Czy zna ktoś bolączki silnika 1,8T 20V grupa VW?

11 Paź 2017, 16:39

Witam,
mam problem z silnikiem 1,8 turbo - Golf IV - mianowicie, słabo jedzie, tj słaby dół + zamulony do góry ale wtedy jedzie jakby lepiej.
Czasami też przy zmianie biegu 2/3 albo 3/4 nie reaguje na gaz, dopiero trzeba mocniej docisnąć pedał przyspieszenia, mimo że na jałowym zwiększa obroty czyli przepustnica OK.

Nie wiem co to może być? czy nieszczelności takie coś mogą powodować? Albo przepływomierz?
Błędów stałych brak.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

13 Paź 2017, 15:05

Sprawdź dokładnie podciśnienia czy wszystko jest szczelne. Może być też problem z zaworem N75 ale to powinien ci wyrzucić jakieś błędy.

Do sprawdzenia również EGR który może być odpowiedzialny za moc auta. Jak nie będzie się zamykał podczas przyspieszania to samochód będzie przymulony daje się to odczuć.

Silnik na wolnych obrotach pracuje ładnie, równo?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

16 Paź 2017, 20:20

A w tym silniku jest EGR? :o Byłem pewny od zawsze że nie ma.
Problem taki że jednostka bardzo skromna diagnostycznie więc problemy z N75 mogą występować a błędów nie będzie.
Silnik chodzi równo i pali na dotyk. Trzyma ładnie ok 880 obrotów po rozgrzaniu na biegu jałowym.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Paź 2017, 21:22

[
demirbiras napisał(a):Problem taki że jednostka bardzo skromna diagnostycznie
Czy aby na pewno ? Czym to diagnozujesz ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

16 Paź 2017, 21:46

No tak, nie ma pokazanego doładowania, ponadto kiedyś miałem problem auto też było zamulone, wypadał zapłon - komputer pokazywał błąd przepływomierza.
Mechanik stwierdził że to on jest winowajcą a po zakupie przepływomierza, problem nie ustąpił - okazało się że to wina nieszczelności.
Także ta jednostka nie jest zbyt rozbudowana elektronicznie i wielu problemów silnika w komputerze w ogóle nie pokazuje, albo pokazuje coś na około. A teraz nic nie ma, żadnych błędów.

Ja używam VCDS ale u mechanika też nie zawsze dobrze pokazuje błędy.
Niestety auto stare i ubogie.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Paź 2017, 22:03

demirbiras napisał(a):Ja używam VCDS ale u mechanika też nie zawsze dobrze pokazuje błędy..
Oczekujesz że jeśli jest problem to będzie błąd ? a tu d...a. W rękę zeszyt serwisowy , przegląd bloków pomiarowych i coś może się rozjaśni w temacie.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

18 Paź 2017, 10:08

demirbiras napisał(a):A w tym silniku jest EGR? Byłem pewny od zawsze że nie ma.
Niektórzy myślą że jak benzyna to już na pewno nie ma EGR, ale one występują i w silnikach benzynowych. Tu jest taki jak ty powinieneś mieć u siebie [link do oferty na Allegro wygasł]
Z tego co wiem niektóre wersje nie miały EGR'a jednak wiekszość miała ten zawór. Musiałbyś podać oznaczenie silnika jakie masz dokładnie wtedy można konkretnie odpowiedzieć.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Paź 2017, 21:25

Ok sprawdzę ale 1 słyszę.
Z tego co wiem to 1,8T 20V męczą często niedociągnięcia przepływomierza, albo nieszczelności dolot/podciśnienie, albo N75 lub DV

Tutaj znalazłem takie coś i podane problemy
http://trends.com.pl/1-8-turbo-idealny-silnik-tuningu/

A w necie na forach tematycznych VW znalazłem coś takiego? może ktoś się odnieść czy to na pewno takie są przypadki?
Zmierz ciśnienie w dolocie. Jak nie ma 0,6 bar to po kolej:
- nieszczelność w dolocie,
- nieszczelny DV,
- N75 (można go wyjąć i podać 12V na złącze. Kiedy zacznie "cykać", jest ok.),
- podciśnienia pomiędzy N75 a gruszką WG,
- rozregulowane cięgno WG (miałem to u siebie. Klapka w turbinie po stronie gorącej musi SZCZELNIE dolegać do korpusu turbiny i otwierać się o +/- 2mm dopiero przy ciśnieniu około 0,3 bar),
- przepływomierz,
- lambda,
- przepustnica.

Więcej wpływu na ciśnienie doładowania mieć nie będzie. AGU/AEB 1,8T to proste silniki. Na pewno kolega sobie poradzi.


Po prostu mechanicy się odwracają a ja sobie tak nie do końca radzę z ogarnięciem tego wszystkiego.
Odpiąłem przepływomierz wzrosły obroty i duże spalanie ale auto jeździ normalnie bez różnicy.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna