Między 5 a 7 lipca około 160 rzadkich historycznych modeli samochodów podążyło drogą historycznego Rajdu Silvretta Classic, przez zapierające dech w piersiach górskie serpentyny.
550 km alpejskich dróg skąpanych w fantastycznym krajobrazie stanowi trasę Silveretta Classic. To jedna z czołowych imprez oldtimerów Europy. Tego roku w Rajdzie nie zabrakło również hiszpańskiego SEAT-a, modelu obchodzącego 40-tą rocznicę powstania, SEAT-a 124 Sport Coupe 1600 z 1972 roku. Historycznego SEAT-a będzie prowadził Wiceprezesa ds. Produkcji dr Andreasa Tostmanna.
Trzy główne etapy odbywają się w Montafon, Vorarlberg i Tyrolu, austriackich regionach Alp. Na kilka dni trasy wijących się niczym spaghetti górskich przełęczy uwikłanych ciasnymi zakrętami i stromą wspinaczką zamieniają się w malowniczy, oddychający historią rajd. Prędkość nie jest tu wszystkim, liczy się dokładność przejazdu i jak największa precyzja w punktach pomiaru czasu, dając równe szanse zarówno najstarszym samochodom jak i „youngtimerom”.
SEAT 124 Sport Coupe 1600 został wprowadzony do produkcji w 1970 roku. Jego dwudrzwiowe nadwozie skrywa cztery pełnowymiarowe miejsca, a elegancka stylistyka dojrzała, będąc nawet bardziej imponującą dziś, aniżeli przed laty. Pod maską znajdziemy silnik o pojemności skokowe 1,6 litra napędzany benzyną i rozwijający moc maksymalną 110 KM. Jednostka pozwalała na osiągnięcie maksymalnej prędkości wynoszącej 180 km/h. 124 Sport Coupe był pierwszym modelem SEAT-a wyposażonym w pięciobiegową skrzynię biegów.
Łącznie między 1970 a 1975 rokiem powstało około 23.000 egzemplarzy włączając w to lekko zmodyfikowaną wersję 124 Sport Coupe 1800 z 1973 roku posiadającą 1,8-litrową jednostkę napędową osiągającą 118 KM mocy maksymalnej.
SEAT 124 Sport Coupe 1600 - historia i dane techniczne: Lata produkcji: 1970-1975 Nadwozie: 2-drzwiowe coupe, 4 miejsca Masa własna: 995 kg Jednostka napędowa: 4-cylindrowy, 1608 ccm, 110KM przy 6400 obr/min Przeniesienie napędu: 5-stopniowa skrzynia biegów, napęd tylny Zawieszenie i podwozie: Zawieszenie przód: niezależne, podwójne wahacze, sprężyny śrubowe i amortyzatory hydrauliczne z drążkiem stabilizatora Zawieszenie tył: oś sztywna, sprężyny i amortyzatory hydrauliczne, teleskopowe Układ hamulcowy: Tarcze hamulcowe przód / tył Ogumienie: 165 HR 13,5J R13 Długość/Szerokość/Wysokość: 4123/1670/1340 mm Rozstaw osi: 2420 mm Prędkość maksymalna: 180 km/h Zużycie paliwa: 12 l/100 km
Akumulatory samochodowe - co ile wymieniać i co wpływa na trwałość? Nie jednej osobie, sen o problemie z odpaleniem silnika po mroźnej nocy, spędza sen z powiek. Charakterystyczne charczenie i kręcenie silnika spędza nie jednemu sen z powiek, w szczególności podczas mroźnych dni i ...
Volkswagen Beetle Cabriolet VW Beetle Cabriolet to kontynuacja wyjątkowej historii samochodu po zaprezentowanym po raz pierwszy w 1949 roku Garbusie Cabriolet (typ 15) i New Beetle Cabriolet z 2002 roku. Obecny Beetle Cabriolet jest trzecią generacją ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki SEAT. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne SEAT
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.