Skoda favorit prędkość maksymalna

06 Lut 2010, 11:37

Witam posiadam skodę favorit 136L 1.3 w gazie i czy mógł by ktoś napisać do jakiej maksymalnie prędkości można rozpędzić ten samochód??? oczywiście na gazie. Ponieważ nie wiem czy w mojej favoritce wszystko jest ok bo na maksa poleci 120km/h przy małym obciążeniu np kiedy jadę sam lub z pasażerem. Z góry wielkie dzięki
pelermo
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: xxx

06 Lut 2010, 13:07

Sprawdź ciśnienie sprężania na cylindrach, szczelność zaworów oraz właściwe zgranie rozrządu.
Jeśli gazownia jest właściwie założona i parownik dobrze dobrany, a mikser nie za mocno dławi dolot silnika, to na gazie, po jego wyregulowaniu, będzie jeździć prawie tak samo, jak na benzynie.
Szczera dyplomacja jest tak prawdziwa jak sucha woda albo drewniana stal. J. Stalin.
oprawca_1978
Początkujący
 
Posty: 67
Miejscowość: Zegrze

06 Lut 2010, 14:29

Dzięki kolego za odpowiedz. Jeszcze mam jedno pytanie może banalne lecz dopiero wchodzę w ten temat czy ciśnienie sprężania na cylindrach to samo co ciśnienie oleju jeśli nie to jak sprawdzić ciśnienie oleju?? wielkie dzięki za odpowiedz
pelermo
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: xxx

06 Lut 2010, 15:20

nie kolego, to nie to samo. A ciśnienie oleju sprawdzisz wkręcając czujnik w miejsce czujnika ciśnienia oleju
Serce bije w tempie obrotów maszyny
bodziokardasz
Zaawansowany
 
Posty: 623
Miejscowość: Czarna Ziemia

06 Lut 2010, 17:06

bodziokardasz napisał(a):nie kolego, to nie to samo. A ciśnienie oleju sprawdzisz wkręcając czujnik w miejsce czujnika ciśnienia oleju


Chyba wkradł się lekki błąd. Jeśli dobrze zrozumiałem to w miejsce czujnika wkręcić manometr??

Jaki polecacie manometr??? taki starczy:
[link do oferty na Allegro wygasł]

Jakie powinno być ciśnienie na tłokach??
pelermo
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: xxx

07 Lut 2010, 09:47

Nie znalazłem jakoś w internecie wartości ciśnienia sprężania, ale skoro Nexia z oplowskim silnikiem ma stopień sprężania zaledwie 8.6:1 a nominalne ciśnienie sprężania wynosi w nim 1.2 MPa, to Skoda, posiadająca silnik ze stopniem sprężania w zależności od silnika, odpowiednio, 135L 8.8:1, a 136L 9.7:1 na pewno powinna mieć co najmniej 1.2 MPa, do jakichś 1.4 MPa (takie ciśnienie sprężania jest w silniku Poloneza 1.4 MPI, który posiada stopień sprężania 10.5:1 i jest praktycznie graniczną wartością w "seryjnych" silnikach).
Ten manometr, który wykazałeś w skrócie służy do pomiaru ciśnienia smarowania w silniku. Jeśli jest on sprawny, to ciśnienie olejenia powinno wynosić na zimnym silniku, przy właściwej lepkości zastosowanego oleju, jakieś 0.4 MPa (4 bary, 400 kPa), a na zagrzanym oleju, na wolnych obrotach, nie powinno spaść do wartości mniejszej, niż 0.1 MPa (100 kPa). Graniczną wartością najmniejszego ciśnienia smarowania jest jakieś 30 kPa (0.03 MPa, 0.3 bara), przy której powinna już zapalać się żarówka sygnalizacji niedostatecznego ciśnienia smarowania silnika.
Szczera dyplomacja jest tak prawdziwa jak sucha woda albo drewniana stal. J. Stalin.
oprawca_1978
Początkujący
 
Posty: 67
Miejscowość: Zegrze

07 Lut 2010, 13:54

ok dzięki za pomoc teraz tylko muszę kupić dobry manometr bo ten co podałem wyżej to chyba ma za małą skale;/;/ Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
pelermo
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: xxx

07 Lut 2010, 14:59

pelermo, dzięki za poprawienie, a co do tego manometru to ma zakres od 0 do 7 bar więc w zupełności wystarczy
Serce bije w tempie obrotów maszyny
bodziokardasz
Zaawansowany
 
Posty: 623
Miejscowość: Czarna Ziemia

07 Lut 2010, 15:13

Ten manometr służy do pomiaru ciśnienia smarowania, a nie ciśnienia sprężania mieszanki w silniku. Jeśli chcesz mierzyć ciśnienie sprężania, to potrzebny jest manometr o zakresie ponad 1 MPa (10 barów). Ja kupiłem sobie niedawno taki, ma zakres do 20 barów (2 MPa).
[link do oferty na Allegro wygasł]
W silniku rovera w Polonezie ciśnienie sprężania wyniosło 1.4 MPa.
Szczera dyplomacja jest tak prawdziwa jak sucha woda albo drewniana stal. J. Stalin.
oprawca_1978
Początkujący
 
Posty: 67
Miejscowość: Zegrze

24 Lut 2010, 21:41

Witam kontynuuje temat ponieważ nie chce rozpoczynać nowego.

Posprawdzałem ciśnienie na tłokach i w 4 cylindrach było ~7bar więc trochę za niskie;/;/ na tłok dałem trochę oleju silnikowego i kompresja wzrosła do ~10bar więc wszystko wskazuje na zużyte pierścienie i jeśli bym chciał je wymienić to:

1. Wystarczy wymienić same pierścienie czy dodatkowo tuleje cylindra??
2. Jeśli tuleje cylindra to czy dam rade je wymienić nie ściągając wału korbowego??

Samochód ma przejechane ponad 149tyś km
pelermo
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: xxx