REKLAMA
Witam,
Śmigam Seat Toledo 4 2015 1.6 tdi 105 km cr 77kw i w ASO ponoć stwierdzono że DPF jest trochę zapchany (przy okazji wymiany jakiejś tam śruby przelotowej). Chłop mówił że włączył komputerowo tryb wypalania ale zaleca dłuższą trasę na wypalenie DPF.
Pytanie jak mam to zrobić??
Z zebranych przeze mnie informacji wynika że powinienem:
1) osiągnąć około 2.2-3 tysiące obrotów
2) utrzymywać takie obroty przez około 20-30 minut na trasie
3) hamować silnikiem nie pedałem hamulca.
Moje wątpliwości to czy w/w zasady wystarczą by komputer zmusił silnik/dpf do wypalania ?
Czy to się robi na jakimś konkretnym biegu ?
Czy to się robi na czuja ? skąd mam wiedzieć że potrzebne jest wypalenie DPF kiedy proces prawidłowo rozpocząłem i kiedy wiadomo że proces się prawidłowo zakończył? komputer wysyła jakieś sygnały ? jakieś kontrolki ?
Tempomat nie ma wpływu na proces wypalania DPF?
I ostatnie pytanie o sensowność stosowania preparatów do wypalania DPF do baku w czasie jazdy - jest sens się w to bawić ?
Pytam bo szykuje mi się w weekend 150-200 km trasy z czego duża część na ekspresówce więc będę miał szanse poczyścić DPF.
Z góry dziękuję za pomocne komentarze