Szkoda z OC kosztorys

16 Lut 2024, 23:38

Witam,

Mam pytanie do tych co mieli doświadczenia jakieś z uzyskaniem kasy za zdarzenie z OC sprawcy. Uderzył we mnie facet cofając i mam zdarty zderzak trochę i lekki wgniot na błotniku plus też zdarty lakier z błotnika. Czekam na kosztorys ale już się boje ich tych stawek więc chciałem podpytać jak domagać się więcej. Jakby chcieć zrobić żeby tylko wyglądało to można by pomalować na nowo zderzak, na błotnik dać trochę szpachli żeby podrównać i też pomalować i pewnie weźmie za to zwykły chłop z 1-1,5 tysiąca. I zakładam, że taki kosztorys dostanę. Ale ja nie uznaje ponownego lakierowania czy szpachlowania, mam auto o które dbam i jak będę potem sprzedawać nie chce żeby ktoś mi powiedział że o tu w mierniku za dużo farby malowane było. Skoro mam porysowany zderzak zdarty lakier i wgniot na błotniku to chcę kasę za nowy zderzak, nowy błotnik i montaż tego wszystkiego. Jak to jest z domaganiem się czegoś takiego, bardzo ciężko? Podpowiedziałby ktoś?
asaledr
Nowicjusz
 
Posty: 11

17 Lut 2024, 09:24

Jeszcze nie dostał a już liczy ile zarobi, chcesz mieć dobrze zrobione to wstawiaj do warsztatu i rób bezgotówkowo
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Lut 2024, 11:26

asaledr napisał(a): Czekam na kosztorys ale już się boje ich tych stawek więc chciałem podpytać jak domagać się więcej.

nie wiem co się z ludźmi dzieje, pazerność w ostatnich latach sięga zenitu, jeszcze nie dostał wyceny a ten już domaga się więcej, eh co za ludzie. :lol: a przecież to tylko auto = przedmiot, rzecz
asaledr napisał(a):mam auto o które dbam i jak będę potem sprzedawać nie chce żeby ktoś mi powiedział że o tu w mierniku za dużo farby malowane było.

jakież to typowo polskie podejście, auto trzyma dla kogoś
asaledr napisał(a):Skoro mam porysowany zderzak zdarty lakier i wgniot na błotniku to chcę kasę za nowy zderzak, nowy błotnik i montaż tego wszystkiego

myślę że jest na to szansa, kiedyś miałem szkodę i wycenili mi lampę tył na zamienniku, a ja miałem oryginał, więc po rozmowie że chcę nową, nie ma problemu proszę sobie kupić nową i przedstawić fakturę lub paragon za zakup nowej i mi dopłacą różnicę do odszkodowania
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

17 Lut 2024, 21:37

Tu nie chodzi o pazerność, pytam za w czasu bo jak dostanę odpowiedź chce być przygotowany. I tak na to czeka się wieki. Ktoś coś zrobił źle a ja chcę jak najszybciej pozbyć się konsekwencji tego. Miałem w planach inne wyjazdy a nie martwienie się rozbitym autem, które nie wygląda tak jak powinno. Jeżdżę do klientów, mam mieć czyste i sprawne auto.

Powiedzcie mi tylko jedną rzecz czy ubezpieczyciel gdy element ma wgniot, może zasugerować "tzw. szpachlowanie" jakkolwiek to oni nazywają? Czy taki rodzaj naprawy nie wchodzi w grę u ubezpieczyciela? Bo tego chcę uniknąć, nie chcę nic szpachlować
asaledr
Nowicjusz
 
Posty: 11

17 Lut 2024, 21:47

asaledr napisał(a):I tak na to czeka się wieki.

reguluje to ustawa jakbyś chciał wiedzieć i na kosztorys z tego co pamiętam jest konkretnie do 30 dni ma być, czy to są wieli? nie wiem.
asaledr napisał(a):Powiedzcie mi tylko jedną rzecz czy ubezpieczyciel gdy element ma wgniot, może zasugerować "tzw. szpachlowanie" jakkolwiek to oni nazywają? Czy taki rodzaj naprawy nie wchodzi w grę u ubezpieczyciela? Bo tego chcę uniknąć, nie chcę nic szpachlować

To też zależy z jakiej polisy likwidujesz szkodę, z OC z AC , z OC masz też wg. przepisów stan po naprawie ma być stanem z przed szkody, i zależy który element na samochodzie ma zostać naprawiony, a minimalna ilość szpachli nikomu nie zaszkodziła jeszcze , auto ma ci służyć do przemieszczania się i do bezpiecznego jeżdżenia tak jak napisałeś do klientów, a naprawę zostaw osobom którzy będą naprawiać, polak to by chciał być malarzem, tynkarzem, piekarzem, mechanikiem ,lakiernikiem, i jeżdżaczem do klientów, zajmij się swoją robotą a nie przybieraj sobie do głowy że ktoś będzie naprawaiał tak czy inaczej, bo za 15lat będziesz sprzedawał auto i dla następnego klienta ma być lakier oryginał, a silnik może być skonczony byleby lakier była ładny i błyszczący.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

17 Lut 2024, 22:41

Wszystko prawda, tylko nie dam sobie ręki uciąć że szpachla na zderzaku czy błotniku czyli elemencie który bardzo ma kontakt z błotem, brudem ulicznym wszystkim innym będzie wieczna. Tam auto najczęściej się brudzi, więc jest na wszystko najbardziej narażone. I czy 15 lat to wytrzyma, nie odpadnie a potem nie zrobi się jakaś korozja? Nie mam pewności, na pewno człowiek się czuje bezpiecznie jak jest czysty zderzak bez szpachli. Więc taki argument też poruszę jak będzie jakiś problem. Tak samo zamienniki, nie mam pewności czy zamiennik to taka sama blacha jak oryginał, taki sam ocynk, wszystko to same i będzie mieć taką samą trwałość, producent montuje taki zderzak i powinien być przywrócony do poprzedniego stanu więc też oryginalny zderzak bo zdaniem producenta taki ma być ma może jakąś swoją lepszą odporność na korozje itp. Więc takie argumenty będę chciał poruszać gdyby było coś nie tak i małe pieniądze proponowali. Nie jestem pazerny ja bym z chęcią i 1000 zł dopłacił żeby zapobiec temu co się stało mimo że to nie z mojej winy. Mieć święty spokój i nie interesować się tym, nie pisać, nie jeździć po serwisach
asaledr
Nowicjusz
 
Posty: 11
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Światowa premiera Golfa TDI BlueMotion
    Debiutujący w Genewie seryjny nowy Golf TDI BlueMotion to jeden z najoszczędniejszych obecnie samochodów. Golf ten napędzany jest nowym silnikiem TDI (wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem) o mocy ...

18 Lut 2024, 08:53

asaledr napisał(a):. I czy 15 lat to wytrzyma, nie odpadnie a potem nie zrobi się jakaś korozja? Nie mam pewności, na pewno człowiek się czuje bezpiecznie jak jest czysty zderzak bez szpachli. Więc taki argument też poruszę jak będzie jakiś problem. Tak samo zamienniki, nie mam pewności czy zamiennik to taka sama blacha jak oryginał, taki sam ocynk, wszystko to same i będzie mieć taką samą trwałość,

Dżizzzaaaas z cóż to za wóz masz skoro takie obawy, maybach jakiś? 15 lat? chłopie teraz autem jeździ się 5-6-7 lat i się go sprzedaje :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

21 Lut 2024, 11:56

Masakra tak jak myślałem, wgniot na błotniku i zderzaku a lalunia mi wysłała 800 zł kosztorys... I to jeszcze taka wredna szybko mówiąca, jak mówie że tam są wgnioty to trzeba elementy wymienić, to ta mi że trzeba było wysłać lepsze zdjęcia. Poleca ktoś jakąś firmę do wyciągnięcia z nich normalnej kasy? Zwykły Janusz u którego byłem chciał za wyklepanie tego i zrobienie 2k, a w ASO mówią że 6k
asaledr
Nowicjusz
 
Posty: 11

21 Lut 2024, 12:23

Nie m tu porad jak wyciągnąć kasę, możemy doradzić jak naprawić bezgotówkowo. :ok:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4