SUV - Volkswagen Tiguan GTE Active Concept

SUV - Volkswagen Tiguan GTE Active Concept

12 Sty 2016, 13:32

Stany Zjednoczone są największym rynkiem SUV-ów na świecie. Auta te, odznaczające się wszechstronnym zastosowaniem, bardzo dobrze pasują do amerykańskiego stylu życia. Podczas North American International Auto Show (NAIAS) odbywających się właśnie w Detroit, Volkswagen po raz pierwszy na świecie przedstawia model będący zapowiedzią zupełnie nowego SUV-a – Tiguana GTE Active Concept.

ImageSamochód ten wyposażono w nowoczesny zespół napędowy o mocy 165 kW/225 KM. Ten bardzo wydajny zespół hybrydowy typu plug-in składa się z trzech silników – turbodoładowanej jednostki benzynowej o mocy 110 kW/ 150KM, silnika elektrycznego na osi przedniej o mocy 40kW/ 54 KM oraz silnika elektrycznego dla osi tylnej o mocy 85 kW/ 115 KM. Automatycznie lub po naciśnięciu odpowiedniego przycisku siła napędowa przekazywana jest do wszystkich kół. Za pomocą tego studyjnego modelu Volkswagen pokazuje, jak wielki potencjał kryje się w hybrydach typu plug-in. Technologia napędu na cztery koła zastosowana w Tiguanie GTE Active Concept sprawia, że SUV ten jest bardzo sprawny w terenie także wtedy, gdy porusza się w trybie wyłącznie elektrycznym.

Ofensywa produktowa SUV-ów
Pięciomiejscowy model koncepcyjny powstał w oparciu o nowo skonstruowanego Tiguana drugiej generacji. Tiguan GTE Active Concept, wyposażony w hybrydowy zespół napędowy typu plug-in napędzający cztery koła oraz w nowy system multimedialny (z 9,2-calowym ekranem dotykowym z funkcją sterowania gestami) świadczy o zaawansowaniu technicznym nowej generacji SUV-ów. Pojawi się on w sprzedaży w USA wiosną 2017 roku, także w wersji z dłuższym rozstawem osi i miejscem dla siedmiu pasażerów.
Dla Volkswagena nowy Tiguan oznacza początek ofensywy produktowej w klasie SUV-ów, która (przede wszystkim w Ameryce Północnej) znacznie wzbogaci ofertę aut tego typu.

ImageRozruch "zeroemisyjny"
Bezpośrednio po uruchomieniu zespołu napędowego koncepcyjny Tiguan GTE Active Concept porusza się w trybie E-Mode, czyli wyłącznie elektrycznym, nie emitując przy tym żadnych szkodliwych substancji. W zwykłym przypadku samochód ma napęd na tylną oś, jednak kiedy grozi mu utrata przyczepności, w ciągu ułamka sekundy zostaje dołączony napęd na oś przednią. Gdy kierowca korzystając z nowego i skonfigurowanego specjalnie na potrzeby tego modelu systemu 4MOTION Active Control wybierze jeden z trybów jazdy off-road lub 4x4 – Tiguan GTE Active Concept ruszy z miejsca korzystając z napędu na cztery koła, także nie emitując żadnych substancji szkodliwych (oczywiście, jeśli akumulatory będą naładowane do pełna). W trybie wyłącznie elektrycznym samochód może przejechać do 20 mil (32 km). Całkowity zasięg (przy pojemności akumulatorów wynoszącej 12,4 kWh i 64-litrowym zbiorniku paliwa) wynosi 580 mil (933 km).

Nowoczesna koncepcja
Równie nowatorskie jak sam hybrydowy zespół napędowy plug-in są stylistyka Tiguana GTE Active Concept oraz jego wyposażenie techniczne. Samochód ma niepowtarzalny i przemyślany w każdym szczególe terenowy styl oraz proporcje, które sprawiają, że wygląda bardzo atrakcyjnie.

Jako pierwszy SUV zbudowany w oparciu o modułową platformę (MQB) Tiguan może pochwalić się wzorcowo rozplanowanym wnętrzem. Ponadto koncepcyjny Tiguan GTE Active Concept jest wyposażony (podobnie jak w przyszłości wyposażone będą modele nowych generacji) w takie systemy bezpieczeństwa, jak: Front Assist wraz z funkcjami awaryjnego hamowania w mieście i rozpoznawania pieszych, aktywna pokrywa silnika, system Lane Assist i system automatycznego hamowania po kolizji. Na pokładzie koncepcyjnego modelu znajduje się ponadto topowa wersja systemu multimedialnego nowej generacji z 9,2-calowym ekranem dotykowym i dostępnym po raz pierwszy w samochodzie tej klasy systemem sterowania przy pomocy gestów. Tiguan GTE Active Concept jest również wyposażony w multimedialny wyświetlacz Active Info Display (elektroniczne wskaźniki) oraz w dodatkowy wyświetlacz head-up.

źródło: VGP
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2298
Zdjęcia: 8333
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    ALPINE A450 ALPINE A450
    Będąca bezpośrednim następcą modeli Alpine z okresu "niebieskiego", Alpine A450 nie musi już walczyć o zwycięstwo w klasyfikacji ogólnej wyścigu 24H Le Mans. Jej nazwa jest nawiązaniem do dorobku modeli A441, A442 ...
    Kiedy powinniśmy zaciągać hamulec postojowy (ręczny)? Kiedy powinniśmy zaciągać hamulec postojowy (ręczny)?
    Na drogach nie brakuje roztargnionych kierowców, którzy parkując samochód zostawiają go bez wrzuconego biegu i zaciągniętego hamulca postojowego. Skutkuje to wytoczeniem się auta na drogę, zsunięciem ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Monster Truck Rock Star, 11
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda