SUZUKI GRAND VITARA - problem z filtrem lub turbiną

29 Lip 2013, 18:02

Od dwóch tygodni zostałem właścicielem Vitary i od 10 dni mam problerm.W skrócie - zapaliła sie kontrolka (zygzak w kwadraciku) ,oraz kontrolka filtra czastek stałych.Dość prężna firma( nie servis) stwierdzili ,że należy coś zregenerować ponieważ nie idzie ustawić geometrii turbiny i z tego powodu zapala się kontrolka filtu czastek stałych.Udałem się do servisu(LABIJAK POZNAŃ) i tam powiedziano mi ,że wszystko jest ok z silnikiem,z turbiną i z całą resztą - problem stanowi filtr cząstek stałych poniewaz przez to ,że jest zapchany dostaje złe powietrze i przez to wychodza błędy.Wypalałem filtr mechanicznie w servisie,wypalałem chemicznie u w/w elektryka,wypalałem go na zasadzie jednostajnej długiej jeździe na autostradzie i problem na drugi dzień powraca- zapalaja się na przemian raz jedna kontrolka raz druga.Dodam ,że samochód w żadnym stopniu i w żadnym przypadku nie traci mocy.Poszukuje rady -może ktoś mial taki problem- co naprawiać turbinę czy filtr.Zaraz ktoś napisze ,żeby wyeliminowac całkowicie filtr - nie da rady poniewaz auto bedzie miedzy innymi jeździło po drogach niemieckich,a tam słyszałem czepiaja sie tego.Po za tym co wtedy gdy ktoś z naszego rządu wpadnie na genialny pomysł i auto z wyciętym filtrem nie przejdzie badań technicznych.
Pozdrawiam i czekam na pomoc.
arassek72
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 06 02 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: SUZUKI GRAND VITARA
Silnik: 19DDSI 129KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

29 Paź 2013, 18:40

MAM TAKI SAM PROBLEM MORZE KTOS POMORZE
daniel750
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 21 12 1996
Przebieg/rok: 49tys. km
Auto: suzuki grand vitara
Silnik: 1.9 ddis
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

29 Paź 2013, 19:07

Lepiej podjechać do jakiegoś sprawdzonego fachowca z okolic gdzie mieszkać i niech podepnie komputer i wszystko powinno być jasne.
mobileIS
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 453
Zdjęcia: 64
Prawo jazdy: 18 05 2013
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: VW GOLF 3
Silnik: 1.8 KAT 90 KM
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

30 Paź 2013, 08:42

kolego arassek72 filtr cząstek stałych nie ma nic wspólnego z powietrzem w samochodzie, znajduje sie on w układzie wydechowym i jest on odpowiedzialny za wyłapywanie sady ze spalin. Pierwsze pytanie jakie konkretnie błędy masz w tym aucie?? bo to że łapie błędy filtra i turbiny to mi nic nie mówi. Dwa w jakim stopniu masz zapchany filtr <ilość popiołu w gramach lub procentach>. Trzy jakie masz sterowanie geometrią łopatek turbiny podciśnienie czy elektroniczny nastawnik??
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

14 Maj 2014, 21:48

Witam!!!
Zadajesz ciężkie pytania :)
w pierwszej kolejności pojawia sie zygzag a po 50 km kontrolka DPF.Po podłączeniu pod kompa wyskakuje błąd przerwany proces wypalania DPF,stan dPF trudno mi powiedziec - pokazywało ,że jest czysty.Pokazywało??!! własnie jestem po ponownej wymianie DPF -zaczeło wywalac spaliny górą poniewaz DPF nie był już wstanie przepalić :(.Nowa diagnoza to niby rozwalone wtryski dające zabogata mieszanke i DPF nie daje sobie z tym rady.Co do geometrii to ciezka mi odpowiedzieć chyba podciśnienie.
Mam doła związanego z tym autem- chyba sie poddam i sprzedam.
arassek72
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 06 02 1990
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: SUZUKI GRAND VITARA
Silnik: 19DDSI 129KM
Paliwo: Diesel
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Maj 2014, 06:17

Pytania ciężkie ale potrzebne:P
Silnik 1.9DDSI jest zasilany układem wtryskowym Common Rail z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi, co za tym idzie muszą być one w idealnym stanie i podejrzewam że w Twoim aucie te wtryski się koduje, każdy wtryskiwacz ma swój niepowtarzalny kod w którym zapisana jest jego cała ,,geometria" <czas wtrysku, dawka itp....>. Jeśli dysponujesz sprzętem diagnostycznym przyjrzyj się wtryskom i ciśnieniu w ukł. Common Rail, ewentualnie próba przelewowa wtrysków.
Nowa diagnoza to niby rozwalone wtryski dające zabogata mieszanke i DPF nie daje sobie z tym rady.

Kto i na jakiej podstawie postawił taką diagnozę??

Z jakich
przemek217
Launch X-431 DIAGUN - tester diagnostyczny
Awatar użytkownika
 
Posty: 611
Miejscowość: Limanowa
Prawo jazdy: 16 01 2005
Auto: Audi a6 C5
Silnik: 1.8 T 150KM AEB
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

02 Lis 2014, 20:42

Kolego miałem podobny problem te same objawy w aso wymienili mi czujnik temperatury spalin na kolektorze wydechowym cena ok 1100zł,mocno naciągana no ale... to było 2 lata wcześniej przy 140000km po serwisie wziąłem samochód na trasę i sam wypaliłem filtr. teraz mam 180000km i jest to samo jadę do aso w przyszłym tygodniu zobaczymy co teraz?
karlito
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 02 05 2005
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: suzuki grand vitara
Silnik: 1.9ddis
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008