SEAT 124 Sport Coupe na trasie Silveretta Classic

SEAT 124 Sport Coupe na trasie Silveretta Classic

05 Lip 2012, 16:12

Między 5 a 7 lipca około 160 rzadkich historycznych modeli samochodów podążyło drogą historycznego Rajdu Silvretta Classic, przez zapierające dech w piersiach górskie serpentyny.

Image

550 km alpejskich dróg skąpanych w fantastycznym krajobrazie stanowi trasę Silveretta Classic. To jedna z czołowych imprez oldtimerów Europy. Tego roku w Rajdzie nie zabrakło również hiszpańskiego SEAT-a, modelu obchodzącego 40-tą rocznicę powstania, SEAT-a 124 Sport Coupe 1600 z 1972 roku. Historycznego SEAT-a będzie prowadził Wiceprezesa ds. Produkcji dr Andreasa Tostmanna.

Image Image Image Image

Trzy główne etapy odbywają się w Montafon, Vorarlberg i Tyrolu, austriackich regionach Alp. Na kilka dni trasy wijących się niczym spaghetti górskich przełęczy uwikłanych ciasnymi zakrętami i stromą wspinaczką zamieniają się w malowniczy, oddychający historią rajd. Prędkość nie jest tu wszystkim, liczy się dokładność przejazdu i jak największa precyzja w punktach pomiaru czasu, dając równe szanse zarówno najstarszym samochodom jak i „youngtimerom”.

SEAT 124 Sport Coupe 1600 został wprowadzony do produkcji w 1970 roku. Jego dwudrzwiowe nadwozie skrywa cztery pełnowymiarowe miejsca, a elegancka stylistyka dojrzała, będąc nawet bardziej imponującą dziś, aniżeli przed laty. Pod maską znajdziemy silnik o pojemności skokowe 1,6 litra napędzany benzyną i rozwijający moc maksymalną 110 KM. Jednostka pozwalała na osiągnięcie maksymalnej prędkości wynoszącej 180 km/h. 124 Sport Coupe był pierwszym modelem SEAT-a wyposażonym w pięciobiegową skrzynię biegów.

Image

Łącznie między 1970 a 1975 rokiem powstało około 23.000 egzemplarzy włączając w to lekko zmodyfikowaną wersję 124 Sport Coupe 1800 z 1973 roku posiadającą 1,8-litrową jednostkę napędową osiągającą 118 KM mocy maksymalnej.

POLECAMY Chevrolet Bel Air

SEAT 124 Sport Coupe 1600 - historia i dane techniczne:
Lata produkcji: 1970-1975
Nadwozie: 2-drzwiowe coupe, 4 miejsca
Masa własna: 995 kg
Jednostka napędowa: 4-cylindrowy, 1608 ccm, 110KM przy 6400 obr/min
Przeniesienie napędu: 5-stopniowa skrzynia biegów, napęd tylny
Zawieszenie i podwozie: Zawieszenie przód: niezależne, podwójne wahacze, sprężyny śrubowe i amortyzatory hydrauliczne z drążkiem stabilizatora
Zawieszenie tył: oś sztywna, sprężyny i amortyzatory hydrauliczne, teleskopowe
Układ hamulcowy: Tarcze hamulcowe przód / tył
Ogumienie: 165 HR 13,5J R13
Długość/Szerokość/Wysokość: 4123/1670/1340 mm
Rozstaw osi: 2420 mm
Prędkość maksymalna: 180 km/h
Zużycie paliwa: 12 l/100 km

źródło: Seat
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2694
Zdjęcia: 9708
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zapinaj pasy w samochodzie przed każdą jazdą! Zapinaj pasy w samochodzie przed każdą jazdą!
    Dlaczego wciąż niektórzy kierowcy i pasażerowie nie zapinają pasów bezpieczeństwa? Jedni sądzą, że to niewygodne, a inni uznają, że nie ma potrzeby tego robić przed krótką podróżą. To błąd, który ...
    Latem też można wpaść w poślizg Latem też można wpaść w poślizg
    Choć z ryzykiem poślizgu kojarzy się raczej zima i oblodzona nawierzchnia dróg, równie niebezpieczna sytuacja na drodze może przydarzyć się kierowcy także latem. To właśnie na okres od czerwca do sierpnia przypada ...

  •