Szybkie, zwinne, niezbyt drogie w utrzymaniu auto za ~20 tys. zł

28 Wrz 2020, 20:05

Szukam dla siebie auta, które spełni kilka wymagań tzn. będzie:
- w miarę żwawe (powiedzmy, że przyśpieszenie poniżej 8s do setki i sprawne wyprzedzanie przy prędkościach do 150km/h),
- oferowało dobre prowadzenie, ale bez jakichś ekstremów, bo miałem kiedyś Saxo VTS, które fajnie skręcało, dawało frajdę, ale szczerze mówiąc to poczuć to można dopiero na torze, bo tak agresywna jazda na publicznych drogach to głupota,
- dość tanie w utrzymaniu przez co rozumiem względnie niską awaryjność, dobrą dostępność części i spalanie tak do 12 litrów w mieście bez pałowania,
- w miarę odporne na rdzę, bo to nierówna walka.

Co nie jest mi potrzebne:
- nie potrzebuję dużo przestrzeni, bo jeżdżę sam lub z jednym pasażerem i nie przewożę pralek itp., więc może to być nawet auto z segmentu B, bo mniejszy samochód to prawie same zalety,
- z wyposażenia wystarczy mi klimatyzacja i elektryczne szyby,
- auto ma się podobać mi, a nie innym, więc śmiało mogę zasiąść za kółkiem "babskiego" Audi TT czy Mini, jeżeli będzie mi się podobał i spełniał wymagania.

To nad czym myślę to Civic EP3 Type R, bo nie miałem jeszcze samochodu z wysoko kręcącym się, wolnossącym silnikiem. Sam Civic jest nastawiony raczej na przyjemność z jazdy i tzw. fun, wyposażenie ma akceptowalne, awaryjność raczej niska, z częściami nie powinno być kłopotu, ale martwi mnie odporność na rdzę i fakt, że większość egzemplarzy to będą tzw. skarbonki. Oczywiście poza wspomnianymi 20 tys. zł mam jeszcze kilka kafli na pakiet startowy, ale nie chciałbym wkładać na dzień dobry więcej niż 5 tys. zł.
VVincenty
Nowicjusz
 
Posty: 9

28 Wrz 2020, 20:34

jesli zalezy Ci na sprawnym wyprzedzaniu to raczej odpusc wysokoobrotowe silniki hondy, albo conajmniej przejedz sie tym i zobacz czy Ci pasuje, niska awaryjnosc i dobre prowadzenie to plusy ep3 ale zbyt szybkie to auto nie jest bo na trasie ciezko bedzie Ci wyprzedzic jakiegokolwiek turbodiesla

na twoim miejscu poszukal bym czegos z 1.8T na pokladzie, w tej cenie masz szanse znalezc cos dobrze rokujacego na przyszlosc, jakos mega awaryjne tez nie sa, podcisnienia i ew turbo, n75, odma to ogarnie srednio rozgarniety mechanik ktory ma cos pojecia o vagu.

buda do wyboru do koloru, osobiscie szedl bym w Leona 1M przynajmniej bedzie mniej oklepany niz setny golf na ulicy, a jak raz przejedziesz sie turbo to nie bedziesz chcial juz wolnossacej kosiarki
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

28 Wrz 2020, 21:17

może Renault Megane II Sport ?
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

29 Wrz 2020, 17:25

1.8T to dobry wybór, poszukaj sobie jakiejś budy która ci odpowiada z tym silnikiem :)
malmon3
Aktywny
 
Posty: 302

29 Wrz 2020, 22:46

Raziel11 napisał(a):jesli zalezy Ci na sprawnym wyprzedzaniu to raczej odpusc wysokoobrotowe silniki hondy, albo conajmniej przejedz sie tym i zobacz czy Ci pasuje, niska awaryjnosc i dobre prowadzenie to plusy ep3 ale zbyt szybkie to auto nie jest bo na trasie ciezko bedzie Ci wyprzedzic jakiegokolwiek turbodiesla

na twoim miejscu poszukal bym czegos z 1.8T na pokladzie, w tej cenie masz szanse znalezc cos dobrze rokujacego na przyszlosc, jakos mega awaryjne tez nie sa, podcisnienia i ew turbo, n75, odma to ogarnie srednio rozgarniety mechanik ktory ma cos pojecia o vagu.

buda do wyboru do koloru, osobiscie szedl bym w Leona 1M przynajmniej bedzie mniej oklepany niz setny golf na ulicy, a jak raz przejedziesz sie turbo to nie bedziesz chcial juz wolnossacej kosiarki

Zdaję sobie sprawę, że do jazdy na co dzień taka kosiara będzie gorsza niż turbo, bo przecież nie będę ciągle jej piłował, żeby to jechało. Brałem pod uwagę też Corollę TS lub Celicę VII 1.8 192KM, ale właściwości jezdne i silnik przemawiają jednak na korzyść Civica.
1.8T znam, ale tak szczerze to żaden samochód z tym silnikiem mi nie odpowiada - jakoś kompletnie mnie nie pociągają Leony, A3, Golfy, Octavie itd.

demirbiras napisał(a):może Renault Megane II Sport ?

O tym nie myślałem, bo wersja cywilna mi się średnio podoba, ale ta RS całkiem fajnie się prezentuje. Nie wiem tylko czy zmieszczę się w budżecie.

A ktoś miał może styczność z fiatowskim 1.4 Tjet? Abartha Punto pewnie ciężko będzie znaleźć w dobrym stanie, ale Punto albo Afy MiTo są tanie, a silnik ma potencjał i zrobienie 200+ KM do jazdy na co dzień nie powinno być trudne ani zbyt kosztowne. W razie potrzeby wrzucić zawieszenie gwintowane, lepsze hamulce i pewnie też by było trochę frajdy, a eksploatacja powinna być zdecydowanie tańsza - zarówno pod względem spalania i kosztu części.
VVincenty
Nowicjusz
 
Posty: 9