Terenówka do 20k awaryjność, dostęp części

08 Kwi 2019, 15:36

Po przeszukaniu setek postów i przeczytaniu połowy internetu zwracam się do was o pomoc. Poszukuję auta które poradzi sobie w terenie, ale też żeby dało się jeździć po ulicy bez męczenia. moje poszukiwanie zawęziły się do
Pajero 3.0 lpg / 3.2 did ale ten bak mnie martwi
Jeep grand cherokee 4.0 lpg
Opel frontera
Land rover discovery
Na sam początek zabawy żeby dużo nie psuć planuje wsadzić lift 2" i gumy at
Co do samego auta nie wiem co wybrać budżet do 20k tanie w eksploatacji wiem że nie będzie ale z tego co wymieniłem które się mniej psuje i jest duży dostęp do części i w miarę oszczędnym na paliwie, serce podpowiada jeep rozum pajero.
Corn
Nowicjusz
 
Posty: 4

08 Kwi 2019, 20:15

Każde z tych ma swoje plusy i minusy. Jak zaczynasz offroad to najlepiej kup to co będzie w lepszym stanie, szukasz jeepa to bierz pod uwagę tylko Quadra Drive. Auto do terenu to skarbonka z której nigdy kasy nie wyciagniesz i pochlaniacz czasu. A może spróbuj z czymś mniejszym? Vitara, Jimny?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

10 Kwi 2019, 14:22

Właśnie dlatego wolałbym znaleźć najmniejszą skarbonkę która się tak nie psuje i są do niej części dostępne i ceny nie z kosmosu. Jimny,lada mi nie leży o Vitarce jak czytałem i sprawdzałem to części droższe niż do pajero i te awarie w zasadzie o czym by się nie czytało wszędzie coś, a do tej kwoty jest trudny wybór.. nie zapominajmy też że chce nim normalnie jeździć gdzieś dalej a nie przerabiać go od razu do najgorszych bagien.
Corn
Nowicjusz
 
Posty: 4

10 Kwi 2019, 15:36

Na pewno musisz wyrzucić Landka bo tym to strach od domu 10 km wyjeżdżać. W jeepie nie licz na spalanie srednie (bez zabawy) poniżej 20 litrów. Silnik i skrzynia same w sobie bezobsługowe, zawias jest drogi.
Pajero mocno gnije wiec dobrze to przeglądaj.
Weź tez pod uwagę inne jeepy jak XJ czy ZJ.
Spójrz tez na Rav4 tam masz stały napęd 4x4 i tez nieźle sobie radzi. Tak samo Honda HRV ktora jest lekka
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

11 Kwi 2019, 08:39

Ja już kupę lat jeżdżę Grand Cheroke WJ z QD. Średnie spalanie, to jak wspomniał kolega około 20 litrów LPG/100, ale przy silniku 4,7. Napęd QD był tylko i wyłącznie w 4,7 benzyna. Można było spotkać w 4.0, ale to rzadkość. Po 10 latach użytkowania tego auto, mogę powiedzieć, że zabawa z nim w terenie, to przyjemność. Ale warunek - tylko i wyłącznie LPG, napęd QD hydrauliczny ( zero elektroniki ) , skrzynia automat hudrauliczny ( zero elektroniki do 2004 roku skrzynia 45RFE, potem już pełna elektronika 545RFE ), fotele skóra, więc elegancko do mycia po zabawie w terenie, można za małe pieniądze podnieść podwozie. Napędy są dość trwałe, mało awaryjne i do tego fabryczne, ale pod warunkiem, że się wymienia oleje w mostach i reduktorze. Minus - oleje są drogie, ale nie wchodzi tego dużo. Auto ma też dość duży kąt pochyłu, bo jak pamiętam to 45 stopni.
O tym Jeepie można poczytać w necie na jeepnieci.pl
W ternie elegancko radzi sobie też ZJ, mimo wielkiej budy, Frontera też fajnie jeździ, Nissan Patrol tylko do lekkiego terenu, bo auto za ciężkie i za wielkie, Pajero nie bardzo, aczkolwiek się je widuje w terenie i jeżdżą, Land Rover to raczej do turystyka tak jak Patrol. Vitara też fajnie się sprawuje w terenie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

14 Kwi 2019, 08:05

Dzięki za wyjaśnienie, skupiam się na Jeepie gc 4.7 i opel frontera jak to jest z częściami do Jeepa drogie? Dostępne? Co z silnikiem 4.0 lepiej go odpuścić i brać 4.7? Jak z awaryjnością i drobnymi naprawami dużo ich w jeepie występuje?
Corn
Nowicjusz
 
Posty: 4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak przygotować się do jazdy?
    Najbardziej tragiczne zdarzenia na drodze to te ze skutkiem śmiertelnym, jednak nawet kiedy wszyscy uczestnicy wypadku przeżyją, jego następstwa mogą odczuwać do końca życia. Najnowsze badania wykazały, że urazy głowy, rdzenia ...

14 Kwi 2019, 10:59

4.0 odpuścić? Dlaczego? Pod względem bezawaryjnosci jest lepszy jak V8 ale wiadomo ze moc mniejsza. Z częściami nie ma żadnego najmniejszego problemu a najbardziej polecam sklepy które zajmują sie tylko częściami do Jeppow. Czy drogie? Jak dla kogo. Tanie nie sa napewno. Sama wymiana oleji to kilkaset zlotych. Awaryjność? Jeep jak i zresztą inne terenówki są dla dłubaczy, zawsze znajdzie sie cos do naprawy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Kwi 2019, 12:49

Właśnie nie wiem dlaczego, z internetu wynika że podobno 4,0 lubi się przegrzewać i pękać. Będę szukał tego i tego coś się w końcu trafi w dobrym stanie Wiadomo każda terenówka wymaga opieki i dłubania
Corn
Nowicjusz
 
Posty: 4

14 Kwi 2019, 13:00

Corn napisał(a):z internetu wynika że podobno 4,0 lubi się przegrzewać i pękać.
powiem Ci tak, samo nic się nie przegrzeje a piszą to Ci co pałują te auta w terenie niemiłosiernie lub mają nie w pełni sprawny układ chłodniczy a w takich warunkach to wszystkie się przegrzewają z tym że jedne wytrzymują więcej drugie mniej, V8 może wytrzymać więcej bo układ chłodzenia jest inaczej skonstruowany. Sam miałem w tamtym roku 4.0 w WG, mieszkam we FR na południu gdzie temperatury sięgają blisko 40 stopni w cieniu, jezdziłem po górach, skałach, lasach i nigdy nawet nie zbliżył swojej temperatury do przegrzania. Poczytaj sobie też na jeepnieci.pl lub jeep.org i jak zgłębisz temat to i przeczytasz o V8 ile mają za uszami i jakie są drogie w naprawach. Naprawdę na tych stronkach jest kopalnia wiedzy o jeepach ich modach, specyfikacjach, wytrzymałości itd. ludzie tam znają te auta od śrubki, typowi fanatycy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Kwi 2019, 20:13

Ja mam 4,7, pałowałem go w ternie ( teraz musiałem się na jakiś czas wyciszyć ) i nic się z nim nie dzieje.
Wspominałem o 4.0. Nie jest to zły silnik. Praktycznie to samo co 4.7, tylko że jest słabszy, ale co ważniejsze, ciężko trafić na napęd QD z tym silnikiem. Kupując 4.0, zazwyczaj masz napęd Quadra Trac II, czyli z klasycznymi mostami, bez blokad, a więc będziesz musiał zainwestować w blokady.
Wejdz na stronkę którą ci podałem. Tam masz wszystko o WJ.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000