Silnik R110 – Renault ZOE

23 Lut 2018, 15:25

Silnik R110 jest najnowszym osiągnięciem Renault, lidera na rynku samochodów elektrycznych w Europie, potwierdzającym jego strategię rozwoju i produkcji silników elektrycznych i kolejnym dowodem na know-how marki w tej dziedzinie. Następca R90 jest w całości produkowany przez Renault i powstał w zaledwie dwa lata. Produkcja odbywa się w normandzkim zakładzie marki w Cléon. Silnik został zaprojektowany we współpracy inżynierów z ośrodka rozwojowego Technocentre Renault, który znajduje się na północny zachód od Paryża z konstruktorami z Cléon. Poza doskonałą wydajnością energetyczną przejętą od R90, R110 wyposażony jest w innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne, również w zakresie elektronicznego sterowania mocą, które zapewniają zwiększenie mocy o 12 kW bez podnoszenia jego masy czy wymiarów.
Silnik R110 – Renault ZOEPo wprowadzeniu R110 liczba dostępnych wariantów silników Renault dla Kangoo Z.E., Master Z.E., ZOE i Electric Drive Smart Daimlera wzrośnie do pięciu (o mocy 44kW, 57 kW, 60 kW, 68 kW
i 80 kW).

Dane techniczne
Zasięg
Średni zasięg samochodu w warunkach rzeczywistych w lecie/ zimie (km) - 300 / 200
Protokół homologacji - WLTP
Homologowany zasięg w cyklu mieszanym maks./ min. (km) - W trakcie homologacji/ zgodnie z wstępnymi wynikami ok. 300 km

Silnik
Silnik elektryczny - Elektryczny synchroniczny z uzwojonym wirnikiem
Moc maksymalna w kW EWG (KM) przy obrotach (obr./min) - 80 (108) / 3395 - 10 980
Maksymalny moment obrotowy Nm EWG przy obrotach (obr./min) - 225 / 1500 - 3395

Akumulator
Pojemność energetyczna (kWh) - 41
Technologia - Litowo-jonowa
Napięcie znamionowe (V) - 400
Liczba modułów / ogniw - 12 / 192
Masa akumulatora (kg) - 305

Czas ładowania akumulatora 0 - 100% (80% w przypadku terminali 43 kW)
Układ ładowania - do prądu jedno i trójfazowego od 2 do 22 kW
Gniazdo domowe (10 A) - 25 h
Gniazdo Green-Up - 16h
3,7 kW (prąd jednofazowy 16 A) - 15h
7,4 kW (prąd jednofazowy 32 A) - 7 h 25 min
11 kW (prąd trójfazowy 16 A) - 4 h 30 min
22 kW (prąd trójfazowy 32 A) - 2 h 40 min
43 kW (prąd trójfazowy 63 A) - 1 h 40 min

Skrzynia biegów
Typ skrzyni biegów - Przekładnia redukcyjna (pojedyncze przełożenie)
Ilość biegów do przodu - 1

Osiągi
Prędkość maksymalna (km/h) - 135
0-50 km/h – 0-80 km/h (s) - 3,9 – 7,6
0-100 km/h (s) - 11,4

Nowy silnik R110 będzie homologowany zgodnie z procedurą WLTP, która jest stopniowo wprowadzana w Europie od 1 września 2017 roku i docelowo zastąpi certyfikację NEDC. Nowa surowsza procedura dokładniej odzwierciedla rzeczywiste warunki użytkowania samochodu.
W samochodach elektrycznych badany jest zasięg w kilometrach. Nowy cykl WLTP zakłada przeprowadzenie testów na stanowiskach testowych, jest dłuższy i składa się z większej liczby faz przy wyższych prędkościach i przyspieszeniu. Homologowane zasięgi są przez to niższe i bardziej zgodne z rzeczywistymi danymi. Nowa procedura nie wpłynie negatywnie na rzeczywisty zasięg ZOE, który wynosi ok. 300 kilometrów w przypadku jazdy w mieście i strefach podmiejskich.
Homologacja silnika R110 zgodnie z WLTP wciąż trwa. Wyniki wstępnej oceny zgodnie z nowym protokołem WLTP (ok. 300 km) potwierdzają zasięg w warunkach rzeczywistych podawany przez producenta.
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3786
Zdjęcia: 13085
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik wysokoprężny 1.6 CDTI - Opel
    Nowy silnik wysokoprężny 1.6 l zapewnia najlepsze w swojej klasie osiągi we wszystkich kluczowych parametrach. Został wprowadzony w modelu Zafira Tourer i docelowo zastąpi obecną jednostkę 1.7 l i wersje 2.0 l o niższej mocy ...