Seat Ibiza 6L problem

17 Cze 2013, 18:26

Witam,
Mam mały problem ze swoją Ibiza 1.4 TDI 2004.

Niedawno jak jechałem autostradą po raz pierwszy temperatura silnika wzrosła powyżej 90 stopni. Po dojechaniu na miejsce okazało się że zjadło cały płyn chłodzący, na ostatnich km czułem, że auto traci trochę moc. Następnego dnia odwiedziłem dwóch różnych mechaników, ich teorie:

-Pierwszy obejrzał auto od spodu i nie zauważył żadnego wycieku. Przeprowadził test na szczelność (wprowadził ciśnienie w zbiornik wyrównawczy) i ciśnienie było stałe. Zrobił też test na obecność spalin u zbiorniczku i okazało się, że to UPG(wykryto spaliny)

-Drugi mechanik też obejrzał auto i twierdzi, że to niekoniecznie UPG i żeby jeszcze jeździć i zobaczyć jak szybko płyn ucieka.

Proszę forumowiczów o opinię czy rzeczywiście powinienem oddać auto na wymianę uszczelki pod głowicą, opinie są różne więc sam nie wiem co robić. Moje obserwacje:
- olej ma dobrą konsystencję i kolor (nie moajonez)
- nie dymi
- po dolaniu plynu chlodniczego autem jezdzi się bez zastrzeżeń (dynamika jest ok)
- zrobiłem test z kartonem pod autem i nie ma żadnych plam
- na diagnostyce komputerowej nie wykazał żadnych błędów
- zrobiłem właśnie trasę 100km i poziom w zbiorniczku spadł o jakieś 3mm

Jeszcze raz proszę o opinię, co to może być i co robić?
Pozdrawiam
izoll
Obserwowany
 
Posty: 1
Auto: Seat Ibiza 6L
Silnik: 1.4 TDI 75km
Paliwo: Diesel

18 Cze 2013, 02:46

Stwierdzenie pchania spalin w układ ,jeśli jest faktyczne,to niepokojący objaw ale słusznie zachowujesz czujność,czy aby ktoś nie chce cię naciągnąć na drogą naprawę.
Moim zdaniem możesz mieć jednak wyciek.Wyciek bez kapania! Jest on tak niewielki (może spod pompy wodnej) się sączyć ,że zanim skapnie kropla ,to na gorącym silniku odparuje płynąc po nim...Tak przez 100 km ubyło ci zaledwie 3mm w zbiorniczku. Obserwuj co będzie dalej. Stawiam na niewielką nieszczelność ,tak jak opisałem wyżej. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5796
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Cze 2013, 22:44

A jak się uruchamia zimny silnik, po np. całonocnym postoju? Ile płynu ubywa po całonocnym postoju?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Sie 2013, 08:42

Jeśli to uszczelka to koszt naprawy powinien się zmieścić w 200zł

Robocizna około +/- 100zł a sama uszczelka to koszt od 96zł ([link do iParts wygasł])

A zawsze to jest pewność braku wycieków ;)
gracz24ha
Początkujący
 
Posty: 223
Auto: Peugeot