Silnik krokowy a check

Silnik krokowy a check

04 Cze 2016, 18:25

Witam
Na rozgrzanym silniku podczas pracy na gazie falowały obroty, ale w górę a nie w dół, to znaczy silnik nie gasł, tylko co kilka sekund skakał do około 1800 obr/min. Teraz odłączyłem silnik krokowy i auto trzyma około 1000 obrotów, nie gaśnie i nie faluje. Żeby nie było za dobrze, pali się lampka check, nawet gdy z powrotem podłączyłem krokowca.
Czy to oznacza, że silnik krokowy jest uszkodzony? I dlaczego silnik nie gasł po odłączeniu krokowego?

edit: mówiąc o odłączeniu krokowca mam oczywiście na myśli samą wtyczkę
edit: minęło trochę czasu i check przestał się palić, jednak zastanawia mnie dlaczego silnik pracował mimo odłączenia krokowca
adasiel
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 29 Paź 2015, 14:23
Auto: Volvo s40
Silnik: 1.6 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Silnik krokowy a check

06 Cze 2016, 18:16

W moim Clio I gdy odpiąłem wtyczkę od krokowca obroty wzrastały i to znacznie,miałem nierówną pracę silnika,gdy stwierdziłem,że krokowiec jest sprawny,wyregulowałem zawory,silnik zaczął równiutko pracować,zdecydowanie ciszej.Możesz mieć uszkodzonego krokowca,przyczyn jednak może być więcej.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6908
Rejestracja: 02 Lut 2009, 12:03
Miejscowość: Z prawdy :)

Re: Silnik krokowy a check

06 Cze 2016, 21:59

Kiedyś "bawiłem" się też śrubką przy przepustnicy i zauważyłem, że im bardziej ją domykałem, tym obroty coraz bardziej malały. Prawdopodobnie silnik by zgasł, gdybym do końca zamknął przepustnicę. Tak powinno być przy sprawnym krokowcu?
adasiel
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 29 Paź 2015, 14:23
Auto: Volvo s40
Silnik: 1.6 109KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Silnik krokowy a check

10 Cze 2016, 10:11

adasiel napisał(a):dlaczego silnik nie gasł po odłączeniu krokowego?

Jak odłączyłeś krokowca, to prawdopodobnie silnik przeszedł w tryb awaryjny, co potwierdziła kontrolka silnika. Sterownik silnika zaczął regulować składem mieszanki wg wgranych map. Niestety w trybie awaryjnym silnik spala o wiele wiele więcej paliwa, ponieważ dawki składu mieszanki są stałe.
Żeby się nie rozpisywać, przeczytaj ten artykuł. Może to cię naprowadzi co może być uszkodzone. Jednak ja uważam, że albo próbnie możesz podmienić krokowca ( jeżeli nie musisz za niego płacić, bo naprawa metodą prób i błędów to jedno wielkie nieporozumienie ) albo poprostu pojedż do dobrego diagnosty, niech podłączy się pod kompa i sprawdzi parametry pracy silnika. Dobry diagnosta napewno znajdzie w czym jest problem.
Masz prawo zachować milczenie. A wszystko co napiszesz, może zostać zmoderowane
Nie pomagam na PW
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14238
Zdjęcia: 1184
Rejestracja: 12 Gru 2006, 15:25
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Limitowana wersja Mazdy3 MPS Limitowana wersja Mazdy3 MPS
    Mazda Motor Poland wprowadza specjalną wersję modelu Mazda3 MPS, która jest już w ofercie salonów sprzedaży w całej Polsce. Oferta obejmuje 10 egzemplarzy Mazdy3 MPS. Mazda3 MPS została wzbogacona o nowe elementy ...
    [C] C4 II 1,6/Focus mk3 1,6/Astra J 1,6/Auris I 1,33/Golf VI 1,6 [C] C4 II 1,6/Focus mk3 1,6/Astra J 1,6/Auris I 1,33/Golf VI 1,6
    Podstawowe kryteria zestawienia: - hatchback segmentu C - silnik benzynowy o mocy ok. 110KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2011 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Citroen C4 II 1,6 - 120KM - Ford ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Seicento - Wojna PP
      Trial Lędziny 2014 czerwiec
      Peugeot 508 RXH, bok
      Monster Truck Raging Bull, 2