SUZUKI SAMURAI 1.3 - PROBLEM Z OBROTAMI SILNIKA - POMOCY!!!

21 Wrz 2009, 20:46

Witam wszystkich posidaczy suzuki,
Mam pytanie, a raczej problem. Jestem szczęśliwym posiadaczem suzuki samurai 1.3 na wtrysku, rok prod.1991. Czy regułą jest, że po rozruchu zimnego silnika wchodzi on na wysokie obroty (ok.2000 – mam wersję bez obrotomierza), które po 5 minutach wracają do normy jak dla biegu jałowego silnika. Uważam, że jest to zjawisko, które szkodzi zimnemu silnikowi (o większym zużyciu paliwa nie wspomnę). Jeżeli jest ktoś, kto mi odpowie na te pytanie, będę bardzo, bardzo wdzięczny!!! Proszę o pomoc. Mój numer 505550292 (oddzwonię nawet na „strzałkę”).
Pozdrawiam, Czesław.
CZESIU
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: SŁUPSK
  • 21 Wrz 2009, 23:19

    Za obroty odpowiada w większości przypadków silnik krokowy. Jeśli nie on to po kolei zaczął bym od:
    1. Czyszczenie przepustnicy
    2. Sprawdzenie szczelności dolotu
    3. Reset ECU i nauka wolnych obrotów

    jest jeszcze jedna możliwość :wink: magiczne słowa "system odzyskiwania oparów benzyny"
    Rurka ze zbiornika odłączyła się, i silnik zasysa przez nią "złe powietrze". Efektem są zbyt wysokie obroty i sporadyczne gaśnięcie silnika przy wrzucaniu luzu i zdejmowaniu nogi z gazu.
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    22 Wrz 2009, 19:36

    a moze ma automatyczne ssanie skoro na zimnym silniku sa podwyzszone a pozniej wracaja do normy nie jestem pewny jak jest w tym suzuki ale taki rocznik moze tak miec jezeli sie myle to zwracam honor
    kamilszczak01
     

    03 Gru 2009, 23:18

    Ja nie wiem czy to jest wogole jakis problem bo mam samuraia z obrotomierzem i jak jest zimny to przez chwile ma nawet ponad 2 tyś obrotow :mrgreen:
    samurajsj700
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5369
    Zdjęcia: 0
    Miejscowość: Czernichów/ Sląska
    Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
    Silnik: 90/70/70
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1997

    04 Gru 2009, 09:25

    A słyszałeś o czymś takim jak ssanie?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    04 Gru 2009, 09:35

    MotoAlbercik napisał(a):A słyszałeś o czymś takim jak ssanie?
    a kiedykolwiek zainteresowałeś się jak to działa w samuraju?? :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    06 Gru 2009, 13:13

    LOL ty mnie masz za glupka czy jak :?: :shock:
    samurajsj700
    Forumowicz VIP
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5369
    Zdjęcia: 0
    Miejscowość: Czernichów/ Sląska
    Auto: Audi A 4/WV golf 2 / samurai
    Silnik: 90/70/70
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1997

    11 Gru 2009, 00:29

    Panowie, w tym silniku jest zastosowane automatyczne ssanie i takie zachowanie silnika jest normalne. Nie ma się czym stresować :wink:
    /F/I/A/T/ CC 900 Seria Look
    jasko90
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16
    Miejscowość: Tomaszów Mazowiecki

    11 Gru 2009, 00:44

    jasko90 napisał(a):Panowie, w tym silniku jest zastosowane automatyczne ssanie i takie zachowanie silnika jest normalne. Nie ma się czym stresować :wink:
    obroty na ssaniu to nie 2000 :mrgreen: a 1100 max ;) tak przy okazji jeśli mówimy o wtrysku z automatem :wink: w gaźniku gdzie masz ręczne regulowanie dawki to taka rzecz jest normą
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    11 Gru 2009, 09:34

    Pocieszny - a jaka jest różnica działania ssania między Samuraiem a np. Mercedesem?
    I powiedz,w jaki sposób odróżniasz bez obrotomierza,czy silnik ma 1100,1500 czy 2000 obr/min.?
    To,co pisze autor,to normalka - zimny silnik chodzi na ssaniu i po kilku minutach,jak ma sprawny termostat i czujnik temperatury,to obroty spadają,ponieważ silnik w tym czasie zdązy się odpowiednio nagrzać.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    11 Gru 2009, 09:53

    MotoAlbercik napisał(a):Pocieszny - a jaka jest różnica działania ssania między Samuraiem a np. Mercedesem?
    idea jest taka sama ;)
    MotoAlbercik napisał(a):I powiedz,w jaki sposób odróżniasz bez obrotomierza,czy silnik ma 1100,1500 czy 2000 obr/min.?
    mnie to osobiście nie sprawia problemu osłuchałem sie tych silników tyle że spokojnie słysze różnice między 1100 czy 2000 serio jest ogromna różnica

    MotoAlbercik napisał(a):To,co pisze autor,to normalka - zimny silnik chodzi na ssaniu i po kilku minutach,jak ma sprawny termostat i czujnik temperatury,to obroty spadają,ponieważ silnik w tym czasie zdązy się odpowiednio nagrzać.
    niekoniecznie, to dość częsta usterka w samuraju, wysokie obroty zaraz po odpaleniu, często zdarza się to jak auto chwile postoi, albo polata w terenie ;) spadają rurki z odpowietrzeń i podciśnień (właśnie ten magiczny system odzyskiwania oparów benzyny który kuleje zwłaszcza na ssaniu) to co opisujesz jest prawidłowym działaniem ssania jednak w tym silniczku często dzieje się inaczej a obroty potrafią wejść na 4000 nawet :mrgreen:
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    10 Lut 2012, 16:57

    właśnie mam podobny problem jeszcze rano chodzil normalnie na zimnym nie co ponad 2000 obr. teraz niedawno odpaliłem na zimny i 3000, przejechalem sie troszeczke ale dalej z obrotów nie spada, miedzy zmiana biegow na sprzęgle dalej powyrzej 3000 obrotów, co moglo sie stac prosił bym o pomoc
    damianpsp
    Obserwowany
     
    Posty: 1
    Prawo jazdy: 27 02 1990
    Auto: suzuki 1.3