Świece do gazu (Xantia)

08 Kwi 2011, 21:50

Szukam obecnie świec do mojej Cytrynki. Posiadam Xantię 1.8 16V z 1996 roku. Gazownik polecał mi świece jednoelektrodowe NGK. Ostatnio znalazłem też na Allegro świece Boscha:

[link do oferty na Allegro wygasł]

Podobno specjalnie do gazu. Zastanawiam się tylko:

1. Czy nie jest to jakaś lipa?
2. Czy samochód nie będzie gorzej pracował na benzynie?

I teraz pytanie: które z tych świec polecacie? A może jeszcze jakieś inne? Kupuję, bo samochód szarpie i dławi się na gazie przy (średnio)gwałtownym dodaniu gazu.
Mardag
Nowicjusz
 
Posty: 21
Miejscowość: Warszawa

10 Kwi 2011, 15:18

Do samochodu montuj tylko świece takie jak zaleca producent samochodu i nie kupuj żadnych wynalazków tytuowanych do gazu.
Migaz
Zaawansowany
 
Posty: 911
Miejscowość: warszawa
Auto: Mercedes
Silnik: m104
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1994

10 Kwi 2011, 17:02

Kupię jednak zwykłe NGK, ale nie wiem, czy jedno- czy dwuelektrodowe. Na co tak naprawdę to wpływa i czy ma duże znaczenie?
Mardag
Nowicjusz
 
Posty: 21
Miejscowość: Warszawa

11 Kwi 2011, 08:19

Tak jak kolega wyzej - kup takie świece, jakie zaleca producent. Jak nie wiesz jakie, to możesz poszukać np. na stronie ISKRY - mają tam wyszukiwarkę. A jak już będziesz w wyszukiwarce, to zobacz ceny normalnej świecy i świecy do gazu. Jak będzie ta sama cena to kup tą do gazu - one niczym się nie różnią oprócz już zmniejszonego odstępu między elektrodami - jak kupisz normalną, to może zajśc potrzeba zmiejszenia tego odstępu, a tu już masz "gotowca".
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Kwi 2011, 07:24

Kup świece platynowe,jedynie na takich świecach masz optymalną prace silnika,na gazie jak i na benzynie.Kable WN również dłużej pracują z tymi świecami.Kategorycznie odradzam świece dwuelektrodowe,do PB się nadają,jednak nie do LPG(inny proces spalania PB/LPG).Platynowe mają zdecydowanie dłuższą żywotność,co rekompensuje wyższą cene.
życie jest zbyt krótkie żeby jezdzić przepisowo lub dieslem...
Leopard
Początkujący
 
Posty: 225
Miejscowość: zachodniopomorskie

12 Kwi 2011, 09:09

Co do platyn to sie zgadzam - co do dwuelektrodowych, to już nie - sam mam w Nubirze świece dwuelektrodowe ( takie zaleca producent ) i mam LPG i silnik pracuje bez problemu i na Pb i na LPG. Różnica jest tylko taka, że kupując świece dwuelektrodowe trza kupić takie do gazu - mają one już fabrycznie ustawioną odległość między elektrodami ( ja sprawdzałem róznicę na świecach Iskry, bo na takowych jeżdżę i ta różnica faktycznie jest ). Natomiast samemu raczej jest niemożliwe w świecach dwuelektrodowych zmienić tą odległość. Tak samo w 3 czy 4 elektrodowych. W 1 elektrodowych nie ma z tym problemu oczywiście.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault Megane - kompaktowy hatchback do miasta
    Najbardziej ekonomiczny silnik zapewniający przyzwoite osiągi to 1,6 dCi o mocy 130 KM i średnim spalaniu na poziomie 4 l/100 km . Odmiana ta została wyceniona na od 88 tys. zł i nie występuje z automatyczną skrzynią biegów. ...
    Renowacja zniszczonej skórzanej tapicerki
    Chciał bym się z Wami podzielić wiedzą na temat renowacji skórzanych tapicerek. Mam za sobą ok. 20 odnowionych foteli, kilka kanap tylnych, boczków drzwiowych oraz kierownic. Właściwie uczyłem się na własnych ...

12 Kwi 2011, 20:01

witam
kupiłbym NGK /to specjalisci/ jednoelektrodowe , gaz potrzebuje dobrej iskry która wali jedną możliwa drogą ,
przy dwu lub wiekszej ilości elektrod takie samo wyładowanie leci ...rozłożone na kilka elektrod - więc skuteczność może być gorsza przy tej samej cewce zapłonowej

po 2 lata jezdze na takich świecach w silniku PSA 2.0/ 8v i zero problemów/od 6lat Lpg
pozdro
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna