Dopalanie DPF na trasie - Seat Toledo 4 2015 1.6 tdi 105 km CR 77kw.

26 Cze 2019, 17:00

Witam,
Śmigam Seat Toledo 4 2015 1.6 tdi 105 km cr 77kw i w ASO ponoć stwierdzono że DPF jest trochę zapchany (przy okazji wymiany jakiejś tam śruby przelotowej). Chłop mówił że włączył komputerowo tryb wypalania ale zaleca dłuższą trasę na wypalenie DPF.
Pytanie jak mam to zrobić??
Z zebranych przeze mnie informacji wynika że powinienem:
1) osiągnąć około 2.2-3 tysiące obrotów
2) utrzymywać takie obroty przez około 20-30 minut na trasie
3) hamować silnikiem nie pedałem hamulca.

Moje wątpliwości to czy w/w zasady wystarczą by komputer zmusił silnik/dpf do wypalania ?
Czy to się robi na jakimś konkretnym biegu ?
Czy to się robi na czuja ? skąd mam wiedzieć że potrzebne jest wypalenie DPF kiedy proces prawidłowo rozpocząłem i kiedy wiadomo że proces się prawidłowo zakończył? komputer wysyła jakieś sygnały ? jakieś kontrolki ?
Tempomat nie ma wpływu na proces wypalania DPF?
I ostatnie pytanie o sensowność stosowania preparatów do wypalania DPF do baku w czasie jazdy - jest sens się w to bawić ?

Pytam bo szykuje mi się w weekend 150-200 km trasy z czego duża część na ekspresówce więc będę miał szanse poczyścić DPF.

Z góry dziękuję za pomocne komentarze :D
Nimothan
Początkujący
 
Posty: 52

27 Cze 2019, 13:32

Nimothan napisał(a):Z zebranych przeze mnie informacji wynika że powinienem
Tak, przy takich parametrach serownik sam powinien zacząć procedurę wypalania. Niestety żadna kontrolka o tym nie informuje a zaobserwować możesz to jedynie po chwilowym wyższym spalaniu nawet o 2 litry czyli w trasie powinno to być widoczne bo jak lecisz i pali 5.5 a raptem pokaże się ponad 7 to już wiesz że trwa procedura wypalania i wtedy najlepiej trzymać obroty około 3tyś. nie zmieniać biegów i jechać jednostajnie aż do jej zakończenia kiedy spalanie wróci do normy.
Nimothan napisał(a):Czy to się robi na jakimś konkretnym biegu ?
Na trasie zazwyczaj lecisz na najwyższym i tu znaczenie większe mają obroty jak lecisz 110 km/h i na 6 biegu masz 2 tyś. obr to wrzuć na 5 i spróbuj tak jechać jakiś czas.
Nimothan napisał(a):Tempomat nie ma wpływu na proces wypalania DPF?
Nie ma pod warunkiem że masz odpowiednie obroty.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

28 Cze 2019, 18:55

Dzięki za informacje :) A masz jakieś przemyślenia ws. Tych preparatów do wspomagania wypalania DPF?
Nimothan
Początkujący
 
Posty: 52

28 Cze 2019, 20:47

te preparaty to pic na wodę, co do kontrolki to niestety nie wiem jak to jest w seacie ale np w francuskich autach wyskakuje pomarańczowa kontrolka informująca o wypalaniu się DPF
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16213
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4