Tarpan 239D - przeróbka 4x4

Re: Tarpan 239D - przeróbka 4x4

27 Kwi 2010, 09:24

wolfenstein napisał(a): Ten pojazd to niestety trochę skarbonka:)
jak każdy :mrgreen:
po częstokroć wartość rynkowa naszych śmietników to ledwie ułamek kwoty zainwestowanej w niego :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6643
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 23:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: Tarpan 239D - przeróbka 4x4

23 Sty 2016, 12:16

Ja już swojego przerobiłem na 4x4. Silnik od forda sierry 2.0 skrzynia od uaz i mosty też uaz. :D
picek071
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 23 Sty 2016, 12:08
Prawo jazdy od: 13 12 1997
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: opel omega bfl
Silnik: 2,2 Z22XE
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: Tarpan 239D - przeróbka 4x4

13 Sie 2018, 23:58

witam , jestem ciekawy jak sprawuje sie Twoj Tarpan ? jakies zdjecia , osiagi?
koman10
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 13 Sie 2018, 23:54

Re: Tarpan 239D - przeróbka 4x4

14 Sie 2018, 19:33

Nie jest źle predkość max to ok 140 km/h, spalanie LPG to ile wejdzie tyle spali :D dużo lepiej idzie jak na perkinsie lepsze przyspieszenie no i reduktor :ok: zdjęcia wstawię kiedy indziej
picek071
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 23 Sty 2016, 12:08
Prawo jazdy od: 13 12 1997
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: opel omega bfl
Silnik: 2,2 Z22XE
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

Re: Tarpan 239D - przeróbka 4x4

15 Sie 2018, 11:10

super, gratuluję koncepcji :) mam jeszcze pytanie odnosnie jazdy z wiekszymi predkosciami tzn. czy np. podczas pokonywanie zakretow z wieksza predkoscia nie grozi jakims wypadnieciem z trasy ? jak to auto sprawuje sie ogolnie na jezdni ? oraz jak rozwiazales problem przedniego napedu ? jak spasowales to cale zawieszenie i mosty ze skrzynia ze Sierry?
koman10
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 13 Sie 2018, 23:54

Re: Tarpan 239D - przeróbka 4x4

15 Sie 2018, 11:14

koman10 napisał(a): jak spasowales to cale zawieszenie i mosty ze skrzynia ze Sierry?
mosty i skrzynia od uaza, silnik od ściery. No wiesz pytania dotyczące szybszej jazdy w zakrętach na drodzę takim modem jest trochę nie na miejscu, wiadomo że prowadzi się słabo i niepewnie, jak każdym autem terenowym
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 8360
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type, A8, ML
Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LC Yellow Edition Lexus LC Yellow Edition
    W połowie 2018 roku Lexus wprowadził do europejskiej oferty model LC w wersji Yellow Edition. Nadwozie samochodu pomalowano jaskrawym, żółtym lakierem Vibrant Flare Yellow. Ta sama kolorystyka zagościła również ...
    Opony samochodowe, co warto o nich wiedzieć? Opony samochodowe, co warto o nich wiedzieć?
    Produkcja opon to oddzielna gałąź przemysłu samochodowego, przeżywająca dynamiczny rozwój, spowodowany zwiększeniem się wymagań wobec ogumienia. Trafiające do produkcji samochody oferują coraz to lepsze osiągi i posiadają ...

  • Re: Tarpan 239D - przeróbka 4x4

    15 Sie 2018, 11:58

    w sumie racja :) a co myslisz nad przelozeniem wszystkich gratow np. z Grand Cherokee lacznie z zawieszeniem ze wspomaganiem itd. ?
    koman10
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 13 Sie 2018, 23:54

    Re: Tarpan 239D - przeróbka 4x4

    15 Sie 2018, 12:13

    Kupilem Tarpana 237d i teraz zastanawiam sie nad jego przerobka , wiec szukam jakichs koncepcji :D :D :D
    koman10
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 13 Sie 2018, 23:54

    Re: Tarpan 239D - przeróbka 4x4

    15 Sie 2018, 12:23

    A co cię skłoniło do takiego zakupu? bo rozsądek chyba poszedł spać w tym czasie :P
    Ogólnie ulepić można wszystko tylko pytanie po co? wszystko kwestia chęci, możliwości i kasy
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8360
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, A8, ML
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

    Re: Tarpan 239D - przeróbka 4x4

    15 Sie 2018, 13:48

    No jak to zazwyczaj bywa :) trzeba ulepszać Polska motoryzacje :D No ale... 8) właśnie jak miałbym z czegoś przekładać graty , to z czego najlepiej? Aby w miarę to jeździło. Bardziej chodzi mi o lepsze właściwości jezdne niż teren.
    koman10
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 13 Sie 2018, 23:54

    Re: Tarpan 239D - przeróbka 4x4

    15 Sie 2018, 14:03

    Silnik jest od forda i tzw dzwon czyli obudowa sprzęgła, reszta uaz. Lepiej jeździć tak ok 80 90 km/h bo powyżej faktycznie właściwości jezdne nie za ciekawe.
    picek071
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Rejestracja: 23 Sty 2016, 12:08
    Prawo jazdy od: 13 12 1997
    Przebieg/rok: 26tys. km
    Auto: opel omega bfl
    Silnik: 2,2 Z22XE
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2001

    Re: Tarpan 239D - przeróbka 4x4

    15 Sie 2018, 14:16

    Ok dzięki za info :)
    koman10
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 13 Sie 2018, 23:54

    Re: Tarpan 239D - przeróbka 4x4

    15 Sie 2018, 14:30

    koman10 napisał(a):właśnie jak miałbym z czegoś przekładać graty , to z czego najlepiej?
    nikt Ci na to pytanie nie odpowie bo po 1 nie wielu w ogóle miało miało takie szalone pomysły aby ''ulepszać'' tarpana więc nie nikt nie ma porównania co najlepiej zmienić a co zmodyfikować, po 2 nawet jakby to było auto czesto modyfikowane to i tak każdy by uznał swoją szkołe za lepszą i uważał że to po jego modach jest lepiej niż u sąsiada, po 3 ilu ludzi tutaj widziało taprana (ja jednego) a gdzie jeszcze znać jego właściwości jezdne, poza tym tarpan był autem rolniczym, nikt nie dbał o jego prowadzenie.
    Nie będziesz wykorzystywał go w terenie? Ja bym próbował przerobić mu całe zawieszenie jakoś mądrze, zaaplikować z jakiegos innego prostego auta cały zawias.
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 8360
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type, A8, ML
    Silnik: 2.0 D, 4.2 V8, 2.7

    Re: Tarpan 239D - przeróbka 4x4

    15 Sie 2018, 15:40

    Dzięki za poradę :) pewnie masz rację z tym że mało osób ogarnia ten temat Ale ja zawsze wychodzę z założenia że co dwie głowy to nie jedna :) może akurat ktoś ma jakąś mądrą rade :) albo ktoś co robił coś podobnego ma jakieś wiadomości na ten temat. Pozdrawiam
    koman10
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 13 Sie 2018, 23:54