Sedan B+G do 35 tyś

30 Gru 2021, 14:18

Hej :)

Planuję zakup auta do jazdy głównie po mieście, przebieg roczny ok. 12 tyś km, więc interesują mnie benzyniaki z możliwością instalacji gazowej.

Budżet 30-35 tyś

Wymagania:
- sedan - w środku ma być wygodnie zarówno z przodu, jak i z tyłu, a bagażnik ma pomieścić wózek
- automatyczna skrzynia biegów
- moc minimum 200 KM
- benzyna + LPG
- fajny standard wyposażenia - koniecznie grzane fotele, mile widziany szyber, drewniane wykończenia, , itp.

Moje typy:

BMW E60 M54B30 - 3.0 l. 231 KM, dobry pod LPG, ale trudno znaleźć ładny egzemplarz + droga eksploatacja i naprawy

BMW E90 N52/N53 2.5 lub 3.0 l. - nie mam pewności który z tych silników N?? jest mniej awaryjny i czy oba nadają się pod LPG?

Opel Insignia 2.0 Turbo - młode auto w porównaniu do reszty w tym zestawieniu, niestety częsty napęd 4x4 a to oznacza większe spalanie, słyszałam też, że jest ciężki i słabo się zbiera, a lubię dynamiczną jazdę, na plus to chyba w miarę niskie koszty serwisowania?

Audi A6 C6 2.4 l - jedyny jak mi się zdaje który ma pośredni wtrysk paliwa, mocniejsze 2.8 i 3.0 już chyba na bezpośrednim? 2.4 l trochę słaby - jedynie 177 KM...

Volvo S60 / S80 - niestety nie znam się na volviakach - czy te silniki w ogóle chodzą z LPG? Części i serwis chyba cenowo porównywalnie do BMW?


Jeśli macie jakieś własne typy w tych parametrach, to będę wdzięczna za propozycje. :)
holyfantasia
Nowicjusz
 
Posty: 5

30 Gru 2021, 15:37

holyfantasia napisał(a):droga eksploatacja i naprawy


Każde auto o jakim myślisz jest w drogie w eksploatacji i naprawach.

holyfantasia napisał(a):Volvo S60


Które s60? I gen spoko i do każdego lpg założysz bez problemu. Na II masz za mało kasy, tym bardziej na egzemplarz z silnikiem nadającym się pod lpg czyli 2.5/254 albo 3.0/304
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1241
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Gru 2021, 15:52

Jak dla mnie A6 i Volvo najlepszy wybór, resztę bym odpuścił.
Jeremias
Początkujący
 
Posty: 92

30 Gru 2021, 16:02

Zaczyna się kolejny trolling z E60... powinniśmy przypiąć te parę tematów... z czego wynika ta fantazja?
Nie angażuję się w polemikę. Każdy jest inny, wszystko opiera się na kompromisach. Doradzam optymalne rozwiązania w oparciu o rzeczywistość, doświadczenie i zdrowy rozsądek.
lasagne
Początkujący
 
Posty: 138

30 Gru 2021, 16:37

Czy mogę prosić o jakieś argumenty? Skąd akurat wybór tych dwóch marek/modeli? Patrząc na parametry to Audi ma najsłabszy silnik, tylko 177 KM, a volvo S60 I gen jest najmniejsze z tych wszystkich samochodów i to o prawie 50 cm.
holyfantasia
Nowicjusz
 
Posty: 5

30 Gru 2021, 16:41

holyfantasia napisał(a):Czy mogę prosić o jakieś argumenty?


Poczekaj, muszę ziewnąć....

Przejrzyj ostatnie 10 stron na forum, to znajdziesz setkę argumentów. Jesteś kolejną osobą która co 2-3 dni zakłada identyczny temat. Ile można to wałkować.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7761
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Akumulator trakcyjny - wykorzystanie na każdym etapie jego życia
    Do czego może posłużyć akumulator trakcyjny oprócz napędzania pojazdu elektrycznego? Jaki pomysł ma Grupa Renault na wykorzystanie akumulatorów po zakończeniu ich "życia" w samochodzie elektrycznym? Na te pytania ...
    Kierowca i narciarz w jednym stali domu
    Zadając pytanie: Co łączy kierowcę i narciarza? Pewnie większość osób odpowiedziałaby, iż łączy ich samochód, którym narciarze najczęściej docierają pod stok narciarski. Jednak obie te grupy mają ze sobą ...

  • 30 Gru 2021, 17:39

    Tu nie chodzi o parametry czy rozmiar. Co z tego że BMW E60 będzie większe od np. Volvo skoro to jeżdżący śmietnik. Wszystko co wyprodukowało BMW przez ostatnie 15 lat to chyba najgorsze co można wybrać.

    Jak chcesz jakieś auto z świętej trójcy w tym budżecie to Mercedes bije na głowę wynalazki BMW.

    Insignia jak na rozmiar auta oferuję imo mało przestrzeni w środku.
    comorode
    Nowicjusz
     
    Posty: 19

    31 Gru 2021, 15:27

    comorode napisał(a):Wszystko co wyprodukowało BMW przez ostatnie 15 lat to chyba najgorsze co można wybrać.

    Możesz rozwinąć myśl? B48/B58 chętnie przygarnąłbym.
    Gość114260
     

    31 Gru 2021, 15:39

    holyfantasia napisał(a):Czy mogę prosić o jakieś argumenty? Skąd akurat wybór tych dwóch marek/modeli? Patrząc na parametry to Audi ma najsłabszy silnik, tylko 177 KM,

    ale myślę że reszta się ze mną zgodzi, iż nikt Ci nie broni brać np 4,2 V8 tam będzie ponad 300 koni to chyba starczy?
    Tylko to jest wybór dla kogoś świadomego, jak będzie do roboty rozrzad za 7-8 tys to płacisz i tyle.
    2,4 to jest wybór zdroworozsądkowy, jest też przecież plejada silników fsi/tfsi
    Jeremias
    Początkujący
     
    Posty: 92

    31 Gru 2021, 16:30

    Obawiam się, że tych większych jednostek już tak łatwo nie zagazuję, z resztą spalanie znacznie większe nawet jeśli, 200 KM w zupełności mi wystarczy. Silniki FSI odpadają ze względu na wtrysk paliwa - wyklucza montaż LPG.

    Pod uwagę biorę te modele, które wymieniłam, bardziej jestem ciekawa waszych opinii który z nich to najlepszy wybór, BMW znam, bo miałam, Audi i Insignia są mi obce.
    holyfantasia
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    31 Gru 2021, 18:18

    Do Insigni 2.0T też tak łatwo nie założysz LPG, bo ma wtrysk bezpośredni. Tu by trzeba iść w 2.8T, ale tam już jest ciekawie ($)
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 13894
    Zdjęcia: 13
    Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
    Prawo jazdy: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
    Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2008

    07 Sty 2022, 10:31

    W tej chwili na placu boju pozostają dwa auta:
    Jednak przeraża mnie jeden czynnik, mianowicie zwrotność tych dwóch modeli;

    BMW E60
    średnica zawracania 11.4 m
    promień skrętu 5.7 m

    Volvo S80 II generacji
    średnica zawracania 23.4 m
    promień skrętu 11.7 m

    Różnica w tych wartościach jest kolosalna, oczywiście na niekorzyść Volvo, zastanawia mnie ja to się faktycznie przekłada na komfort jazdy, zwłaszcza po mieście.
    holyfantasia
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    07 Sty 2022, 10:47

    holyfantasia napisał(a):Różnica w tych wartościach jest kolosalna, oczywiście na niekorzyść Volvo, zastanawia mnie ja to się faktycznie przekłada na komfort jazdy, zwłaszcza po mieście.


    W ogóle się nie przekłada bo te dane masz z dvpy. Takie wartości jakie wpisałeś przy volvo to mają ciągniki siodłowe z naczepami.

    Szczerze mówiąc nie mam pojęcia skąd to wziąłeś, średnica zawracania to 11,2

    https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/models/s80-2008-2016/2009/specifications
    franccc
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1241
    Przebieg/rok: >50tys. km

    07 Sty 2022, 10:53

    Dane były z porówywarki AutoCentrum, dziękuję za sprostowanie
    holyfantasia
    Nowicjusz
     
    Posty: 5