Silniki TSI typowe bolączki

28 Wrz 2020, 12:55

Witam. Jestem ciekaw waszej opinii odnośnie silników 1.8 TSI 160KM 118kW (montowane w Passat CC), jakie są najczęstsze bolączki tego silnika i czemu dużo osób omija szerokim łukiem ten silnik ?
juzaria
Nowicjusz
 
Posty: 8

28 Wrz 2020, 16:31

Generalnie problemów z silnikami TSI jest masa ale oczywiście zdarzają się egzemplarze że ich użytkownicy są zadowoleni. Jednak takich kierowców pewnie można by spokojnie policzyć :)

Masz na myśli silnik o oznaczeniu EA888 który był montowany w większości samochodów koncernu VAG. Musisz wiedzieć że to jest zupełnie inna jednostka niż ta która kiedyś 1.8T miała opinię pancernej. Silnik 1.8 TSI/TFSI to jednostka na wtrysku bezpośrednim która była najczęściej łączona z automatyczną skrzynią biegów DSG lub manualną z sześcioma przełożeniami do przodu. Co do samych wad to głównie problemy pojawiały się przez niedopracowanie silnika w fazie projektowania co przełożyło się na późniejsze kłopoty i błędy konstrukcyjne. Pierwszym problemem to nadmierne zużycie oleju w samochodach nawet tych nowych na gwarancji niektóre z tych silników potrafiły spalać nawet 0,7-1 litr oleju na około 1000km. To już nie mieściło się w normie producenta który zakładał zużycie na poziomie 0,5 litra na 1000km :) co i tak jest bardzo dużym apetytem na olej. Problemem były tu pierścienie olejowe które zostały źle zaprojektowane. Kierowcy którzy nie kontrolowali stanu oleju mogli szybko doprowadzić do zatarcia się silnika ale to nie koniec... problemowi ulegał także często rozrząd który nadmiernie się rozciągał i trzeba było go wymieniać przed czasem przy sporo mniejszym przebiegu.

Zdarzały się problemy z wtryskiwaczami choć rzadziej w dużej mierze zależało to od paliwa nieznanego pochodzenia. Jednak ci który tankowali na sprawdzonych stacjach raczej nie doświadczyli tego typu awarii.

Najlepiej celować w silniki od 2012 roku bo według koncernu Volkswagena wiele wad konstrukcyjnych usunięto do 2011 roku choć tu zdania są mocno podzielone. Tu masz na forum też ciekawy wpis dotyczący tych silników silnik-tfsi-3-generacji-ea888-gen-3-vt110195.htm

Jeżeli nie ma problemów z silnikiem to trzeba przyznać że całkiem przyjemnie się z nim jeździ. Jak chcesz kupić samochód z tą jednostką to musisz dokładnie sprawdzić jej stan żeby później nie było zaskoczenia.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zlot fanów Toyoty Celica 2020
    Pod koniec lutego Celica Club Poland świętował 17. urodziny na Autodromie Pomorze w okolicach Tczewa. Impreza przyciągnęła miłośników Toyoty Celiki z całej Polski oraz z różnych stron Europy. W spotkaniu wzięło ...
    BMW 1 Coupe oraz BMW 1 Convertible Limited Edition Lifestyle
    Nowy pakiet wyposażeniowy Limited Edition Lifestyle świeci jeszcze jaśniejszym światłem dzięki walorom estetycznym BMW 1 Coupe i BMW 1 Convertible. Wchodzące w skład pakietu ekskluzywne dodatki wysokiej jakości zostały szczególnie ...