Toyota Yaris GRMN

26 Lut 2018, 11:13

Był marzec 2017 roku. Toyota Yaris WRC zdążyła już pokazać, na co ją stać, wygrywając Rajd Szwecji i docierając do mety jako druga w Rajdzie Monte Carlo. Wtedy na Salon Samochodowy w Genewie wjechał Yaris GRMN. Rasowy hot hatch był dopracowany na torze Nürburgring przez najlepszych kierowców testowych Toyoty, którzy znają na słynnej pętli na południu Niemiec każdy zakręt. Stąd zresztą wziął się skrót GRMA – Gazoo Racing tuned by the Meister of Nürburgring. 212-konny silnik z kompresorem powstał we współpracy z Lotusem. Trzydrzwiowy, lekki hatchback, ważący niecałe 1200 kg, rozpędza się do 230 km/h, natomiast by osiągnąć pierwszą setkę na liczniku, potrzebuje niecałe 6,5 s.
Toyota Yaris GRMNWzmocnione, dodatkowo usztywnione podwozie, mechanizm różnicowy Torsen o ograniczonym poślizgu, amortyzatory Sachs i krótsze sprężyny oraz sportowe hamulce z dużymi wentylowanymi tarczami i 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu – dzięki takiej specyfikacji jazda tym samochodem po górskich serpentynach to pestka. Japoński hot hatch otrzymał także czarny tylny spojler i sportowe koła BBS. W środku znalazły się sportowe fotele Boshoku i mała kierownica z GT86, ułatwiająca szybkie manewry. Umieszczona centralnie rura wydechowa z tłumikiem Lexusa została wkomponowana w dyfuzor.
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3781
Zdjęcia: 13077
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Benzyna, diesel czy hybryda? Jaki silnik wybrać?
    Wybór pomiędzy benzyną, dieslem, a hybrydą zależy od wielu czynników, takich jak indywidualne preferencje, styl jazdy, środowisko, w jakim poruszasz się i budżet. Przyjrzyjmy się każdemu rodzajowi silnika oraz ...
    Audi A6 Hybrid
    Hybrydowe Audi A6 to nowe oblicze limuzyny klasy business. Jego lekką karoserię osadzono na sportowym podwoziu. Wnętrze jest eleganckie i ergonomiczne, a kierowca i pasażerowie mają do dyspozycji wiele systemów wspomagających ...