SSC Ultimate Aero TT:0

Czy SSC Ultimate Aero będzie szybszy od Bugatti Veyron'a?

TAK
3
43%
NIE
4
57%
Razem głosów : 7

20 Mar 2007, 17:56

SSC ULTIMATE AERO TT

407 km/h wynosi aktualny rekord prędkości najszybszego seryjnego auta na świecie - Bugatti Veyrona. Rywalizacja o ów zaszczytny tytuł trwa jednak nieprzerwanie i zapewne jest kilku facetów na świecie, którzy codziennie zasypiają i budzą się z uporczywą myślą - co zrobić, by jechać prędzej? Amerykańscy inżynierowie z Shelby Super Cars sięgnęli po najprostszy z możliwych przepisów. Skoro Veyron ma pod maską 1001 KM, oni wrzucili do swojego pupila Ultimate Aero TT silnik o mocy 1183 KM. Rekord zamierzają pobić pierwszego dnia wiosny.

Testy w tunelu aerodynamicznym wykazały, że SSC Ultimate Aero TT może rozpędzić się do prędkości prawie 440 km/h.

Faceci z SSC wydają się mocno zdeterminowani w walce o tytuł. W roku 2004 pochwalili się modelem Aero SC/8T, z 908-konnym silnikiem V8, który zdołał rozpędzić się do 401 km/h. Zrealizowany kosztem 400 milionów dolarów Veyron niebawem przesunął jednak granicę ciut dalej. Amerykanom nie pozostało więc nic innego, jak zakasać rękawy i znowu zabrać się do roboty.

Efekt ich prac budzi wrażenie. Zespół projektantów kierowany przez Jeroda Shelby'ego wydał na świat supersprintera z widlastą ósemką i dwoma turbosprężarkami. 1183 KM i 1483 Nm momentu obrotowego to osiągi, o których Bugatti może tylko pomarzyć... Wynik środowego testu nie jest jeszcze znany, ale obliczenia dokonane w tunelu aerodynamicznym NASA wskazują, że ważący 1247 kilogramów Ultimate Aero TT jest w stanie rozpędzić się do prędkości nawet 440 km/h!

Jakby tego było mało, postrzeleni Amerykanie z SSC chełpią się nie tylko potężną mocą silnika, ale i luksusowym wyposażeniem wnętrza ich bolidu. Oczywiście odtwarzacz DVD, satelitarna nawigacja czy rozbudowany system audio (10 głośników!) wydają się godnym wyposażeniem auta wartego milion dolarów, ale oby nikomu z prowadzących pojazd nie przyszło do głowy zmienić płytę podczas jazdy z czterema "paczkami" na liczniku...
don't worry be happy :wink:
Leo;))
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 90
Miejscowość: Pruszków

23 Mar 2007, 07:01

chyba będzie szybszy
pietrzyk
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 169
Miejscowość: sosnowiec

25 Kwi 2007, 18:13

mam nadzieje ze nie i watpie w to chodziaz wszystko jest mozliwe...
Z resztkami tchu...
<3 civic <3 DOHC VTEC <3
TOLEDO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 249
Miejscowość: Warszawa - Marysin

25 Kwi 2007, 21:36

Przecież już ssc aero ultimate jest szybszy od veyrona.
http://www.sscautos.com/specifications.asp
Na stronce juz pokazują wersję TT, ale nawert wersja bez TT byla szybsza od Veyrona

....i warto dodac że w przeciwieństwie do Veyrona SSC jest ładny...

Oto filmik z udziałem ultimate: jeszce wtedy wersja tylko AERo.

http://www.speedyshare.com/421856186.html
ZZZ-zakuć ,zaturbić, zapi***alać
misiekemeryt160
Początkujący
 
Posty: 162
Miejscowość: DZIAŁDOWO

08 Lip 2007, 21:04

oto dane techniczne SSC Ultimate Aero
Silnik 6.3ccm
Konie mechaniczne: 1046
V-Max: 440km/h
Waga: 1200kg
Długość: 4.48

dla porównania Bugatti Veyron 16.4
Silnik 8.0ccm
Konie mechaniczne: 1001
V-Max: 407km/h
Waga: 1950kg
Długość: 4.47

jest jeszcze jeden szybki samochód 9ff GT9
Silnik 4.0ccm
Konie mechaniczne: 1050
V-Max: 407km/h
Waga: 1350kg
Długość: 4.95

Z porównania tych trzech samochodów widać, że Bugatti veyron ma tylko najwększy silnik.

A oto zdjęcia tych samochodów:
Bugatti Veyron:


SSC Ultimate Aero:

9ff GT9

Niestety z fotosika nie chcą mi działać zdjęcia:)
Endrju
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3011
Zdjęcia: 449
Miejscowość: Poznań
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak jeździć oszczędnie hybrydą?
    Jest stale rozwijana i zdaniem wielu stanowi złoty środek między bezemisyjną jazdą, a swobodą typową dla aut spalinowych. Technologia hybrydowa od lat jest czymś więcej niż tylko ciekawostką i pozwala oszczędzać kierowcom ...