Seat Ibiza 2 FL TDI Sport bierze olej

Seat Ibiza 2 FL TDI Sport bierze olej

18 Sie 2018, 12:11

Cześć wszystkim.

Od jakiegoś czasu borykam się ze sporym zużyciem oleju przez mój samochód - silnik 1.9 TDI ASV 110 KM, aktualnie na liczniku 253k km ale zacznijmy od początku.

Auto kupiłem zimą 2015 roku. Przez około półtorej roku zużycie oleju było niezauważalne. W pewnym momencie jednak znacząco wzrosło - ok. 2 litry na 3k km.
Zdecydowałem się na regenerację turbiny ponieważ dźwięki jakie wydawała świadczyły o jej zużyciu. Regeneracja została przeprowadzona w Mielcu (wymienione wszystkie elementy). Niestety nie zdołałem sprawdzić czy zużycie oleju spadło, ponieważ w dniu odebrania auta od mechanika i przejechaniu 1 km pękła mi głowica na kanale olejowym.

Zdecydowałem się na remont silnika. Wymienione zostały panewki, pierścienie (cylindry zostały zmierzone) a głowica została wysłana do regeneracji - spawanie + wymiana wszystkich elementów i standardowo planowanie.

Niestety po tych zabiegach auto w dalszym ciągu brało olej - mniej więcej litr na 1k km +- parę setek ale częściej na plus. Co ciekawe auto nie dymi podczas jazdy ani podczas przyśpieszania, puszczało natomiast od czasu do czasu szarawy dymek przy odpalaniu. Postanowiłem ponownie wymienić uszczelniacze zaworowe a przy okazji odmę. Niestety dalej bierze tyle samo oleju.

Dodatkowe informacje - po odpaleniu auta oraz na postojach czuć zapach spalonego oleju w środku auta, nie widać wycieków na silniku.
Olej nie jest wyrzucany przez korek oleju ani przez bagnet.

W obecnej sytuacji mechanik proponuje odesłanie głowicy na gwarancję.
Pytanie czy coś mogło w niej zostać nie tak zrobione że auto nadal bierze tyle oleju, czy szukać przyczyny gdzie indziej (pierścionki?).

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł na to co może się dziać to proszę o komentarze.
Gdyby coś było nie jasne to piszcie.
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Dean14
Nowicjusz
 
Posty: 17
Rejestracja: 18 Lut 2015, 18:10
Auto: -

Re: Seat Ibiza 2 FL TDI Sport bierze olej

18 Sie 2018, 21:31

To ciekawe,ze po zrobieniu wszystkiego znika oleju tyle samo,sprawdz laczenie skrzyni z silnikiem na zapalonym,musisz miec pewnosc,ze wycieku nie ma,jesli nie ma to raczej pierscienie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 7264
Rejestracja: 02 Lut 2009, 12:03
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Polecane silniki TFSi 3 generacji EA888 - jak je rozpoznać? Polecane silniki TFSi 3 generacji EA888 - jak je rozpoznać?
    Witam mam zamiar kupić samochód z silnikiem 1.8-2.0 TFSi. Jak wyczytałem po różnych forach sliniki TFSi produkowane w latach 2007-2011 sa największą wtopa VW w ostatnich latach. Od 2011r wyszła 3 generacja ...
    Wielofunkcyjny SUV kompaktowy - SsangYong XLV Wielofunkcyjny SUV kompaktowy - SsangYong XLV
    W odpowiedzi na wzrost rynku kompaktowych SUV-ów SsangYong wypuścił w 2015 r. Tivoli, pierwszy swój mały SUV, który natychmiast stał się jej najbardziej popularnym nowym modelem. W ostatnim roku wyprodukowano ...

  •  
    • Targi AutoSalon i AutoSerwis
      VW Caddy BiFuel
      Summer Cars Party 2009
      Volkswagen Amarok 4MOTION, PickUp w terenie, 7