normalny rozrząd i normalną głowice. Przydaje się stabilna elektromechanika.
Wtedy masz szansę dozbierać kasy i coś myśleć.

Jutro umawiam oglądanie auta za wywoławczo 18k z planami około 70k.km.jazdy rocznie które będę serwisował i chyba musiałbym dostać cegłą w głowę żeby polecać passata tdi w tych kwotach.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Lip 2023, 21:04

Tak benzyna za 15k to będzie igła, wypalone gniazda zaworowe, wypalone uszczelki głowicy. LPG za 4 tys zł inaczej popłyniesz finansowo i trzeba ostro serwisować, poza wtryskami i turbo nie widzę różnic, a tak na prawdę turbo to dziś mały problem
Jechałem ostatnio za corollą, która kopciła na siwo, także super benzynka,

Jak myślisz że 17 letnia benzyna jest bezproblemowa i za kilkanaście tys to będzie bezwaryjne auto to życze powodzenia.
Po tylu latach pierścienie mówią pa pa i masz silnik do którego lejesz olej jak do dwusuwa itp itd.
Trevor
Zaawansowany
 
Posty: 680
Prawo jazdy: 09 10 2010
Przebieg/rok: 14tys. km
Auto: Opel
Paliwo: Benzyna

21 Lip 2023, 21:32

Trevor napisał(a):Jak myślisz że 17 letnia benzyna jest bezproblemowa i za kilkanaście tys to będzie bezwaryjne auto to życze powodzenia.

Dzięki za życzenia ale robię tak już od lat i efekt jest więcej niż dobry.
Auta po które jadę znam od podszewki i wiem o nich wszystko bo je serwisuje.
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/t ... FE2x2.html

Jadę tego zobaczyć. Mam tez już następnego upatrzonego z przebiegiem 100k.km. i po co mi jakiś kibel passat tdi ?

Co chcesz wiedzieć ?

Na lpg głowica do sprawdzenia co 50-60k.km. po 150-200k.km. (na LPG nie całego przebiegu) będzie do roboty koszt około 1,3k + materiały + robota.
Rozrząd 250k.km.luźna ręką, brak wady olejowej, zawieszeniowo ok.o ile ruda nie siedzi. Skrzynia no limit w razie W pewnie z 1k używka, sprzęgło 400zł. Pewnie reflektory będą do polerki. Może coś wyskoczyć dodatkowo i tyle...

Spalanie LPG 9-12l. Liczyć trzeba średnio około 9-10l. Spalanie beny około 8l.
Koszt przejechania 100km około 27zł. (cena lpg 2,9zł). Utrata wartości do 200k.km.będzie symboliczna.

Jedyny wróg to rdza ale na szczęście nie jest to obowiązkowe.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Lip 2023, 07:28

szybki napisał(a):Auta po które jadę znam od podszewki i wiem o nich wszystko bo je serwisuje.
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/t ... FE2x2.html


bardzo dobry wybór :ok:

szybki napisał(a):Jedyny wróg to rdza ale na szczęście nie jest to obowiązkowe.

zwłaszcza sanki lub belka tył...no ale jak w miarę zdrowa to można to ewentualnie przpiaskować, pomalować, zakonserwować..ewentualnie sa to elementy wymienialne. ważne żeby jedynie podłoga była zdrowa.

No ale dla jednego jest to problem a dla drugiego nie
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

22 Lip 2023, 08:01

toyman40 napisał(a):bardzo dobry wybór

Cały czas tak robię i polecam takie rozwiązanie. Znika problem psioczenia na stare auta. Najwięcej gadają tak osoby które idą z nurtem "dobrych" starych TDI :mrgreen:
toyman40 napisał(a):zwłaszcza sanki lub belka tył...no ale jak w miarę zdrowa to można to ewentualnie przpiaskować, pomalować, zakonserwować..ewentualnie sa to elementy wymienialne.

O tyle się tego nie boję że tak jak piszesz są to elementy wymienialne. Do tego to nie jest coś co nagle się pojawi i już dalej nie pojedziesz.
Ostatnio znajomemu robiliśmy tak tył w avenie mającym coś pod 400k.km. Sam go namawiałem na taki zakup i już cała rodzina jeździ starymi rolkami/ yarisami. A zawsze miał super pomysły a to golf 5 TDI, a to stary focus TDCi a to coś tam. Mi się ulewało bo ciągle coś. A tak temat z bani, oleje, filtry i heja banana :D
toyman40 napisał(a):No ale dla jednego jest to problem a dla drugiego nie

Największy problem jest w tym że ludzie idą jak owce przy zakupie auta. Potem zjawia się taki internetowy radziciel i realizuje mokry sen Janusza czyli TDI do 20k. Jest to sen ciągnacy się latami w Pl pamiętający passata B4. A prawda jest taka że te auta z ich jakością nie nadają się do tłuczenia wielkich przebiegów które robi się autami max prostymi i stabilnymi serwisowo.

Jeszcze w tej kwocie myślimy nad auris1 przed lift. Oczywiście 1,6. Silnik max stabilny, brak valvematic, hydraulika, skrzynia 5b ok.
Gryzie jakością wnętrza ale jako wół roboczy super.
Dla mnie o tyle gorszy że ja jak nie jadę w trasę swoją tce (trevorku turbiaczek 280km który nie bierze oleju :D ) to silnik 1,8 wydaje się bardziej przyjazny niż 1,6 tylko że 1,8 :)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

22 Lip 2023, 08:23

Aj bo sprawa jest prosta, źle porównujecie i się nigdy nie dogadacie.

Jakbym miał do wyboru 1.6 MPI vs 1.9 ARL to brałbym diesla. Czemu? Bo MPI może i trwały, ale chleje olej litrami, pali masakrycznie dużo, osiągów nie ma. W życiu bym tym nie robił 70kkm rocznie, musiałbym na głowę upaść. I wątpię że dużo by przejechał skoro kupujemy kibla po 5 Januszach z przebiegiem 200-300 kkm.

Natomiast jak porównamy taką Toyotę do jakiegoś nowszego diesla TDI czy HDI, nooo to... Trochę się sytuacja odwraca.

Ale nie można mówić, że benzyna będzie zawsze lepsza od diesla. W Ceed też bym stawiał na CRDi względem benzyn, na większości grup ludzie którzy serwisują te auta mówią identycznie. Ale to ZALEŻY.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007