Toyota Yaris GRMN

26 Lut 2018, 12:13

Był marzec 2017 roku. Toyota Yaris WRC zdążyła już pokazać, na co ją stać, wygrywając Rajd Szwecji i docierając do mety jako druga w Rajdzie Monte Carlo. Wtedy na Salon Samochodowy w Genewie wjechał Yaris GRMN. Rasowy hot hatch był dopracowany na torze Nürburgring przez najlepszych kierowców testowych Toyoty, którzy znają na słynnej pętli na południu Niemiec każdy zakręt. Stąd zresztą wziął się skrót GRMA – Gazoo Racing tuned by the Meister of Nürburgring. 212-konny silnik z kompresorem powstał we współpracy z Lotusem. Trzydrzwiowy, lekki hatchback, ważący niecałe 1200 kg, rozpędza się do 230 km/h, natomiast by osiągnąć pierwszą setkę na liczniku, potrzebuje niecałe 6,5 s.
Toyota Yaris GRMNWzmocnione, dodatkowo usztywnione podwozie, mechanizm różnicowy Torsen o ograniczonym poślizgu, amortyzatory Sachs i krótsze sprężyny oraz sportowe hamulce z dużymi wentylowanymi tarczami i 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu – dzięki takiej specyfikacji jazda tym samochodem po górskich serpentynach to pestka. Japoński hot hatch otrzymał także czarny tylny spojler i sportowe koła BBS. W środku znalazły się sportowe fotele Boshoku i mała kierownica z GT86, ułatwiająca szybkie manewry. Umieszczona centralnie rura wydechowa z tłumikiem Lexusa została wkomponowana w dyfuzor.
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3444
Zdjęcia: 12499
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kredyt samochodowy, pożyczka czy leasing? Jak sfinansować zakup auta
    Jeśli chcesz kupić auto, ale z jakichś względów nie zamierzasz w tym celu wydawać gotówki, możesz skorzystać z kilku dostępnych na rynku produktów finansowych. W poniższym artykule opisujemy i analizujemy ...
    [2018] Audi A6 C8
    Jedno z najbardziej uwielbianych aut Polaków w nowej odsłonie. Jak to w Audi mamy rozwój stylistyki, a nie zmianę. Mi się podoba.

  •