Stag 200 - ustawienie poprawnej mapy.

Stag 200 - ustawienie poprawnej mapy.

09 Kwi 2009, 13:24

Witam.
Mam taki oto problem.
Posiadam instalacje gazową Stag 200 która jest zamontowana w Fordzie Mondeo MK1 1.6 16V.
Jakiś czas temu zakupiłem sobie kabel do sterownika i teraz próbuję jak najbardziej dokładnie ustawić mapę gazu.
Program do regulacji gazu to AcGasSynchro.
No i teraz chodzi o tworzenie mapy benzyny i gazu.

1. Robię autokalibrację na wolnych obrotach.
2. Kasuję mapę benzyny (na której auto przejechało z 100-200km) czy zostawiam ją? Myślę że lepiej ją pozostawić bo mapa jest już bardzo dobrze rozrysowana pod pracę silnika w każdych warunkach.
3. Czy zablokować w opcjach programu moją mapę benzynową?
4. Ustawiam mapę gazową - czy kasować mapę gazu czy tak jak w przypadku benzynowej pozostawić ją (auto tez przejechało na niej 200-300km) i tylko zmieniać mnożnik?

Moje rozważania są spowodowane tym że przy ustawianiu dosyc świeżych krzywych (tak po 10-15km jazdy) pomimo tego ze przez chwile mapa gazowa i beznynowa się nakłąda to wystarczy delikatna zmiana sposobu jazdy i mapy się rozjezdzają.

Dodam że instalacja którą zakładałem jest nowa (4 tys km przejechanych od montażu) tylko poproatu warsztat który mi montował tą instalację jest niepoważny w kwestii regulacji. Auto reguluja na postoju :/ A o kulturze jazdy sie nie wypowiem, auto robiło żabki itp przy niektórych zakresach obrotów i obciązeniu silnika. Teraz po mojej wstepnej regulacji chodzi ok tylko spalanie jest ciut za duże i chodzi o takie ułozenie obu map aby nie chciało im się rozjeżdzać i żeby ładnie się pokrywały :)

Spalanie gazu w silniku 1.6 około 14-15l gazu po miescie. Dodam tyle że jeszcze do niedawna nie miałem podpiętej sondy lambda do sterownika i wtedy auto paliło około 2l gazu mniej.
mascom2
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 09 Kwi 2009, 12:38

Re: Stag 200 - ustawienie poprawnej mapy.

10 Kwi 2009, 19:11

Widzisz - żeby to było takie proste to każdy by montował instalacje na podwórku.
Po pierwsze czy wiesz o tym iż podłączając swój komputer do sterownika STAG tracisz gwarancje na instalacje???

2. jaki rocznik jest twojego auta?
3. jaki reduktor jest zastosowany i jakie ma ustawione ciśnienie?
4. Jakie są wtryskiwacze i jaka jest średnica dysz?
5. Jaki jest mnożnik na wolnych obrotach po autokalibracji?
6. ile centymetrów od głowicy zamontowane są dysze wtryskowe?
7. po ustawieniu mapy jak wyglada odchyłka?
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

Re: Stag 200 - ustawienie poprawnej mapy.

10 Kwi 2009, 20:07

1. Wiem - zresztą warsztat który ją montował wrzucił ją do auta.
Co do montazu to gosciu któy ją montował nie wygladał na za bardzo rozgarniętego - nawet małpę mozna nauczyć prostych czynności - dodam że niestety nie udało się warsztatowi ustawić poprawnie mapy. Na moją prośbę o podpięcie pod analizator spalin powiedzieli że mają zepsuty.

2. 1996 - prawie ostatni rzut mondeo mk1.
3. Tomasetto - nie wiem jakie jest ustawione ciśnienie.
4. Wtryskiwacze VALTEK - czerwone.
5. Niestety nie pamiętam - nie mam własnego laptopa żeby teraz sprawdzić.
6. Dysze wtryskowe znajdują się w kolektorze ssącym jakieś 5 cm przed głowicą.
7. Początek wykresu ma delikatne odchylenie do góry, środek wykresu jest delikatnie opuszczony w dół a koniec jest bardzo uniesiony ku górze.

Wczoraj byłem u innego gazownika i po bardzo sympatycznej rozmowie zdecydowałem że udam się do niego w najbliższym czasie na regulację gazu w terenie z laptopem. Jedyne ograniczenie to to że dopiero pod sam koniec kwietnia mam szansę na ugadanie terminów ale mam nadzieje ze mi to wynagrodzi dobra jazdą auta.
mascom2
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 09 Kwi 2009, 12:38

Re: Stag 200 - ustawienie poprawnej mapy.

10 Kwi 2009, 21:08

3. tomasetto uważam za zasłaby do tego samochodu. Dobrze się spisują do 100 kM.
5. To bardzo ważne.
7. odchyłkę staramy się ustawić tak by była jak najmniej odchylona od prostej mnożnika.

Jeszcze jedno - jakiej długości są przewody od listwy wtryskowej do dysz i czy są równe?
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

Re: Stag 200 - ustawienie poprawnej mapy.

10 Kwi 2009, 21:11

Migaz napisał(a):3. tomasetto uważam za zasłaby do tego samochodu. Dobrze się spisują do 100 kM.

Jeszcze jedno - jakiej długości są przewody od listwy wtryskowej do dysz i czy są równe?


Silniczek ma właśnie 90KM, auto nie szarpie więc jest ok.

Przewody mają jakies 10cm, są równej długości.
mascom2
Nowicjusz
 
Posty: 8
Rejestracja: 09 Kwi 2009, 12:38

Re: Stag 200 - ustawienie poprawnej mapy.

10 Kwi 2009, 21:13

Soory byłem pewiem że ma 116 KM.

10 cm jest ok.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Rejestracja: 01 Lut 2009, 18:45
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Mirage wybrany Samochodem Roku 2013 Mitsubishi Mirage wybrany Samochodem Roku 2013
    Nowy, miejski model Mitsubishi Mirage (w Europie znany jako Space Star) otrzymał tytuł "Car of the Year " za rok 2013, podczas gdy Pajero Sport wygrał w kategorii "Najlepszy samochód typu SUV 2WD z silnikiem benzynowym", ...
    Testy czterech Audi R18 e-tron quattro Testy czterech Audi R18 e-tron quattro
    Audi przeprowadzi testy czterech Audi R18 e-tron. Są one bezpośrednio związane z przygotowaniem do dwudziestoczterogodzinnego wyścigu w Le Mans. Obok wytypowanych do wyścigu pojazdów z numerami startowymi 1, 2 i 3, ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      passat b5 german style
      Autosacrum 2009