SUV/Terenówka do 100 tysięcy

30 Cze 2015, 18:41

Witam, potrzebowałbym SUVa / terenówki do 100 tysięcy złotych, cele:
-asfalt 70% (dlatego bardziej skłaniam się samochodu, który nie ma sztywnej ramy jak np. Nissan Patrol)
-30% góry, bezdroża, krzaczory

Ważne, by dowiozło kilka osób w Tatry lub Bieszczady, 350-500km. W planach jest też wypad po Skandynawii, Estonia>Finlandia>Szwecja>Norwegia. Żeby nam po prostu tyłki nie poodpadały.

Myślałem nad:
-pathfinder
-land cruiser V8 (starszy jakiś)
-subaru forester

Samochody całkowicie innej klasy, ale nie wiem co potrzebuję na takie wyjazdy. Co prawda, nie będę jeździł gdzieś wysoko w górach, ale bezdroża nie będą mi obce. Z kolei asfalt, no tak, do codziennej jazdy, zakupów i turystyki terenów bardziej przystępnych ;)
ramzixp
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Nie mam

18 Lip 2015, 12:03

TLC masz na ramie, to normalna terenówka klasyczna, nowsze mają już niezależne zawieszenie z przodu (wygodniej na asfalcie) mniej pancernie w terenie, ale z podanych to chyba i tak najlepszy wybór :ok:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

19 Lip 2015, 00:05

Nie do końca niestety. TLC ma pasek rozrządu. Nie do pomyślenia w aucie tej klasy i w tej kategorii cenowej. Mają je zarówno stare, jak i nowe modele. Lepiej już pomyśleć nad Jeepem GC, jest na łańcuszku. Następna wada TLC, jest taka, że nie będzie już w Europie wersji V8, nie będzie też serwisowana, więc w 2-3 lata może być już problem z częściami na naszym kontynencie.
ramzixp
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: Nie mam

19 Lip 2015, 00:31

Przekonanie że łańcuszek lepszy od paska jest cokolwiek zabawne :D
Poczytaj http://www.zlomnik.pl/index.php/2015/07/02/zgrzytanie-z-rozrzadu/
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14218
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004