Dopalanie DPF na trasie - Seat Toledo 4 2015 1.6 tdi 105 km CR 77kw.

Dopalanie DPF na trasie - Seat Toledo 4 2015 1.6 tdi 105 km CR 77kw.

26 Cze 2019, 18:00

Witam,
Śmigam Seat Toledo 4 2015 1.6 tdi 105 km cr 77kw i w ASO ponoć stwierdzono że DPF jest trochę zapchany (przy okazji wymiany jakiejś tam śruby przelotowej). Chłop mówił że włączył komputerowo tryb wypalania ale zaleca dłuższą trasę na wypalenie DPF.
Pytanie jak mam to zrobić??
Z zebranych przeze mnie informacji wynika że powinienem:
1) osiągnąć około 2.2-3 tysiące obrotów
2) utrzymywać takie obroty przez około 20-30 minut na trasie
3) hamować silnikiem nie pedałem hamulca.

Moje wątpliwości to czy w/w zasady wystarczą by komputer zmusił silnik/dpf do wypalania ?
Czy to się robi na jakimś konkretnym biegu ?
Czy to się robi na czuja ? skąd mam wiedzieć że potrzebne jest wypalenie DPF kiedy proces prawidłowo rozpocząłem i kiedy wiadomo że proces się prawidłowo zakończył? komputer wysyła jakieś sygnały ? jakieś kontrolki ?
Tempomat nie ma wpływu na proces wypalania DPF?
I ostatnie pytanie o sensowność stosowania preparatów do wypalania DPF do baku w czasie jazdy - jest sens się w to bawić ?

Pytam bo szykuje mi się w weekend 150-200 km trasy z czego duża część na ekspresówce więc będę miał szanse poczyścić DPF.

Z góry dziękuję za pomocne komentarze :D
Nimothan
Nowicjusz
 
Posty: 48
Rejestracja: 13 Paź 2018, 14:43

Re: Dopalanie DPF na trasie - Seat Toledo 4 2015 1.6 tdi 105 km CR 77kw.

27 Cze 2019, 14:32

Nimothan napisał(a):Z zebranych przeze mnie informacji wynika że powinienem
Tak, przy takich parametrach serownik sam powinien zacząć procedurę wypalania. Niestety żadna kontrolka o tym nie informuje a zaobserwować możesz to jedynie po chwilowym wyższym spalaniu nawet o 2 litry czyli w trasie powinno to być widoczne bo jak lecisz i pali 5.5 a raptem pokaże się ponad 7 to już wiesz że trwa procedura wypalania i wtedy najlepiej trzymać obroty około 3tyś. nie zmieniać biegów i jechać jednostajnie aż do jej zakończenia kiedy spalanie wróci do normy.
Nimothan napisał(a):Czy to się robi na jakimś konkretnym biegu ?
Na trasie zazwyczaj lecisz na najwyższym i tu znaczenie większe mają obroty jak lecisz 110 km/h i na 6 biegu masz 2 tyś. obr to wrzuć na 5 i spróbuj tak jechać jakiś czas.
Nimothan napisał(a):Tempomat nie ma wpływu na proces wypalania DPF?
Nie ma pod warunkiem że masz odpowiednie obroty.
Cichy77
Stały forumowicz
 
Posty: 2815
Zdjęcia: 11
Rejestracja: 25 Sty 2018, 16:52
Auto: Nie mam

Re: Dopalanie DPF na trasie - Seat Toledo 4 2015 1.6 tdi 105 km CR 77kw.

28 Cze 2019, 19:55

Dzięki za informacje :) A masz jakieś przemyślenia ws. Tych preparatów do wspomagania wypalania DPF?
Nimothan
Nowicjusz
 
Posty: 48
Rejestracja: 13 Paź 2018, 14:43

Re: Dopalanie DPF na trasie - Seat Toledo 4 2015 1.6 tdi 105 km CR 77kw.

28 Cze 2019, 21:47

te preparaty to pic na wodę, co do kontrolki to niestety nie wiem jak to jest w seacie ale np w francuskich autach wyskakuje pomarańczowa kontrolka informująca o wypalaniu się DPF
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 8729
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, A8, ML
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen up! - samochód do miasta Volkswagen up! - samochód do miasta
    Około 12 proc. rynku należy w tym roku do Volkswagena up!. Od stycznia do kwietnia 2019 zarejestrowano 682 egzemplarze. To najmniejszy samochód osobowy niemieckiego koncernu. Powstaje od 2011 roku w Bratysławie, wraz ...
    Volvo S60 Polestar Concept to najszybsze koncepcyjne Volvo Volvo S60 Polestar Concept to najszybsze koncepcyjne Volvo
    Najszybszy samochód koncepcyjny w historii Volvo to "Volvo S60 Polestar Concept" które wyposażono we wzmocniony rzędowy sześciocylindrowy silnik T6 napędzający cztery koła za pośrednictwem układu Haldex. Ten ...

  •