Toyota Yaris Hybrid-R concept

Toyota Yaris Hybrid-R concept

26 Lut 2018, 11:08

Rok po rynkowej premierze Toyoty Yaris Hybrid, na targach we Frankfurcie 2013 zadebiutował 420-konny Yaris Hybrid-R concept z napędem 4x4. Był to kolejny po wyścigówce Toyota TS030 Hybrid samochód, który udowadniał, że auta hybrydowe mogą być naprawdę szybkie.
ImagePrzednią oś Yarisa Hybrid-R napędzał turbodoładowany, 4-cylindrowy silnik 1,6 l o mocy 300 KM, współpracujący z 6-biegową, sekwencyjną, manualną skrzynią biegów. Była to jednostka Global Race Engine, czyli zgodna z wytycznymi FIA dla samochodów WRC. Każde z tylnych kół napędzał osobny silnik elektryczny 60 KM, których niezależna praca dawała ten sam efekt co inteligentny dyferencjał. W zależności od ciasności zakrętu, system mógł oddać więcej mocy na koło zewnętrzne, zwolnić koło wewnętrzne lub nawet hamować i przyśpieszać oba koła niezależnie. Układ uzupełniał 60-konny generator, który odzyskiwał energię z hamowania oraz pełnił funkcję kontroli trakcji – w chwili przekazania momentu obrotowego na tylne koła zwiększał przyśpieszenie samochodu i jego przyczepność, pozwalając w pełni wykorzystać moc hybrydowego zespołu napędowego.

POLECAMY Toyota Yaris Hybrid-R - zdjęcia i szczegółowy opis

W sportowym, hybrydowym Yarisie zaadaptowano rozwiązanie, które bardzo dobrze się sprawdzało w Toyocie TS030 Hybrid, odnoszącej w tym czasie sukcesy w Mistrzostwach Świata Wyścigów Długodystansowych (FIA WEC). Chodzi o superkondensatory, które w porównaniu do akumulatorów niklowo-wodorkowych dają większą gęstość i szybkość przyjmowania oraz oddawania energii. W trybie drogowym superkondensatory Yarisa oddawały moc 40 KM przez 10 sekund, zaś w trybie torowym dostarczały dodatkowe 120 KM przez 5 sekund.
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2755
Zdjęcia: 9815
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda pod prąd! Jak reagować na takie zachowanie? Jazda pod prąd! Jak reagować na takie zachowanie?
    Choć jazda pod prąd nie należy do najczęstszych przyczyn wypadków, to jej skutki bywają bardzo poważne, ponieważ może ona prowadzić do zderzenia czołowego. Czasem jazda niezgodnie z kierunkiem ruchu bywa efektem nieuwagi, ...
    Urwana świeca zapłonowa NGK przy próbie odkręcenia Urwana świeca zapłonowa NGK przy próbie odkręcenia
    Witajcie, dopadł mnie problem urwanej świecy NGK chciałem wymienić wczoraj świece w moim Voyagerze z silnikiem 3.3 i w tylnej głowicy środkowa świeca została ukręcona. Pozostałe dwie odkręciły się bez większych problemów ...

  •