Szarpanie, dławienie i brak mocy

Szarpanie, dławienie i brak mocy

22 Sty 2016, 13:38

Witam,od pewnego czasu w mojej asterce (silnik z16xer) podczas zmiany biegu(zwłaszcza z 2 na 3 ale nie jest to reguła) i próbie przyspieszenia pojawia się problem chwilowego przydławienia.Czasami nie jest to tylko jedno zadławienie, lecz następuje kilka przeskoków a dopiero potem auto nabiera mocy. Dzieje się to tylko przy ciepłym silniku i co najciekawsze nie zawsze, bo zdarza się, że jest kilka dni spokoju. Nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale jakiś czas temu wyskoczył mi błąd czujnika temperatury cieczy chłodzącej silnika(pokazało się auto z kluczykiem), a w związku z tym, że nie miałem czasu sam się z tym bawić to oddałem auto do serwisu. Tam nic nie wymieniali, wyczyścili wtyczkę, skasowali błąd i kontrolka już się nie świeciła. Dodam, że świece już wymieniłem, więc to nie one są przyczyną problemu. Ma ktoś jakieś pomysły? Czy może to być związane z tym czujnikiem temperatury?
Może jeszcze dodam, iż po wejściu w tryb diagnostyczny przed skasowaniem błędu czujnika temperatura przy normalnej jeździe.poza miastem wynosiła 91 stopni a w korkach rosła max do 96 i spadała. Teraz temperatura oscyluje caly czas w granicach 100-102 stopni ewentualnie spada przy wolniejszej jeździe do 97-98. Które wskazania wg. Was są bliższe dla tego silnika? Może faktycznie czujnik jest walnięty?
Dodam jeszcze że zanim zaczęło go tak dławić na poważnie to w zdarzało się wcześniej, że raz na 1-2 miesiące następowało jednorazowe przydławienie a potem był spokój więc się tym aż tak nie przejmowałem,ale problem niestety się nasila
Dzisiaj zauważyłem brak mocy na niedogrzanym silniku (60 stopni w trybie diagnostycznym)przy wciśnięciu gazu do dechy auto nie przyspieszalo, zegary tez staly, a potem nastąpiło zadławienie.
demondko
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 23 Wrz 2010, 19:56
Miejscowość: świebodzin
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.6 115 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

Re: Szarpanie, dławienie i brak mocy

23 Sty 2016, 11:02

A czy sprawdzany był zawór EGR?!
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 6774
Rejestracja: 02 Lut 2009, 12:03
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [D] Alfa 156 1,9JTD / A4 B5 1,9TDI / e46 320d / Passat B5 1,9TDI [D] Alfa 156 1,9JTD / A4 B5 1,9TDI / e46 320d / Passat B5 1,9TDI
    Podstawowe kryteria zestawienia: - kombi segmentu D - silnik diesla o mocy ok. 120KM - manualna skrzynia biegów - modele z ok. 2000r. Wytypowane modele do zestawienia: - Alfa Romeo 156 1,9JTD - 115KM - Audi A4 B5 1,9TDI ...
    Najważniejsze zmiany w ubezpieczeniach OC Najważniejsze zmiany w ubezpieczeniach OC
    11 lutego 2012 roku nastąpiła nowelizacja w ustawie o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Przepisy te obowiązują już wszystkich posiadaczy ...

  •  
    • Ford Mustang vs Mercedes S Brabus 6.3 biturbo, 3
      Wnętrze, Mazda6, Sedan, 2012, 2
      Moto Piknik Tychy 2007
      Fiat Florino