Tarpan 239D - przeróbka 4x4

04 Maj 2009, 23:07

Witam!
Posiadam Tarpana 239D (silnik diesla 2.5l, skrzynia biegów Żuk, most oryginalny). Mam zamiar zmodernizować go zamieniając przednią oś na most przedni Honkera, za skrzynią biegów dodając reduktor UAZ 469, no i dopasowując przedni wał.
Prosiłbym gorąco o opinie:
Czy wymiary przedniego mostu Honkera pozwalają zamontować go w Tarpanie?
Który most będzie miał przełożenie takie jak most tylny Tarpana? (o ile wiem są 2 wersje).
Jakie przełożenia ma UAZ-owski reduktor?
Czy dałoby się zainstalować most przedni z UAZ-a 469 albo inny w cenie do 1000zł?
Rozumiem że to sporo kwestii ale będę bardzo wdzięczny za poradę.
Pozdrawiam!
wolfenstein
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 134
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001

05 Maj 2009, 07:56

przełożeń reduktora uazowskiego nie znam, mosty mają przełożenie 5,125 zdaje się.
generalnie Twój pomysł jest niesamowity... niestety za 1000zł raczej nikt się nie podejmie takiej przeróbki.
pomyśl lepiej o kupnie honkera lub.... całego uaza i posadowieniu na jego ramie budy tarpana - taniej i bez wielkiego rzeźbienia:wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce

05 Maj 2009, 13:41

Miałem na myśli most o wartości 1000zł, samej przeróbki mam zamiar podjąć się sam:) Most Honker zdaje się mozna nabyć od 800zł, reduktor jeszcze nie wiem, a wał będzie pewnie trzeba samemu 'dosztukować'. Wartość głównych częsci planuję zamknąć w 1500zł... Jedynym większym wyzwaniem będzie zamocowanie reuktora, ale to pewnie i tak mniej pracy niz skladanie od poczatku...
wolfenstein
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 134
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001

05 Maj 2009, 19:45

W czasach gdy można kupić wszystko, a samochód (nawet terenowy) przestał być nieosiągalnym symbolem luksusu taka rzeźba tępym dłutem w suchym gów... glinie znaczy jest dla mnie conajmniej bezsensowna. Ale jak tam stryjenka uważa - dla niektórych samo tworzenie czy to samochodów czy też pomników jest radością samą w sobie...

Ale ja bym sobie darował
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
:mrgreen:
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
:mrgreen:
leon zet
Vany | SUVy
Awatar użytkownika
 
Posty: 274
Miejscowość: Wyszków i okolice

05 Maj 2009, 21:10

Nie jest to znowu aż taka dramatyczna przeróbka, a jej koszt w porównaniu z nowym samochodem jest mały. Poza tym Tarpan ma solidną ramę, a jego silnik miażdżący moment obrotowy. Ze względu na cenę (400-500zł) zdecyduję się prawdopodobnie na reduktor z Samuraia. Pozostaje tylko sprawdzić wymiary mostu Honkera czy da się go podpiąć pod resory Tarpana, dopasować wały i wsiadać:) No i jeszcze drążki kierownicze i przebicie się przez podłogę z wajchą (w reduktorze od Samuraja jest na szczęście jedna od przedniego napędu i od redukcji).
wolfenstein
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 134
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001

05 Maj 2009, 21:41

czy Ty zdajesz sobie sprawę z tego co piszesz? jak zamierzasz połączyć skrzynię z reduktorem, jak dorobisz mocowania przedniego mostu i drążki kierownicze? jak obliczysz kąty zawieszenia?
jeśli znasz się na tym to powodzenia ale skoro chcesz połączyć reduktor z auta o silniku 1300cm3 ze skrzynią auta z silnikiem o 2 razy większym momencie obrotowym to szczerze w to wątpię. niemniej.... powodzenia. :wink:
SCARAB TEAM
Karson
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2335
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Kielce
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Napędy w pojazdach budowlanych
    Warunki panujące na budowach to spore wyzwanie zarówno dla ludzi, jak i sprzętu. W eksploatowanych tam pojazdach szczególnie trudne zadanie mają układy napędowe. Muszą być odporne na wiele niekorzystnych czynników, ...

05 Maj 2009, 21:44

Najwyżej w ogrodzie stanie fajny pomnik
:mrgreen:
KIA Sportage 2,0 DOHC Custom
:mrgreen:
KIłA? To się podobno da wyleczyć...
:mrgreen:
leon zet
Vany | SUVy
Awatar użytkownika
 
Posty: 274
Miejscowość: Wyszków i okolice

05 Maj 2009, 21:57

Dołączenie reduktora do skrzyni poprzez wałek z wytoczonymi kołnierzami, a mocowanie mostu to jeszcze sprawa otwarta... Nie mam właśnie gdzie pomierzyć takiego mostu. Kąty i zbieżności przy takim 'wolnobieżnym' pojeździe nie muszą być regulowane z aptekarską precyzją:) Między innymi dlatego zdecydowałem się na most Honkera, ze względu na to że to pokrewne samochody.
Co do wytrzymałości... Silnik prawdę mówiąc to Perkins z ciągnika Massey Ferguson:) Mimo to malutka skrzynka z Żuka i cherlawy most wciąż żyją:) Myślę że to kwestia ostrożnego obchodzenia się.

Znalazłem przełożenia mostów Honker: 9/41 i 10/41. Za nic na razie nie mogę znaleźć rysunków z wymiarami i jakie przełożenie jest w moście ze 'zwykłego' Tarpana.
wolfenstein
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 134
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001

06 Lut 2010, 23:32

witam miłośników tarpana.także mam taki jeden model moim zdaniem jest to piękny samochód do przerubek,z tym że jeśli chcesz to zaczynać to niema co kleić z rużnych samochodów bo raz że nic nie chce zbytnio pasować a drugie że trzeba bardzo fachowo dobierać przełożenia przekładni głównych.Jeśli chcesz już tak przerabiać to znajdż sobie jakąś terenówke i przełóż kompletną zawieche z silnikiem i przekładniami
mirasek 24
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: szczecinek

07 Lut 2010, 02:34

troche archeologia ;) ale cóż napisze 2 słowa
na przód most z UAZa (szybki) przełożenie identyczne jak tarpan, skrzynia rozdzielcza UAZ ma H1;1 L1;2
lepsza będzie GAZowa przełożenie redukcyjne 2,5 a do tego konstrukcyjnie przygotowana do połączenia poprzez wałek z przegubem, Tarpanowski reduktor będzie miał centralny dyfer ale też wyjście na przedni most z lewej strony, i trzeba by kombinować z mostem od Honkera (kilka przełożeń żadne idealnie nie pasuje) zawieszenie zrobić na resorach i jest git :wink: kilka takich wydumek jeździ ale żeby to szał był to nie powiem :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

07 Lut 2010, 09:40

wolfenstein napisał(a): a jego silnik miażdżący moment obrotowy.
Całe 150.6 Nm jak był nówka funkiel z fabryki :mrgreen:
Więc jak ja mam w Samuraiu 175Nm to to jest porażający moment obrotowy, a Patrolowski moment z 4.2 TD to już musi być technologia kosmiczna :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lut 2010, 07:49

że też załozyciel tematu nie pomyślał że w honkerze jest główka mostu z lewej strony :mrgreen:

założenie reduktora z uaza to byłby kosmiczny kąt wału :mrgreen:

mosty od uaza i tyle w temacie :mrgreen:
Niech moc i moment obrotowy będą z Wami
croochy
Początkujący
 
Posty: 223
Miejscowość: Lublin/Cyców

08 Lut 2010, 10:52

croochy napisał(a):że też załozyciel tematu nie pomyślał że w honkerze jest główka mostu z lewej strony :mrgreen:

założenie reduktora z uaza to byłby kosmiczny kąt wału :mrgreen:

mosty od uaza i tyle w temacie :mrgreen:
no dyć mówie że 1 wystarczy z przodu :mrgreen: ten tylni od tarpana ma przełożenie jak szybki UAZ więc spoko będzie robił a jak ma fuksa to i blokada będzie :mrgreen: tylko 2 satelity zamiast 4 :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Lut 2010, 14:04

z tym miażdzącym momentem nie wróżę długiej jazdy :mrgreen:

[ Dodano: Czw Lut 11, 2010 21:15 ]
Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie
Niech moc i moment obrotowy będą z Wami
croochy
Początkujący
 
Posty: 223
Miejscowość: Lublin/Cyców

27 Kwi 2010, 00:26

No dobrze miałem czas trochę zrewidować moje plany, bo na razie trzeba było zreanimować całą ramę i założyć nową pakę i mój projekt utknął, ale niebawem dalej będę nad nim myślał. Ten pojazd to niestety trochę skarbonka:)
O żesz ty kur..., w chu.. jeb.. twoja mać!!! - Powiedział marynarz, po czym szpetnie zaklął.
wolfenstein
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 134
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001