Saxo 1.6 16v a może coś innego?

22 Cze 2012, 14:58

Witam,

Planuję zakup małego, dynamicznego auta, które dodatkowo będzie dość tanie w eksploatacji, stąd pomysł aby miało przynajmniej te 100km i pojemność do 1.6 (chyba że ktoś zaproponuje coś ciekawszego).
Budżet na samo auto to skromne 5-6 tys. zł.
Auto w planach do jazdy na 3-4 lata, głównie po dużym mieście i od czasu do czasu jakieś dłuższe wypady za miasto dlatego nie wiem czy zabawa w gaz będzie opłacalna (przewaga krótkich tras do 10km).

Zacząłem poszukiwania od silnika i najbardziej podoba mi się jednostka 1.6 16v, niestety nigdy nie maiłem okazji jechać autem z takim silnikiem więc tutaj pytanie o ich "niezawodność" i dynamiczność w małych autach.

Wiem, że budżet jest bardzo skromny jak na auto moich marzeń stąd pytanie czy wersja saxo 1.4 VTS 75km nie będzie łatwiejsza do znalezienia (w dobrym stanie) a może w ogóle wybrać coś innego?

pozdrawiam
frozen
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 01 2009

24 Cze 2012, 13:21

@up
ostatnio pojawiła się taka oferta, tylko czy to aby nie za tanio jak za ten rocznik i taki przebieg? :/
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
frozen
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 01 2009

24 Cze 2012, 13:50

Moim zdaniem wieś tańczy i śpiewa.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

24 Cze 2012, 14:06

Był już temat a Saxo vts , poszukaj w tym dziale dokładnie i Pan się czuł oszukany, że auto po zakupie się zaczęło sypać... Oczywiście to stereotyp , że francuzy się psuja :lol: Mitsubishi Colt lub civic 6gen z mojej strony
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

24 Cze 2012, 14:46

hehe czytałem ten temat o "oszustwie" i nie skomentuje ;)
Liczę się z tym, że przy tego typu autach na pewno zdarzą się jakieś niespodzianki i to w krótkim czasie.
Ale czy na prawdę saxo 1.6 16v to taka bomba zegarowa?
No i jakie wersje silnikowe proponujesz nitro w przypadku colta i 6gen? Zależy mi na dobrym stosunku osiągi/spalanie.
frozen
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 01 2009

24 Cze 2012, 15:55

118 koni przy takiej masie śmiga dobrze,wystarczy popatrzeć na jakiś kjs.... Skrzynia jest krótko zestopniowana i fajnie startuje... Civic 1.4is ale pewnie przekroczy budżet ,colt najlepiej 1.6 16v. Myśle, że spalanie w granicach 8l ,trasa 6,5-7 jest osiągalne w tych autach
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Icona Vulcano – 2,8 sek., 950 KM
    Szalona propozycja włoskiej manufaktury z 2013 roku, stworzona z myślą o chińskim rynku to na razie wciąż bardziej motoryzacyjna ciekawostka, niż samochód drogowy. Nic dziwnego, producent przewidział budowę zaledwie ...
    Toyota Yaris GRMN
    Był marzec 2017 roku. Toyota Yaris WRC zdążyła już pokazać, na co ją stać, wygrywając Rajd Szwecji i docierając do mety jako druga w Rajdzie Monte Carlo. Wtedy na Salon Samochodowy w Genewie wjechał Yaris GRMN. Rasowy hot ...

24 Cze 2012, 16:02

Raczej nie znajdziesz zdrowego Saxo 1.6 w tym budżecie.
Szukałbym 1.4-silnik bardzo trwały i niezawodny poza tym auto powinno być mniej wymęczone.
W Saxo więcej nie potrzeba bo to bardzo sztywne auto a 1.4 ciągnie od samego dołu i da się tym dynamicznie jeździć.
Znajomy ma takie od dwóch lat, jeździłem tym i wrażenia bardzo fajne.
Nikt nie robi tak ostrych małych aut jak francuzi i to widać bo obok Swiftów to właśnie Saxo/106 1.6 i Clio 2.0 są najczęściej wykorzystywanymi autami w KJS i to praktycznie oprócz klatki bez większych ingerencji, są też oczywiście CC i SC ale tam bez SWAP i ingerencji w zawieszenie nie da rady.
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

24 Cze 2012, 16:18

Zgodzę się z tym, że robią ostre samochody ale niezawodnością nie grzeszą... najlepiej popytać zawodników i zrobić zestawienie awaryjności saxo/swift , megane/civic i zakładam się, że to japońce wypadną lepiej...
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

24 Cze 2012, 18:12

Oceniasz na podstawie ostatniego tematu w którym ktoś skarżył się, że mu się sypie bo kupił zajeżdżonego złoma?
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Cze 2012, 23:08

Ja polecam, sam mam mk1, właśnie zeswapowałem 1.6 16v, co przy mniejszej masie mk1 niż mk2, gdzie seryjnie te silniki siedziały daje jakieś ~7 do setki, więc jako tako jedzie. :roll:
W zakręcie jedne z lepszych autek.
Jak dbasz tak masz, nie ma się co bać francuzów, warsztaty zajmujące się tylnymi belkami w każdej części polski znajdzie się kogoś kto to robi, a robi się to raz i przynajmniej 100 tys km z głowy z tylnym zawieszeniem albo i więcej. Części tanie, dobre wsparcie na klubowym forum, gdzie we wszystkim pomogą. Silniki jak najbardziej się do modzenia nadają, od 1.1, przez 1.4 aż do 1.6 16v.
W tym budżecie możesz poszukać 106 xsi lub sporta 1.4 75KM
http://www.club106.pl/viewtopic.php?t=17536
Tu masz akurat ładny okaz do sprzedaży w takiej cenie, polecam.
Później możesz zrobić swapa jak zabraknie mocy. :D

Co do dynamiki to 1.4 daje radę, 1.6 16v w zupełności powinno wystarczyć prawie każdemu, a ze spalaniem to podobno na zbliżonym poziomie co 1.4, albo 1.6 8v, może ciutkę więcej ale to chyba przy mocnym upalaniu. :D
dervu
Zaawansowany
 
Posty: 520
Miejscowość: Lublin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Peugeot 106 XSi 16v
Silnik: 1.6 16v TU5J4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

28 Cze 2012, 14:17

No właśnie dlatego tak się waham między 1.4 a 1.6 bo spalanie podobne przy spokojnej jeździe ale jednak w razie potrzeby mocy o połowę więcej...
Z drugiej strony 1.6 w dobrym stanie będzie znacznie trudniej dostać niż 1.4
Ehhh
No nic, pozostaje tylko czekać na jakiś ciekawy model i odkładać $$$...
frozen
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 10 01 2009