Seat Cordoba 1996 - rozrusznik i stacyjka

Seat Cordoba 1996 - rozrusznik i stacyjka

10 Lis 2013, 14:16

Witam. Mam problem z elektryką w starym seacie. Rozrusznik nie kręci, kontrolki świecą jednostajnie. Czy przyczyna to kostka, ewentualnie jak ją wymienić amatorsko?

Pozdrawiam.
fines
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 10 Lis 2013, 14:12
Auto: Seat Cordoba

Re: Seat Cordoba 1996 - rozrusznik i stacyjka

11 Lis 2013, 11:56

Znasz się na elektryce samochodowej? Jak tak, to zacznij od zmostkowania stacyjki na kostce przy stacyjce.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14453
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

Re: Seat Cordoba 1996 - rozrusznik i stacyjka

11 Lis 2013, 14:31

Dzięki za odpowiedź. Na elektryce znam się słabo. Wszyscy elektrycy w moim mieście świętują, doradź może jak odpalić mój własny samochód bez sprawnej kostki lub przygiętej płetwy(nie wiem która z tych rzeczy nawaliła). Nie mam ściągacza ani klucza nasadowego 24 żeby cokolwiek zrobić samemu.
Pozdrawiam.
fines
Obserwowany
 
Posty: 2
Rejestracja: 10 Lis 2013, 14:12
Auto: Seat Cordoba

Re: Seat Cordoba 1996 - rozrusznik i stacyjka

11 Lis 2013, 21:25

Jeżeli umiesz się dostać do kostki stacyjki, to żeby uruchomić silnik, musiasz tą kostkę rozpiąć i od strony instalacji ( nie od strony stacyjki ) w tej kostce trzeba połączyć ze sobą wszystkie przewody. ALE tylko jeden na chwilę - ten od rozrusznika. I właśnie jego musisz znaleść, bo ja niestety nie wiem, jaki to kolor przewodu. Chyba, że masz miernik, to na tej kostce szukaj przewodu ( zazwyczaj jest koloru czerwonego ), na którym jest cały czas 12V. Do niego przykładaj po kolei resztę przewodów. Na jednym z nich jest rozrusznik - jak go połączysz z tym, co ma 12V to rozrusznik ci zakręci. A potem to ten jeden na bok, resztę łączysz ze sobą i ten jeden na chwilę aż silnik zaskoczy. Potem go odkładasz. Po połączeniu tych wszystkich przewodów powinny zaświecić ci się wszystki te kontrolki, kóre zaświecają się po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
Muszisz jednak pamiętać, że kluczyk w stacyjce, mimo, że nim nie odpalasz auta musi być przekręceny - blokada kierownicy.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14453
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 14:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [E] Audi A6 C5 2,8 / BMW e39 528i / Lexus GS 300 mk2 / Merc E280 w210 [E] Audi A6 C5 2,8 / BMW e39 528i / Lexus GS 300 mk2 / Merc E280 w210
    Podstawowe kryteria zestawienia: - limuzyna segmentu E - wolnossący silnik benzynowy o mocy ok. 200KM - automatyczna skrzynia biegów - modele z ok. 2000r. Wytypowane modele do zestawienia: - Audi A6 C5 2,8 V6 - 193KM ...
    Pasek rozrządu - jego rola w silniku, żywotność i wymiana... Pasek rozrządu - jego rola w silniku, żywotność i wymiana...
    Pasek i jego rola w silniku Zlekceważenie terminu wymiany paska rozrządu może zakończyć się remontem kapitalnym silnika. Uwaga! Wymiana samego paska to zbyt mało. Zazwyczaj wymieniamy także napinacz, rolki prowadzące a czasem ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      Infiniti Q50
      S2020005
      MINI Clubman Bond Street, tył