Silniki TSI - Volkswagen CC

22 Sty 2024, 20:09

Jak wygląda sprawa z silnikami TSI przed modyfikacją w 2012 roku? Bardzo chciałbym kupić Volkswagena CC bądź Passata CC, ale silnik jest owiany legendą brania oleju, co za tym idzie rozciąganiem łańcucha rozrządu. Jak sprawa według was wygląda? Czy branie 1.8tsi (,które ponoć raz ma problem a raz nie) to duże ryzyko finansowe? Czy opcjonalnie dałoby się małym kosztem wymienić pierścienie tłokowe? Co w ogóle sądzicie o owym Volkswagenie? Chcę jeszcze napisać, że jestem kompletnym amatorem motoryzacyjnym także stąd tyle pytań i liczę na szczegółowe wyjaśnienie :)
Bobson
Nowicjusz
 
Posty: 8
  • 22 Sty 2024, 20:18

    tematów o tsi czy tfsi było bardzo dużo i dalej widzę średnio raz na tydzień jest pytanie o silnik tsi widać młodzi mają parcie na vw czy audi.
    skoro silnik jest owiany legendą brania oleju i rozciągania sie łańcucha to robisz tak:
    a) kupujesz i bierzesz na klatę że trzeba albo
    a1. jeździc , dolewać olej i wyeksploatować i sprzedać tak jak stoi lub zezłomować jeżleli nikt nie będzie chciał
    a2.naprawić, tj. wpakować kilkanaście tysięcy złotych albo i nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych.
    b) nie kupujesz i szukasz innej marki
    c) kupujesz ale np. masz udokumentowaną naprawę silnika (przynajmniej na jakiś czas, dopóki znowu nie zacznie łykać olej, a zacznie) :lol:
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286

    22 Sty 2024, 21:10

    Mam rozumieć, że nie ma żadnego dobrego rozwiązania? W takim razie polecisz ładnie wyglądającego w środku jak i na zewnątrz sedana z dobrym silnikiem i tanim w naprawie poniżej 30 tysięcy? Bardzo zależy mi żeby był tak ładny jak wspomniany VW CC. Prosiłbym o podanie kilku modeli z konkretnym silnikiem i wyjaśnieniem :) będę baaardzo wdzięczny
    Bobson
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    22 Sty 2024, 21:44

    nie ma .
    epoka trwałych i dobrych silników benzynowych się już skończyła
    a jeszcze wymagania
    -tanie w naprawie