TD4 - czy moze to moduł komforty ???

10 Maj 2011, 21:47

Witam !!!

wiec tak mam kolejny problemik z elektryka;p ktos kiedys napisal ze freelandery to strasznie "fochliwe auta" - powoli zaczynam sie z tym zgadzac ;D
Ale do temaciku, zaczelo sie nie wiennie, pare razy zdarzylo sie ze po powrocie do auta np. z marketu zauwazylem ze tylna szyba jest calkowicie otwarta (a napewno zamyklalem;p), zignorowalem ten problemik (a moze nie ma on powiazania z tym co mnie naprawde nurtuje)... okej, podjechalem na stacje paliw zamykam auto pilotem i nic, probuje kilka razy i dalej nic az wkoncu zaskoczylo jak wrocilem to owszem centralka sie otworzyla ale zero pradu w aucie;/ nic nie swieci nawet deska (po przekreceniu kluczykiem) nic a nic, tylko dioda z alarmu wariuje i slychac takie klikanie na przekazniokach (auta oczywiscie nie da sie odpalic). wypiolem kleme z akusia i ta czynnos powtórzylem kilkakrotnie i wkoncu zalapal, prad wrócił i auto zapalilo, ale na parkingu to samo, nawet auta sie nie da zamknac - totalnie brak pradu !!! (akumlator oczywiscie sprawny!!!)
Czy to moze sie zblokowac alarm i w ten sposób blokuje tez immobilajzer ??? (dlatego taki efekt?)
A co do tematu to podobno za cntralny zamek, el. szyby itp odpowiada MODUL KOMFORTU ??? Jak sprawdzic moduł komfortu czy jest sprawny ?
Miał ktos podobny problem...hmm w sumie nie wiem za co sie wziąśc? moze tylko sie przekaznik wlasnie spartolil dlatego tak klika w stacji bezpieczników ???
a czy na ELM 327 mozna taka usterke zdiagnozowac czy raczej odrazu do warsztatu na porzadnego kompa sie udac ???

pozdrawiam !!!
GrossOgon
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Katowice

10 Maj 2011, 21:54

a masz w autku immobilizer?
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

10 Maj 2011, 22:57

Z tego co wiem to tak
GrossOgon
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Katowice

10 Maj 2011, 23:15

podejrzewam że, jak nie zwarcie to masz usterkę podnośnika tylnej szyby,
lub brak kalibracji,
podjedz do elektryka który zna to auto
odpięcie akumulatora nie opuszca tylnej szyby, szyba opuszcza się przy podpinaniu akum.
a wiecej powie ci diagnostyka autologic'iem
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

10 Maj 2011, 23:41

hmm tez mysle ze zwarcie;/ ale czy przy awari podnosika lub/i braku kalibracji wystapily by takie objawy(brak pradu)...dlatego mysle w dalszym ciagu ze to grubsza afera;D
GrossOgon
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Katowice

11 Maj 2011, 00:33

podobne kwiatki miał kolega w P38 :wink: u niego winny był immo
cóż może frelek to nie RR, ale komplikacja elektroniczna na podobnym poziomie

ewentualnie nakładają/nałożyły Ci się 2 awarie
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego kierowcy ignorują znaki drogowe?
    Według informacji płynących z Komendy Głównej Policji najczęściej wystawiane mandaty dotyczą przekraczania dozwolonej prędkości oraz za wykroczenie względem pieszych. Najnowsze badania pokazały, że prowadzący pojazdy ...

11 Maj 2011, 07:23

Witam ...

Miałem identyczny "problem" ... w moim przypadku sprawa była bardzo prozaiczna ... luźna klema, raz był prąd raz nie ... dlatego opada tylna szyba. Jak odepniesz akumulator i ponownie go podłączysz szyba zjedzie na sam dół.
mar_pula
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Lubartów

11 Maj 2011, 10:19

hmm szyba to pikus;p wiem ze tak to dziala ze po odpieciu klemy i ponownym wpieciu szyba sie otwiera...mnie martwi to ze pradu nie ma na aucie a klema na akusiu siedzi;/ ale sprawdze te klemy moze faktycznie cos tam jest:D
GrossOgon
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Katowice

11 Maj 2011, 11:37

... w moim przypadku klemy również były na akumulatorze ale można było je zdjąć bez większego wysiłku, jak założyłem taśmy ołowiane i dokręciłem, problem się rozwiązał.
mar_pula
Początkujący
 
Posty: 76
Miejscowość: Lubartów

11 Maj 2011, 12:56

mar_pula MIAŁES RACJE !!!
...sprawdzajadz wiele innych nie potrzebnych jak sie okazalo podzespolow, wszystko wrocilo do normy jak przeczyscilem klemy i dokrecilem w taki sposob ze byly nieruchome (choc wymagalo to troche wysilku).
A nie chcialo mi sie wierzyc ;D hmm dzieki za info bo bardzo sie przydalo;]
pozdrawiam
GrossOgon
Nowicjusz
 
Posty: 23
Miejscowość: Katowice