Silnik R110 – Renault ZOE

Silnik R110 – Renault ZOE

23 Lut 2018, 16:25

Silnik R110 jest najnowszym osiągnięciem Renault, lidera na rynku samochodów elektrycznych w Europie, potwierdzającym jego strategię rozwoju i produkcji silników elektrycznych i kolejnym dowodem na know-how marki w tej dziedzinie. Następca R90 jest w całości produkowany przez Renault i powstał w zaledwie dwa lata. Produkcja odbywa się w normandzkim zakładzie marki w Cléon. Silnik został zaprojektowany we współpracy inżynierów z ośrodka rozwojowego Technocentre Renault, który znajduje się na północny zachód od Paryża z konstruktorami z Cléon. Poza doskonałą wydajnością energetyczną przejętą od R90, R110 wyposażony jest w innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne, również w zakresie elektronicznego sterowania mocą, które zapewniają zwiększenie mocy o 12 kW bez podnoszenia jego masy czy wymiarów.
Silnik R110 – Renault ZOEPo wprowadzeniu R110 liczba dostępnych wariantów silników Renault dla Kangoo Z.E., Master Z.E., ZOE i Electric Drive Smart Daimlera wzrośnie do pięciu (o mocy 44kW, 57 kW, 60 kW, 68 kW
i 80 kW).

Dane techniczne
Zasięg
Średni zasięg samochodu w warunkach rzeczywistych w lecie/ zimie (km) - 300 / 200
Protokół homologacji - WLTP
Homologowany zasięg w cyklu mieszanym maks./ min. (km) - W trakcie homologacji/ zgodnie z wstępnymi wynikami ok. 300 km

Silnik
Silnik elektryczny - Elektryczny synchroniczny z uzwojonym wirnikiem
Moc maksymalna w kW EWG (KM) przy obrotach (obr./min) - 80 (108) / 3395 - 10 980
Maksymalny moment obrotowy Nm EWG przy obrotach (obr./min) - 225 / 1500 - 3395

Akumulator
Pojemność energetyczna (kWh) - 41
Technologia - Litowo-jonowa
Napięcie znamionowe (V) - 400
Liczba modułów / ogniw - 12 / 192
Masa akumulatora (kg) - 305

Czas ładowania akumulatora 0 - 100% (80% w przypadku terminali 43 kW)
Układ ładowania - do prądu jedno i trójfazowego od 2 do 22 kW
Gniazdo domowe (10 A) - 25 h
Gniazdo Green-Up - 16h
3,7 kW (prąd jednofazowy 16 A) - 15h
7,4 kW (prąd jednofazowy 32 A) - 7 h 25 min
11 kW (prąd trójfazowy 16 A) - 4 h 30 min
22 kW (prąd trójfazowy 32 A) - 2 h 40 min
43 kW (prąd trójfazowy 63 A) - 1 h 40 min

Skrzynia biegów
Typ skrzyni biegów - Przekładnia redukcyjna (pojedyncze przełożenie)
Ilość biegów do przodu - 1

Osiągi
Prędkość maksymalna (km/h) - 135
0-50 km/h – 0-80 km/h (s) - 3,9 – 7,6
0-100 km/h (s) - 11,4

Nowy silnik R110 będzie homologowany zgodnie z procedurą WLTP, która jest stopniowo wprowadzana w Europie od 1 września 2017 roku i docelowo zastąpi certyfikację NEDC. Nowa surowsza procedura dokładniej odzwierciedla rzeczywiste warunki użytkowania samochodu.
W samochodach elektrycznych badany jest zasięg w kilometrach. Nowy cykl WLTP zakłada przeprowadzenie testów na stanowiskach testowych, jest dłuższy i składa się z większej liczby faz przy wyższych prędkościach i przyspieszeniu. Homologowane zasięgi są przez to niższe i bardziej zgodne z rzeczywistymi danymi. Nowa procedura nie wpłynie negatywnie na rzeczywisty zasięg ZOE, który wynosi ok. 300 kilometrów w przypadku jazdy w mieście i strefach podmiejskich.
Homologacja silnika R110 zgodnie z WLTP wciąż trwa. Wyniki wstępnej oceny zgodnie z nowym protokołem WLTP (ok. 300 km) potwierdzają zasięg w warunkach rzeczywistych podawany przez producenta.
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3014
Zdjęcia: 11396
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corolla 1966 rok Toyota Corolla 1966 rok
    Toyota Corolla jest modelem przełomowym dla marki. Nie tylko dlatego, że do dziś sprzedano ich ponad 45 milionów na przestrzeni 12 generacji, ale też dlatego, że to ten model spowodował, że Toyota stała się masowym ...
    Bezpieczeństwo Volvo S60 w testach zderzeniowych IIHS Bezpieczeństwo Volvo S60 w testach zderzeniowych IIHS
    Amerykański instytut bezpieczeństwa IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) przeprowadził nowe testy zderzeń czołowych kluczowych samochodów z segmentu D. W testach wzięło udział m.in. Volvo S60, które ...

  •