Czy zna ktoś bolączki silnika 1,8T 20V grupa VW?

Czy zna ktoś bolączki silnika 1,8T 20V grupa VW?

11 Paź 2017, 15:39

Witam,
mam problem z silnikiem 1,8 turbo - Golf IV - mianowicie, słabo jedzie, tj słaby dół + zamulony do góry ale wtedy jedzie jakby lepiej.
Czasami też przy zmianie biegu 2/3 albo 3/4 nie reaguje na gaz, dopiero trzeba mocniej docisnąć pedał przyspieszenia, mimo że na jałowym zwiększa obroty czyli przepustnica OK.

Nie wiem co to może być? czy nieszczelności takie coś mogą powodować? Albo przepływomierz?
Błędów stałych brak.
demirbiras
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 13 Lip 2017, 16:05
Prawo jazdy od: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Czy zna ktoś bolączki silnika 1,8T 20V grupa VW?

13 Paź 2017, 14:05

Sprawdź dokładnie podciśnienia czy wszystko jest szczelne. Może być też problem z zaworem N75 ale to powinien ci wyrzucić jakieś błędy.

Do sprawdzenia również EGR który może być odpowiedzialny za moc auta. Jak nie będzie się zamykał podczas przyspieszania to samochód będzie przymulony daje się to odczuć.

Silnik na wolnych obrotach pracuje ładnie, równo?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6789
Zdjęcia: 3346
Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Czy zna ktoś bolączki silnika 1,8T 20V grupa VW?

16 Paź 2017, 19:20

A w tym silniku jest EGR? :o Byłem pewny od zawsze że nie ma.
Problem taki że jednostka bardzo skromna diagnostycznie więc problemy z N75 mogą występować a błędów nie będzie.
Silnik chodzi równo i pali na dotyk. Trzyma ładnie ok 880 obrotów po rozgrzaniu na biegu jałowym.
demirbiras
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 13 Lip 2017, 16:05
Prawo jazdy od: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Czy zna ktoś bolączki silnika 1,8T 20V grupa VW?

16 Paź 2017, 20:22

[
demirbiras napisał(a):Problem taki że jednostka bardzo skromna diagnostycznie
Czy aby na pewno ? Czym to diagnozujesz ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2849
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Czy zna ktoś bolączki silnika 1,8T 20V grupa VW?

16 Paź 2017, 20:46

No tak, nie ma pokazanego doładowania, ponadto kiedyś miałem problem auto też było zamulone, wypadał zapłon - komputer pokazywał błąd przepływomierza.
Mechanik stwierdził że to on jest winowajcą a po zakupie przepływomierza, problem nie ustąpił - okazało się że to wina nieszczelności.
Także ta jednostka nie jest zbyt rozbudowana elektronicznie i wielu problemów silnika w komputerze w ogóle nie pokazuje, albo pokazuje coś na około. A teraz nic nie ma, żadnych błędów.

Ja używam VCDS ale u mechanika też nie zawsze dobrze pokazuje błędy.
Niestety auto stare i ubogie.
demirbiras
Nowicjusz
 
Posty: 15
Rejestracja: 13 Lip 2017, 16:05
Prawo jazdy od: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Czy zna ktoś bolączki silnika 1,8T 20V grupa VW?

16 Paź 2017, 21:03

demirbiras napisał(a):Ja używam VCDS ale u mechanika też nie zawsze dobrze pokazuje błędy..
Oczekujesz że jeśli jest problem to będzie błąd ? a tu d...a. W rękę zeszyt serwisowy , przegląd bloków pomiarowych i coś może się rozjaśni w temacie.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 2849
Rejestracja: 10 Sty 2007, 19:58
Prawo jazdy od: 01 01 1981
Auto: Fabia I , Fabia II
Silnik: 1,4 AME , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jedziesz na majówkę? Umyj auto! Jedziesz na majówkę? Umyj auto!
    Utrzymanie w czystości szyb i świateł to obowiązek każdego kierowcy, ponieważ widoczność ma wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Zapowiadana na majówkę zmienna pogoda powinna zmobilizować prowadzących auta do skontrolowania ...
    Porsche 918 Spyder hybrid - 2,6 sek., 887 KM Porsche 918 Spyder hybrid - 2,6 sek., 887 KM
    Niemcy postanowili zaproponować światu jeden z najmocniejszych układów hybrydowych. W przypadku zaprezentowanego w 2010 roku na Salonie Samochodowym w Genewie i wprowadzonego do sprzedaży w 2013 roku modelu 918 Spyder, ...

  • Re: Czy zna ktoś bolączki silnika 1,8T 20V grupa VW?

    18 Paź 2017, 09:08

    demirbiras napisał(a):A w tym silniku jest EGR? Byłem pewny od zawsze że nie ma.
    Niektórzy myślą że jak benzyna to już na pewno nie ma EGR, ale one występują i w silnikach benzynowych. Tu jest taki jak ty powinieneś mieć u siebie [link wygasł]
    Z tego co wiem niektóre wersje nie miały EGR'a jednak wiekszość miała ten zawór. Musiałbyś podać oznaczenie silnika jakie masz dokładnie wtedy można konkretnie odpowiedzieć.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6789
    Zdjęcia: 3346
    Rejestracja: 19 Maj 2006, 22:41
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy od: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Czy zna ktoś bolączki silnika 1,8T 20V grupa VW?

    18 Paź 2017, 20:25

    Ok sprawdzę ale 1 słyszę.
    Z tego co wiem to 1,8T 20V męczą często niedociągnięcia przepływomierza, albo nieszczelności dolot/podciśnienie, albo N75 lub DV

    Tutaj znalazłem takie coś i podane problemy
    http://trends.com.pl/1-8-turbo-idealny-silnik-tuningu/

    A w necie na forach tematycznych VW znalazłem coś takiego? może ktoś się odnieść czy to na pewno takie są przypadki?
    Zmierz ciśnienie w dolocie. Jak nie ma 0,6 bar to po kolej:
    - nieszczelność w dolocie,
    - nieszczelny DV,
    - N75 (można go wyjąć i podać 12V na złącze. Kiedy zacznie "cykać", jest ok.),
    - podciśnienia pomiędzy N75 a gruszką WG,
    - rozregulowane cięgno WG (miałem to u siebie. Klapka w turbinie po stronie gorącej musi SZCZELNIE dolegać do korpusu turbiny i otwierać się o +/- 2mm dopiero przy ciśnieniu około 0,3 bar),
    - przepływomierz,
    - lambda,
    - przepustnica.

    Więcej wpływu na ciśnienie doładowania mieć nie będzie. AGU/AEB 1,8T to proste silniki. Na pewno kolega sobie poradzi.


    Po prostu mechanicy się odwracają a ja sobie tak nie do końca radzę z ogarnięciem tego wszystkiego.
    Odpiąłem przepływomierz wzrosły obroty i duże spalanie ale auto jeździ normalnie bez różnicy.
    demirbiras
    Nowicjusz
     
    Posty: 15
    Rejestracja: 13 Lip 2017, 16:05
    Prawo jazdy od: 14 08 2009
    Przebieg/rok: 12tys. km
    Auto: Astra H
    Silnik: 1,8
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna