26 Sty 2020, 16:08
Mając samochód, zawsze należy mieć do niego instrukcję, żeby prawidłowo z niego korzystać. Obecnie nie wystarczy tylko wiedzieć, jak się włącza światła i zmienia biegi.
W twoim przypadku może to oznaczać, że np. filtr jest już tak zatkany, że nie da się go normalnie wypalić. Może to być spowodowane właśnie użytkowaniem auta niezgodnie z instrukcją. Wtedy trzeba jechać na warsztat i spróbować wypalić go w warsztacie. Służy do tego komputer diagnostyczny ze specjalnym oprogramowaniem. Nie wiem jakie to jest, więc tu ci nie pomogę, czy ty masz właściwe.
Może się też okazać, że filtra już nie da się wypalić w ten sposób i trzeba go regenerować wypalać w piecu, albo wymieniając wkłady ceramiczne.
Wszystko to jest uzależnione od stylu i warunków twojej jazdy oraz od tego, czy czasem nie przerwałeś nawet może i kilka razy procesu wypalania - nie masz instrukcji, więc nie wiesz jak ten proces powinien wyglądać. Czasem jest tak, że podczas wypalania nie zaświeca się żadna kontrolka, a wypalanie można poznać tylko po zwiększonym spalaniu. Procesu wypalania nie można absolutnie przerywać, bo grozi to uszkodzeniem układu.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...