Seat Ibiza 3 - Grzanie się tylnego prawego koła

22 Sty 2020, 19:09

Witam,
Jakiś czas temu zauważyłem grzanie się tylnego prawego koła. Zbliżał się czas zarówno wymiany klocków, jak i tarcz na tyle, więc podczas wymiany zregenerowałem zacisk. W środku nie było dużo brudu (ale był) ,więc myślałem, że w tym tkwił problem. Ku mojemu zdziwieniu koło grzało się dalej.

Obecnie w samochodzie założony jest nowy zacisk, końcówka przewodu hamulcowego i prowadnice a problem dalej nie ustępuje.

Gdy podnoszę auto na podnośniku każde z 4 kół obraca się z podobnym oporem również bezpośrednio po użyciu hamulca.

Wygląda to w ten sposób: Przejeżdżam około 5 km nie dotykając pedału hamulca - wszystkie tarcze mają temperaturę około 30 stopni, lecz prawa tylna parzy tak, że nie da się na niej utrzymać ręki.

Nie jest to wina łożyska, ponieważ robiłem test gdzie przejechałem ten sam odcinek z odpiętym prawym tylnym zaciskiem i tarcza była chłodna.

Problem nie tkwi również w hamulcu ręcznym bo z odpiętą linką dzieje się to samo.

Po pokonaniu 30 km ciepła jest nie tylko tarcza, ale też szpilki i felga.
Andrzej424
Nowicjusz
 
Posty: 6

23 Sty 2020, 11:24

W takim razie nadal sprawa tkwi w hamulcu. Albo tłoczek jest zapieczony i się nie cofa, albo prowadnice trzymają klocki że te nie odchodzą od tarczy. Cudów nie ma...Klocek z jakiegoś powodu dociska do tarczy i tyle. Trzeba to sprawdzić raz jeszcze. Być może klocki są za duże i ciasno siedzą w prowadnicy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16205
Zdjęcia: 1185
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Sty 2020, 11:47

Tłoczek nie jest zapieczony, bo jest założony nowy zacisk. Prowadnice również działają poprawnie bo przed podpięciem do układu są odpowiednie luzy na klockach a prowadnice przesuwam z łatwością. Gdy podepnę przewód hamulcowy i odpowietrzę układ podczas obracania klocki obcierają o tarcze z podobną siłą jak na innych kołach.
Andrzej424
Nowicjusz
 
Posty: 6

23 Sty 2020, 14:59

W tym momencie auto mam podstawione tak, że mogę obracać jednym i drugim tylnym kołem. Koło prawe obraca się znacznie lżej od koła lewego. Po pompowaniu hamulcem, tak żeby tłoczki "chwyciły" tarcze również więcej siły trzeba włożyć w obrócenie lewym kołem. Tył odpowietrzany był tak, że przepuszczałem około 500 ml płynu hamulcowego na każde koło, podczas gdy z odpowietrznika nie wydostawały się żadne pęcherzyki powietrza. Czy samochód gdy stał przez noc z odkręconym przewodem hamulcowym czekając na nowy zacisk mógł nabrać powietrza aż do pompy ABSu? I teraz nie uda mi się odpowietrzyć układu pompując płyn pedałem hamulca? I czy możliwe jest aby to powietrze powodowało, że tłoczek podczas jazdy się nie wraca?
Andrzej424
Nowicjusz
 
Posty: 6

23 Sty 2020, 16:18

Andrzej424 napisał(a):przewód hamulcowy
Czy tez wymieniłes na nowy czy pozostał ten który był z starym zaciskiem... :?: Jezeli pozostał stary to wymień go na nowy...Oczywiście chodzi mi o przewód elastyczny...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 5842
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

23 Sty 2020, 17:18

Przewód jest wymieniony na nowy. Stary był drożny, bo po wymianie porozcinałem go i widziałem że ścianki nie są niczym zalepione.
Andrzej424
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus GS - samochód do driftu Lexus GS - samochód do driftu
    Większy brat Lexusa IS to kolejna warta rozważenia propozycja do driftu. Tylnonapędowe auto jest produkowane od 1993 roku, a pierwsza i druga generacja modelu również występowały z silnikiem 2JZ. W ofercie była dostępna ...
    Alpine Katowice nawiązuje współpracę ze światowej sławy kolekcjonerem Alpine Katowice nawiązuje współpracę ze światowej sławy kolekcjonerem
    Alpine Katowice, salon oferujący kultowe samochody marki Alpine, rozpoczyna współpracę z Jurgenem Claussem, znanym na całym świecie kolekcjonerem i miłośnikiem tych francuskich aut, twórcą unikalnego konceptu ...

  • 24 Sty 2020, 11:30

    Tak więc pozostaje ci odpowietrzanie pompy ABS-u.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16205
    Zdjęcia: 1185
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    02 Lut 2020, 04:51

    Oczywiście,sam się przekonałem,iż odpowietrzenie pompy ABS to nie takie hop siup,potrzeba dużo czasu na to,po kilku próbach ,jazdach dopiero poszła piana z jednego odpowietrznika i hamulce zaczeły być skuteczne.Ważna jest też kolejność odpowietrzania,, kół,,
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7512
    Miejscowość: Z prawdy :)