Szarpiąca automatyczna skrzynia biegów - Audi A4 b7

12 Sty 2021, 19:32

Witam, mam problem ze skrzynia biegów auto to Audi A4 B7. Skrzynia biegów jest automatyczna multitronic. Mianowicie przy ruszaniu skrzynia szarpie obroty lecą w górę dopiero po chwili wskakuje bieg przy czym następuje szarpnięcie. Wsteczny jest ok, zmiany biegów podczas jazdy nie odczuwam wiec póki co jedynym lecz duży problem jest przy ruszaniu. Wymieniłem olej w skrzyni biegów mechanik powiedział, że ta skrzynia długo nie pojeździ. Czy ktoś miał taki przypadek i może coś doradzić jak ratować ta skrzynie? Napewno auto na dniach wyląduje u mechanika by ta skrzynie diagnozować ale każda rada na wagę złota oraz jeśli ktoś ma godną polecenia osobę, która zajmuje się skrzyniami automatycznymi na dolnymśląsku (najlepiej okolice Wrocławia) to proszę o namiary. Pozdrawiam
audia4b7
Obserwowany
 
Posty: 1

13 Sty 2021, 09:26

Czy przed wymianą oleju w skrzyni miałeś taki sam problem z szarpaniem pierwszego biegu? Czy ono występuje niezależnie od tego czy silniki jest zimny czy tez ciepły? Czy po wymianie oleju została przeprowadzona adaptacja skrzyni? Filtr oleju w skrzyni został wymieniony?

Ja proponuję zrobić na początek sprawdzić przez VCDS czy skrzynia nie posiada żadnych błędów (jeżeli są to je usunąć i zapisać sobie jakie były) wykonać reset ustawień adaptacyjnych. Po tym skrzynia powinna na nowo nauczyć się zmiany biegów.

Jak to się robi? Tu masz poniżej krótką instrukcję z jednego z zagranicznych for Audi (przetłumaczoną). Trzeba pamiętać że skrzynia podczas adaptacji powinna być rozgrzana (nagrzewa się wolniej niż silnik więc dobrze przed adaptacją sprawdzić jej temperaturę w VCDS).

Procedura wygląda tak (najlepiej jednak żeby zrobił to ktoś kto się na tym zna)
1. Zapłon włączony silnik nie pracuje.
2. Sprawdzić czy w komputerze skrzyni biegów nie znajdują się błędy, jeżeli tak usunąć usterkę i skasować błędy.
3. Uruchomić silnik, osiągnąć temperaturę skrzyni biegów od 60 °C do 90 °C.

wybieramy - [Select]
następnie - [02_Transmission]
potem - [Adaptation_10]
w kanale - [Channel ma być 00]
klikamy na - [Read]
zapisujemy klikając na - [Save]
wychodzimy z programu klikając na - [Done_Go_Back]

Wykonujemy jazdę próbną.
Następnie wykonujemy adaptację skrzyni:

wybieramy - [Select]
następnie - [02_Transmission]
potem - [Measuring_Blocks_08]
Blok_010_(rząd 2)
Blok_011_(rząd 2)
[Go!]
W polu 2, specyfikacja jest ADP Run.
Dźwignia selekcjonera na D i jedź do przodu na odcinku ~20 m, zahamuj i trzymaj hamulec przez 10 sekund.
Dźwignia selekcjonera na R i jedź do tyłu na odcinku ~20 m, zahamuj i trzymaj hamulec przez 10 sekund.

Procedura może być wykonywana co najmniej 5 razy, ale może zostać powtórzona, aż do 10 razy, aż wartości pomiarowe w blokach 10 i 11 pokażą ADP ok.
[Done,Go_Back]

Tak to wygląda :) pamiętaj że takie adaptacje robisz na własne ryzyko i odpowiedzialność my tu jedynie podpowiadamy co można spróbować zrobić w takiej sytuacji.

Skrzynia multitronic to skrzynia CVT one całkiem nieźle się diagnozują. Nie zawsze kończy się na grubym i kosztownym remoncie czasem pomaga wymiana pompy strumieniowej a sama adaptacja powinna już sporo pomóc.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34