Słabe ładowanie akumulatora 13,5V

10 Cze 2023, 19:07

Czyli kable dobre. Ewidentnie alternator niedomaga. Chociaż dla pewności sprawdziłbym jeszcze na innym akumulatorze, oczywiście w Twoim samochodzie.
Henk
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 228
Zdjęcia: 7
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW Golf 5
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

10 Cze 2023, 19:47

Napisałem alternator po naprawie sprawdzony na specjalistyczym sprzęcie. Akumulator też sprawdzili ma 90 procent prądu rozruchu.
verner
Początkujący
 
Posty: 52

10 Cze 2023, 21:07

Zapytam ale nie nakrzycz na mnie pisząc z dużych liter :D Spokojnie :D Czy przy obecnym napięciu ładowania jest jakiś problem . Tzn. akumulator się rozładowuje , jest kłopot z uruchomieniem silnika itd..... Zmierz na akumulatorze napięcie podczas pracy silnika na wolnych obrotach . Bez włączonego czegokolwiek oraz na włączonych światłach mijania i co najwyżej włączonej dmuchawie wnętrza na niskim biegu . Podaj odczyty. Alternator to nie elektrownia atomowa . Ma jakiś tam graniczny prąd który może oddać . Włączysz wszystko co możliwe to to nie wydole i napięcie ładowania spadnie . U mnie w mojej fabianie przy światłach , klimie , nadmuchu na maksa i coś tam jeszcze ładowanie jest na poziomie około 13,6 V . Gdy się włączy wentylator chłodnicy na drugi bieg napięcie spada do .....12,6 V . Chwilowo ale jednak . Gdzieś tam pisałem o tym. U mnie akumulator nie pada mimo krótkich odcinków jazdy . Zapytam jeszcze raz - jest u Ciebie jakiś problem z tym związany ? Czy nie podoba Ci się to napięcie ładowania ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Cze 2023, 21:19

Nie podoba mi się napięcie przed rozruchem 12,1-119V.Pozapaleniu faluje 12,8-13,6V.Po załączniu odbiorników 13,3-13,5V.Porównując z fiatem SEDICI 14,4V cały czas.Co do zapalania nie zawiódł ale wolę dmuchać na zimne.Oczywiście wiele ludzi by Ne przejmowało z tym.Ale ja chciałbym do końca wyjaśnić ten przypadek.
verner
Początkujący
 
Posty: 52

10 Cze 2023, 21:34

verner napisał(a):Nie podoba mi się napięcie przed rozruchem 12,1-119V
Czyli rozumiem że to napięcie na zaciskach akumulatora po włączeniu zapłonu ale przed uruchomieniem rozrusznika ? Czy przed włączeniem zapłonu ? Czyli napięcie na akumulatorze bez jego obciążenia czymkolwiek ? Jeśli tak to akumulator mimo jego pomiarów na sprawność , żywotność , prąd rozruchowy itp.....niestety skończył swoją żywotność . Weż Ty chłopie podstaw inny sprawny akumulator . Pożycz od kogoś czy jakoś inaczej .... Te sprawdzania na te przyrządy , mierniki są jednak obarczone pewnymi błędami . Patrz , Ty pisałeś że masz coś takiego . Twój pokazywał 60 procent sprawności a Ci co robili alternator wskazali 90 procent . Więc....Mój kolega co sprzedaje akumulatory wyłożył się na takim pomiarze .......
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

10 Cze 2023, 22:13

Spróbuję ale obawiam się że inny akumulator trzeba adaptować w komputerze tak jest w samochodach w których ładowaniem steruje komputer.
verner
Początkujący
 
Posty: 52

11 Cze 2023, 11:18

bonifacy, a nie jest czasami tak, że w tych Toyotach tym ładowaniem faktycznie steruje komputer? Że ten altek ładuje aku w zależności od potrzeb aku? Coś mi się teraz kojarzy, wiem że dzwonią, ale nie jestem pewny w którym kościele :wink:
Oczywiście dla próby można podłaczyć jakiś inny, sprawny aku.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Cze 2023, 12:18

Też tak myślę tylko jak naładuje się aku przy ładowaniu od 12.8 do 13.7 jest falujące,i czy ładowaniem steruje prostownik w alternatorze czy komputer przy toycie sienna z ROKU 2005?
verner
Początkujący
 
Posty: 52

11 Cze 2023, 17:43

MotoAlbercik napisał(a):bonifacy, a nie jest czasami tak, że w tych Toyotach tym ładowaniem faktycznie steruje komputer? Że ten altek ładuje aku w zależności od potrzeb aku?
Zgadza się , być może tak jest . Jak do tej pory to wiemy że to sienna 2005 i nic poza tym . Gdyby tak wiedział jaki konkretnie tam altek siedzi to być może dyskusja przybrałaby konkretniejszy obraz . Na każdym alternatorze jest kartka / nalepka z danymi , typem , numerem itp ... Naprawiam takie rzeczy i dla zakupu części te dane mnie interesują . Zamawiając graty mało kogo obchodzi z jakiego to auta a chcą przedewszystkim info -przykładowo alternator Denso nr xxxxxx. Chyba że dane są nieczytelne i zaczyna się robić kłopot . Co do sterowania altkiem przez ECU silnika . Te starsze Focusy disle z interccolerem umieszczonym na górze silnika z przodu . Tam przy problemie z ładowaniem można było w ciemno stawiać na ugnite kabelki do sterowania alternatorem .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

12 Cze 2023, 07:33

Witam moich cierpliwych doradców podaję nr.mojego ALTERNATORA
Denso 27060-0A110
TN1042103450
verner
Początkujący
 
Posty: 52

12 Cze 2023, 19:21

verner napisał(a):Denso 27060-0A110
TN1042103450
No i połowa sukcesu . Tam masz złącze z cienkimi kabelkami na cztery piny . Po ich oznaczeniach raczej nie widać aby ten altek był sterowany przez komputer . Z tym że co producent to inna interpretacja oznaczeń . Można dostać oczopląsu . Generalnie to

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Poza tym widzę że jest cztery rodzaje regulatorów napięcia do tego alternatora . Czym się różnią koń tylko wie . Brak dokładnych danych .Ty pewnikiem nie jesteś właścicielem od nowości tego auta . Być może ktoś już naprawiał ten altek i zastosował zamiennik .Dokładnie chodzi o regulator napięcia. W niektórych alternatorach zamienniki nie podejdą , trzeba oryginał .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

12 Cze 2023, 19:46

Witam tylko dlaczego alternator był w specjalistycznym zakładzie naprawy alternatorów i stwierdzili że uszkodzony był prostownik w/g nich częsta usterka w tych alternatorach i szczotko-trzymacz o regulatorze nic.Dziwi mnie jedno ruszałem z pracy ładowanie było 13,6V po przejechaniu 8km zmierzyłem 13,0V.Po odstaniu samochodu ok 3godz 12.2V wyłączony silnik.CO CIEKAWE OBROTY SILNIKA NIE MAJĄ WPŁYWU NA NAPIĘCIE ŁADOWANIA.NA WŁACZONYM SILNIKU PO ZAŁACZENIU ODBIORNIKÓW NAPIĘCIE SPADA DO OK.13.3V.CZARNA MAGIA.
verner
Początkujący
 
Posty: 52

12 Cze 2023, 20:13

verner napisał(a):Po odstaniu samochodu ok 3godz 12.2V wyłączony silnik.
Ile lat ma Twój akumulator ? Szczerze......
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

12 Cze 2023, 20:28

Szczerze samochód mam od listopada akumulator nie ma daty produkcji jest zakodowana.
verner
Początkujący
 
Posty: 52

12 Cze 2023, 21:17

verner napisał(a):akumulator nie ma daty produkcji jest zakodowana.
Serio ,poważnie ........... :shock: Da się odczytać rok aku . Tylko trzeba się sprężyć i dowiedzieć jak to zrobić . .Nie ma czegoś takiego że zakodowane, tak samo że nie podstawisz innego akumulatora bo trzeba kodować ....Sam robisz sobie problemy..Dobra , ja wypadam z tego tematu. Zajrzę tutaj jak dojrzejesz .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4728
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna