Do korzyści wynikających z napędu na cztery koła przekonuje się już coraz więcej kierowców. SKODA oferuje im to korzystne rozwiązanie już w trzech segmentach – w modelach Octavia, Yeti i Superb.
Zalety układu 4x4 Efektywniejsze przekazanie mocy na wszystkie cztery koła zapewnia dużo lepszą przyczepność przy przyspieszaniu oraz pokonywaniu zakrętów, zwiększając bezpieczeństwo i radość z jazdy niezależnie od stanu drogi i pogody. Rozwiązanie to przychodzi z cenną pomocą zarówno latem, gdy podczas wakacyjnych wojaży trzeba czasem zjechać z asfaltu, jak i zimą, gdy samochody z napędem na obie osie nie tylko pewniej się prowadzą i unikają problemów z zakopywaniem się, ale i potrafią dużo łatwiej wyjechać z zaśnieżonego miejsca postojowego, oszczędzając czas i energię kierowcy w mroźne poranki.
W ostatnich latach SKODA konsekwentnie potwierdza swoje doskonałe kwalifikacje w zakresie wykorzystywania tego typu napędu w swoich konstrukcjach. Od momentu debiutu pierwszej generacji Octavii 4x4 w 1999 roku, producent intensywnie zbiera doświadczenia, które w przeszłości były poddane ekstremalnym testom podczas startów w rajdowych mistrzostwach świata WRC. Dziś kompetencje SKODY w tym zakresie przemawiają do coraz większej liczby Klientów. Na wybranych rynkach, jak Norwegia czy Szwajcaria układ 4x4 jest już zamontowany w co drugiej sprzedawanej Octavii.
SKODY Octavia i Yeti dostępne z układem 4x4 korzystają z najnowszej, piątej generacji systemu Haldex. Układy tego szwedzkiego lidera rynku i wieloletniego partnera Grupy Volkswagen trafiają tylko do najbardziej zaawansowanych technicznie samochodów na świecie, a modele czeskiego producenta są jednymi z pierwszych, które zawierają najnowszą odsłonę tego systemu. Za tą innowacją kryje się prostsza i efektywniejsza konstrukcja, która z jednej strony znacznie poprawiła precyzję i prędkość działania, z drugiej zwiększyła niezawodność i zmniejszyła masę. W połączeniu z nowoczesnymi, wysokowydajnymi silnikami, SKODY niezmiennie prezentują światową czołówkę wydajności, zachowując niskie zużycia paliwa (4,5 l w cyklu mieszanym dla SKODY Octavia Combi z silnikiem 1.6 TDI CR DPF/77 kW (105 KM) – różnice w stosunku do odpowiedników z napędem wyłącznie na przednią oś są wręcz niezauważalne. Dzieje się tak, ponieważ moment obrotowy jest kierowany na tylną oś tylko wtedy, gdy tego wymaga sytuacja, ograniczając straty przenoszenia napędu w codziennej eksploatacji. Dołączanie dodatkowego napędu odbywa się w sposób niezauważalny dla kierowcy i na tyle szybki, aby opóźnienie nie wiązało się z żadną stratą dla bezpieczeństwa lub osiągów.
Układ Haldex Układ ten działa tu jako blokada międzyosiowa, we wszystkich trzech modelach SKODY współpracuje z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego, która nadzoruje efektywne i bezpieczne przekazywane mocy także pomiędzy kołami jednej osi, w praktyce regulując wielkość momentu obrotowego przekazywanego na każde z czterech kół. Obecność systemu jest szczególnie cenna przy przyspieszaniu na zakręcie oraz na nawierzchni o zróżnicowanej przyczepności. Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS) przyhamowuje obracające się w miejscu koło, przekazując napęd na koło mogące rozpędzić samochód. Efektem jest równomierne, dużo bardziej komfortowe prowadzenie i ograniczenie zużycia opon. To prawdziwe przemyślane rozwiązanie w duchu SKODY.
SKODA pozostawia Klientom duże pole wyboru: układ 4x4 dostępny jest w obydwu wersjach nadwoziowych, zarówno w Octavii, jak i flagowym modelu marki – komfortowym Superbie, oraz w popularnym SUVie Yeti, teraz dostępnym w dwóch odsłonach. W każdym z nich system ten przynosi korzyści, które pozwalają jeszcze pełniej odkryć zalety tych nowoczesnych i wszechstronnych samochodów.
Podatek od kupna samochodu – co musisz wiedzieć przed zakupem auta Kiedy kupujesz auto, umowa sprzedaży może zostać objęta podatkiem od czynności cywilnoprawnych, czyli PCC. Nie zawsze jednak będzie trzeba go płacić. Sprawdź, czy obowiązuje Cię podatek od kupna samochodu, ile wynosi, jak ...
Pięciostopniowa skala autonomicznej jazdy Coraz śmielej do seryjnych modeli samochodów przedostają się rozwiązania, zwalniające kierowców z części ich dotychczasowych obowiązków. Klasyfikacje stopni jazdy autonomicznej umożliwia pięciostopniowa ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki SKODA. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne SKODA
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.