Seat Cordoba 1.6 (benzyna) - duże straty oleju.

Seat Cordoba 1.6 (benzyna) - duże straty oleju.

13 Cze 2009, 18:33

Mam dość duży problem z bardzo dużymi stratami oleju. Ostatnio dość dużo jeździłem samochodem i niestety po tygodniu, przy sprawdzeniu ilości oleju była alarmująco mała. Niestety chyba za późno dolałem i teraz bardzo duże mam jego straty. Czy była by możliwość zrobienia coś z tym? Czy była by to droga operacja? Mam nadzieje że taka operacja nie będzie w jakiś sposób strasznie droga bo chyba strzele sobie w łeb. Z góry dziękuje za odpowiedź.
Los_Emilos
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 121
Rejestracja: 15 Lip 2008, 19:48
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy od: 15 04 2009
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Volvo V40
Silnik: 2.0 16V 140KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

13 Cze 2009, 20:13

Alarmująco mała to znaczy ile?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

13 Cze 2009, 20:40

Ile oleju dolewasz na 1000km?
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Rejestracja: 12 Mar 2009, 14:47
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

14 Cze 2009, 12:39

Pytania pozostały bez odpowiedzi,dodam tylko by przy nagłym ubytku oleju z silnika przede wszystkim patrzeć czy uszczelka pokrywy zaworowej jest szczelna,to główny powód nagłego ubytku oleju,miałem tak już dwa razy ,teraz zakładam nowe uszczelki po każdej regulacji luzów zaworowych (TO WAŻNE).Teraz silniki są tak obudowane przez plastikowe osłony,że tego nie widać,mnie olej tak wyciekał że oblał silnik dookoła a na ziemię nie spadła nawet kropla,wlałem litr a za kilka dni następny myślę sobie co jest do cholery,dobrze,że patrzę na miarkę często,skojarzyłem ,że czasami w korkach dochodził do mnie zapach oleju ,tak akurat dziwnie się złozyło ,że na kolektor wydechowy nie spadła nawet kropla(wtedy pojawia się dym),włożyłem w końcu głowe głębiej i masz !!!Dwa litry oleju tak jakby ktoś posmarował pędzlem po kadłubie silnika a na ziemi suchutko! :shock:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)

14 Cze 2009, 15:23

Alarmująco mała to znaczy ile?!

Nie powiem ci bo jak byłem u kumpla to on chciał zajrzeć pod maskę i sobaczył że mało oleju (chciał zobaczyć co kupiłem), szybko skoczył po swój z garażu i dolał (ten sam używamy).

Ile oleju dolewasz na 1000km?

Ja dopiero tym samochodem z 700km przejechałem z czego niecałe 500 w ostatnim tygodniu :/ .

Pytania pozostały bez odpowiedzi

Dopiero odebrałem pocztę że są nowe wiadomości.

Na innym forum dostałem taką odpowiedź:
wg mnie trafiło pierścienie olejowe bądź uszczelniacze na zaworach...No chyba,że zauważyłeś gdzieś jakiś wyciek to inna sprawa.Wyciek można zawsze małym kosztem zniwelować ale jeśli chodzi o pierścienie na tłokach, bądź uszczelniacze na zaworach, to części nie są drogie ale robocizna kosztuje.... Do zmiany pierścieni trzeba wyjąć tłoki i głowicę, natomiast do zmiany uszczelniaczy trzeba wyjąć tylko głowicę... Teraz radzę sprawdzić czy są gdzieś wycieki czy ostatnio zaczął nadmiernie kopcić z wydechu. Jeśli kopci to tylko remont(uszczelniacze,pierścienie) jeśli wyciek to podejrzewam,iż skończy sie na jakiejś uszczelce bądź simeringu wink.gif
Bo czasami prawda to za mało, ludzie czasem zasługują na coś więcej. Na to, by ich wiara została wynagrodzona.
Los_Emilos
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 121
Rejestracja: 15 Lip 2008, 19:48
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy od: 15 04 2009
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Volvo V40
Silnik: 2.0 16V 140KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

14 Cze 2009, 15:39

Oglądnij dobrze silnik w pierwszej kolejności,zobacz pod spód na styk skrzyni biegów z silnikiem ,potem zobacz jaki dymek idzie z rury wydechowej i napisz.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6943
Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen zmienia plany dotyczące sportu samochodowego Volkswagen zmienia plany dotyczące sportu samochodowego
    Marka Volkswagen zmienia swoje plany dotyczące aktywności w sporcie samochodowym. Od 2017 roku Volkswagen będzie koncentrował się na nowych technologiach oraz dyscyplinach angażujących klientów. Po czterech latach ...
    Nowe Audi S3 Sportback - oszczędne, szybkie i komfortowe Nowe Audi S3 Sportback - oszczędne, szybkie i komfortowe
    Moc 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm, sprint od zera do 100 km/h w pięć sekund – nowe Audi S3 Sportback oferuje najlepsze osiągi w swojej klasie. Charakteryzuje się też wzorcową efektywnością: silnik 2.0 TFSI ...

  • 14 Cze 2009, 15:43

    Dymek jest dużo bardziej widoczny, jest ciemniejszy. Wczoraj gadałem z sąsiadem polecił mi aby zmienił alej na jakiś tańszy (10-20zł) bo jak używam teraz Shell Helix Plus i raczej zbankrutuje kupując go ale czy ten taszy nie będzie miał jakiegoś ujemnego wpływu na samochód?
    Bo czasami prawda to za mało, ludzie czasem zasługują na coś więcej. Na to, by ich wiara została wynagrodzona.
    Los_Emilos
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 121
    Rejestracja: 15 Lip 2008, 19:48
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy od: 15 04 2009
    Przebieg/rok: 5tys. km
    Auto: Volvo V40
    Silnik: 2.0 16V 140KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    14 Cze 2009, 17:58

    W LIDLU masz olej syntetyczny klasy SM :shock: w cenie 17,90 za litr,jesli masz gdzieś ten sklep to możesz sobie kupić jeśli lejesz syntetyki,dymek jakikolwiek przy silniku benzynowym nie jest niczym dobrym,teraz musisz tylko dać sobie odpowiedz ile ci go zżera,możez teraz latem dolewać mineralny olej o lepkości 20W50 ,powinno ci go ubywać mniej,jaką lepkość teraz stosujesz?!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6943
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    16 Cze 2009, 15:24

    10W- 40
    Bo czasami prawda to za mało, ludzie czasem zasługują na coś więcej. Na to, by ich wiara została wynagrodzona.
    Los_Emilos
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 121
    Rejestracja: 15 Lip 2008, 19:48
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy od: 15 04 2009
    Przebieg/rok: 5tys. km
    Auto: Volvo V40
    Silnik: 2.0 16V 140KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1998

    16 Cze 2009, 19:01

    Jeśli chcesz przedłużyć agonię silnika a jesteś lub będziesz pewien ,że straty są spowodowane przez naturalne zużycie silnika(a nie np.zużyte uszczelniacze zaworowe czy wycieki) to niestety musisz teraz przejść na olej o indeksie lepkości 20W50(żadnych motodoktorów :!: ),ceramizer autorepair,podniesie ci kompresję tylko pamiętaj ,nie popełniaj tego podstawowego błędu ,przez 2 tysiące kilometrów musisz samochodem jeżdzić tak jakbyś powoził muła,nie przekraczaj 100 km?h,proces ceramizacji tego wymaga! :!: Co da ci olej o indeksie 20W50 ,większą lepkość kinetyczną w temperaturze roboczej silnika ,lepsze doszczelnienie par styku tłok cylinder,silnik powinien zużywać mniej oleju! Sam ceramizer?!Czytałem o kimś kto zaaplikował ten specyfik (autorepair),twierdził ,że potem gdy rozbierał silnik to było w nim coś takiego jakby ktoś nadlał czymś miejsca w cylindrze(wygładzenie wszelakich rys),udowodnione jest,że autorepair dziala ,PZMOT wydał pochlebne opinie na temat tego preparatu.Masz jeszcze specyfik BOSCHA(nie pamiętam jak się nazywa) oraz XERAMIC,LIQUI MOLY CERATEC,(dostępny w sieci LECLERC) zastosuj który chcesz.Najpierw ktoś musi ci zdiagnozować dlaczego ubywa oleju (próba olejowa,ciśnienie sprężania)

    [ Dodano: Wto Cze 16, 2009 20:03 ]
    ACH ja stosuję XERAMIC ,rewelka!
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6943
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    16 Cze 2009, 20:42

    przepraszam ze tak z innej bajki ale moze ktos jest w stanie mi pomoc. mam pytanie: ile moze wyniesc mniej wiecej koszt naprawy lekko wgniecionego i przytartego blotnika przedniego(zachaczony zostal o siatke)? prosze o odp.
    grzechu007
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Rejestracja: 16 Cze 2009, 20:37
    Miejscowość: Warszawa

    16 Cze 2009, 21:35

    Koszt naprawy wyniesie cię najmniej jeśli to sobie zrobisz sam,jutro ci napiszę na PW jak to się robi,masz gumowy młotek oraz symbol lakieru?!Jeśli nie masz to się postaraj a lakier?!Jesli nie masz symbolu to pokażesz samochód sprzedawcy lakieru i dobierze ci tzw bazę .
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6943
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    17 Cze 2009, 10:33

    Sam to ja raczej sobie tego nie zrobie bo nie najlepiej sie na tym znam a zalezy mi zeby bylo dobrze zrobione.Dlatego ciekawi mnie ile moze mnie wyniesc koszt naprawy.
    grzechu007
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Rejestracja: 16 Cze 2009, 20:37
    Miejscowość: Warszawa

    17 Cze 2009, 18:19

    Lakiernik musi przygotować i wylakierować cały element,moze cię to kosztować ok.300 zł,gdybyś to sobie zrobił sam to myślę ,ze zmieściłbyś się z lakierem bezbarwnym ,bazą i szpachlą w 100 zł.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6943
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Re: Seat Cordoba 1.6 (benzyna) - duże straty oleju.

    13 Mar 2010, 23:49

    czemu zadnych motodoktorów co one robia zlego dla silnika i wogole co to jest
    seba123456789-1
    Aktywny
     
    Posty: 257
    Rejestracja: 22 Lut 2010, 14:01
    Miejscowość: bydgoszcz
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      passat b5 german style
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata