Sedan do 40 tys

13 Kwi 2019, 17:01

Dzień Dobry,

Rozglądam się za nowym autem, szukam jakiegoś fajnego sedana do 40 tyś.

- 40% trasa / 60 % miasto
- nie oczekuje jakiejś super dynamiki, jestem raczej spokojnym kierowcą, także wole oszczędniejszy samochód
- żeby nie był jakoś mocno problematyczny
- w miarę młody rocznikowo

Auta, które mi się podobają
- Peugeot 508
- Renault Laguna III Coupe

Niestety oba mają raczej silniki diesel, nie wiem czy obawiać się ich przy moich przebiegach

Jakiego sedana polecicie do 40 tyś?
kasyhai994
Nowicjusz
 
Posty: 8
Auto: Lantra
Paliwo: Benzyna + LPG

13 Kwi 2019, 18:47

Benzynka byłaby lepsza, do tego raczej kompakt niż klasa D, niższe spalanie i młodszy rocznik.
Ja jak brałem lancera miałem podobne parametry jazdy i wybierałem jeszcze między Elantrą i Fluence, wszystkie z wolnossącymi 1,6.
Wszystkie te auta są bardzo przestronne, a wygrał Lancer przez wygląd i postrzeganie marki.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3680
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

13 Kwi 2019, 19:06

Jeśli ta trasa po mieście to co chwilę hamowanie i ruszanie spod świateł to szkoda męczyć diesla, dlatego może opisz bardziej na czym polega Twoja jazda po mieście i w jaki sposób określasz "trasę", bo jeśli raz na tydzień leciałbyś w jakąś dłuższą trasę to można by się zastanowić. Może też dodaj jak to przekłada się na kilometry. Sprzęgło/dwumasa to jest jednak komponent eksploatacyjny, tak jak w benzynowcu sprzęgło, szkopuł w tym, że jazda po mieście drastycznie skraca jego żywotność, jeśli ta jazda po mieście jest określonego rodzaju. DPF - tutaj dłuższe trasy muszą wystąpić. Zimny silnik, wtryski, etc. ... to pominę. Problem z dobrymi silnikami benzynowymi w autach z rocznikami 2010+ polega na tym, że jest ich jak na lekarstwo, a akurat diesel 2.0 HDi od PSA jest bardzo dobry. Jeśli masz 40k to ja bym został przy 508-ce, Citroenie C5, Mondeo, kompakty to jednak kompakty, o klasę niżej. Chyba, że diesel się jednak nie za bardzo nada przy Twoim użytkowaniu ... to wtedy w kompakcie silnik benzynowy bardziej uświadczysz i się załapie w Twoim budżecie, np. Civic IX 1.8. Ja ostatnio wpadłem trochę w pułapkę C5-tki ... bo auto bardzo komfortowe, wyposażenie bardzo ciekawe (w C5 i 508 masz pełną 2-strefową klimę, czyli nie tylko regulujesz temperaturę dla każdej strefy, ale i kierunek nawiewu, czujniki parkowania z przodu i z tyłu sprawiają, że wielkość auta nie odgrywa już takiej roli przy parkowaniu), 2.0 HDi spala 6l/100km ON ... a w Danii ON tańszy ostatnio o "90gr" od PB95, to alternatywy za bardzo nie ma, tym bardziej, że u mnie miasto to z 20%/80% poza miastem.

yeti - wyglądem i postrzeganiem marki się nie jeździ ;)
Hmm ... ale Mitsubishi chyba jakiejś wielkiej renomy to nie ma, o co Tobie chodzi z postrzeganiem tej marki?
tomekdk
 

13 Kwi 2019, 19:27

tomekdk napisał(a):yeti - wyglądem i postrzeganiem marki się nie jeździ
Hmm ... ale Mitsubishi chyba jakiejś wielkiej renomy to nie ma, o co Tobie chodzi z postrzeganiem tej marki?

To co, już nie można kupić auta, które się podoba, i bryluje w niezawodności :?: :mrgreen:
A Lancer z Jaazem były w swoim czasie na 1 miejscu w rankingu niezawodności Warranty Direct, więc jakąś tam renomę ma.
Dla jednych renomę ma VW, dla innych Honda, a dla mnie Mitsu :lol:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3680
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

13 Kwi 2019, 20:52

yeti - pewnie, że można sobie wybrać, zależy kto jakimi przesłankami się kieruje.
Dla mnie żadna marka w dzisiejszych czasach nie ma renomy, bo równie dobrze BMW, Mitsubishi czy Citroen mogą wypuścić coś spartolonego, dlatego wybiera się sprawdzone modele, a nie po marce.
Ostatnio pomagałem znajomej kupić Colta z 2010, tak spartolonego układu kierowniczego jeszcze w żadnym aucie nie uświadczyłem (są tematy na forach na ten temat, że Mitsu dało ciała), ale mimo to wzięliśmy, bo cała reszta była spoko a jej to nie przeszkadzało, bo jeździ głównie po mieście i wtedy tak to się nie daje we znaki jak w trasie ... ale z kolei ja bym nie mógł takim samochodem jeździć, także chodzi też o to by dopasować coś pod konkretną osobę.
A miałem Mazdę 3 przez 2 lata, która swego czasu zajęła 1-e miejsce w rankingu niezawodności, mamy teraz C4 II jako kompakta, wsio jedno, jedno i drugie dobrze jeździ, a Mazda w dodatku miała spory problem z rudą, także te rankingi o kant d..y można sobie rozbić, ja Mazdy 3 po raz drugi bym nie kupił.
"Że Francuzy takie złe" ... to Polacy niejako wysysają z "krwią matki", sam byłem "anty-Francuz" do bardzo niedawna, ale w końcu mi się coś tam w głowie przestawiło i zrozumiałem, że to totalny mit. Trzeba po prostu szukać auta, które ma dobre opinie.
Jeśli chodzi o klasę kompakt vs. D ... ja do kompaktów już nie wrócę, bo wolę wygodniej i lubię większe auta, a też za bardzo podobne pieniądze (mowa o używkach) można mieć samochód, który jako nowy kosztował o 40-50% więcej.
tomekdk
 

13 Kwi 2019, 21:38

Jak ktoś kupuje używane, to jest większy wybór. Przy nowym, największy wpływ na wybór ma wielkość budżetu. Tak jak pisałem wcześniej, w moim budżecie były Fluence, Elantra i Lancer. Wybrałem Mitsu i nie żałuję. I chyba jesienią będzie Outlander, albo ten nowy ASX :mrgreen:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3680
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Dobre Miasto
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowości na 2021 rok modelowy
    Witam, Mimo iż rok 2020 dopiero co się zaczął Volvo określiło zmiany w modelach na rok 2021. Samochody z MY 2021 będzie można zamawiać prawdopodobnie od połowy kwietnia 2020r. Oto najważniejsze ze zmian: - we wszystkich modelach ...