Tarpan 239D - przeróbka 4x4

27 Kwi 2010, 08:24

wolfenstein napisał(a): Ten pojazd to niestety trochę skarbonka:)
jak każdy :mrgreen:
po częstokroć wartość rynkowa naszych śmietników to ledwie ułamek kwoty zainwestowanej w niego :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

23 Sty 2016, 11:16

Ja już swojego przerobiłem na 4x4. Silnik od forda sierry 2.0 skrzynia od uaz i mosty też uaz. :D
picek071
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 13 12 1997
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: opel omega bfl
Silnik: 2,2 Z22XE
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

13 Sie 2018, 22:58

witam , jestem ciekawy jak sprawuje sie Twoj Tarpan ? jakies zdjecia , osiagi?
koman10
Nowicjusz
 
Posty: 7

14 Sie 2018, 18:33

Nie jest źle predkość max to ok 140 km/h, spalanie LPG to ile wejdzie tyle spali :D dużo lepiej idzie jak na perkinsie lepsze przyspieszenie no i reduktor :ok: zdjęcia wstawię kiedy indziej
picek071
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 13 12 1997
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: opel omega bfl
Silnik: 2,2 Z22XE
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

15 Sie 2018, 10:10

super, gratuluję koncepcji :) mam jeszcze pytanie odnosnie jazdy z wiekszymi predkosciami tzn. czy np. podczas pokonywanie zakretow z wieksza predkoscia nie grozi jakims wypadnieciem z trasy ? jak to auto sprawuje sie ogolnie na jezdni ? oraz jak rozwiazales problem przedniego napedu ? jak spasowales to cale zawieszenie i mosty ze skrzynia ze Sierry?
koman10
Nowicjusz
 
Posty: 7

15 Sie 2018, 10:14

koman10 napisał(a): jak spasowales to cale zawieszenie i mosty ze skrzynia ze Sierry?
mosty i skrzynia od uaza, silnik od ściery. No wiesz pytania dotyczące szybszej jazdy w zakrętach na drodzę takim modem jest trochę nie na miejscu, wiadomo że prowadzi się słabo i niepewnie, jak każdym autem terenowym
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Sie 2018, 10:58

w sumie racja :) a co myslisz nad przelozeniem wszystkich gratow np. z Grand Cherokee lacznie z zawieszeniem ze wspomaganiem itd. ?
koman10
Nowicjusz
 
Posty: 7

15 Sie 2018, 11:13

Kupilem Tarpana 237d i teraz zastanawiam sie nad jego przerobka , wiec szukam jakichs koncepcji :D :D :D
koman10
Nowicjusz
 
Posty: 7

15 Sie 2018, 11:23

A co cię skłoniło do takiego zakupu? bo rozsądek chyba poszedł spać w tym czasie :P
Ogólnie ulepić można wszystko tylko pytanie po co? wszystko kwestia chęci, możliwości i kasy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Sie 2018, 12:48

No jak to zazwyczaj bywa :) trzeba ulepszać Polska motoryzacje :D No ale... 8) właśnie jak miałbym z czegoś przekładać graty , to z czego najlepiej? Aby w miarę to jeździło. Bardziej chodzi mi o lepsze właściwości jezdne niż teren.
koman10
Nowicjusz
 
Posty: 7

15 Sie 2018, 13:03

Silnik jest od forda i tzw dzwon czyli obudowa sprzęgła, reszta uaz. Lepiej jeździć tak ok 80 90 km/h bo powyżej faktycznie właściwości jezdne nie za ciekawe.
picek071
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 13 12 1997
Przebieg/rok: 26tys. km
Auto: opel omega bfl
Silnik: 2,2 Z22XE
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

15 Sie 2018, 13:16

Ok dzięki za info :)
koman10
Nowicjusz
 
Posty: 7

15 Sie 2018, 13:30

koman10 napisał(a):właśnie jak miałbym z czegoś przekładać graty , to z czego najlepiej?
nikt Ci na to pytanie nie odpowie bo po 1 nie wielu w ogóle miało miało takie szalone pomysły aby ''ulepszać'' tarpana więc nie nikt nie ma porównania co najlepiej zmienić a co zmodyfikować, po 2 nawet jakby to było auto czesto modyfikowane to i tak każdy by uznał swoją szkołe za lepszą i uważał że to po jego modach jest lepiej niż u sąsiada, po 3 ilu ludzi tutaj widziało taprana (ja jednego) a gdzie jeszcze znać jego właściwości jezdne, poza tym tarpan był autem rolniczym, nikt nie dbał o jego prowadzenie.
Nie będziesz wykorzystywał go w terenie? Ja bym próbował przerobić mu całe zawieszenie jakoś mądrze, zaaplikować z jakiegos innego prostego auta cały zawias.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Sie 2018, 14:40

Dzięki za poradę :) pewnie masz rację z tym że mało osób ogarnia ten temat Ale ja zawsze wychodzę z założenia że co dwie głowy to nie jedna :) może akurat ktoś ma jakąś mądrą rade :) albo ktoś co robił coś podobnego ma jakieś wiadomości na ten temat. Pozdrawiam
koman10
Nowicjusz
 
Posty: 7