4x4 po asfalcie i błocie ,duże, pakowne

4x4 po asfalcie i błocie ,duże, pakowne

22 Lip 2018, 11:43

Witam, jak w temacie, poszukuję samochód który będzie spełniać następujące wymagania, chcę aby miał możliwość jazdy z włączonym 4x4 na asfalcie, aby był pakowny, duży bagażnik, klima i elektryczne szyby, ewentualnie możliwość targania jakiejś przyczepy, silnik diesel lub benzyna do lpg, ogólnie samochód aby był bezawaryjny, również aby dawał radę w prawdziwym terenie ponieważ posiadam działki w różnych miejscach itp i chciałbym mieć możliwość do każdej dojechać. Budżet 20-40 tysi. Myślałem o subaru forester, pajero lub land crouiser, ogólnie patrząc na bezawaryjnosc myślę o japoni. Ew jakies jeepy mają dyfry z różnymi opcjami z tego co czytałem.

Jeżeli nie będzie możliwości jazdy z włączonym napędem 4x4 po asfalcie to wybiorę cos bardziej w teren dla siebie, a na zimę i mokry asfalt kupię żonie subaru imprezę i też bd ok (w zimie u nas jest różnie a nie chcę aby z dziećmi utknęła w zaspie sniegu lub naped który sie włączy po 10 sek uslizgu kół wciągnie ją sam do rowu) .

Chciałbym rozważyć obie opcje i czekam na propozycje samochodów. Wiem że chodzi tutaj o rozwiązanie mechanizmu roznicowego. Wiem ze pickupy nie mogą jeździć z włączonym napędem po asfalcie, przynajmniej nie hilux który posiadają rodzice. O pickupie też myślałem i nie wykluczam go lecz raczej musiał by mieć hard top (chyba tak się zwie) aby z paczki mi nikt nic nie wyciągnął, jednak szukam złotego środka który nada się na zimę, teren i zakupy, oraz będę mógł przewieźć korpusy z ramkami dla moich pszczół w las itp. Wiem że takim foresterem lub pajero i land crouiser można również wjechać na autostrade i pomykać na wakacje.

Czytałem wiele tematów ale są z przed 8/10 lat i raczej srednio aktualne.

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
krystian333
Nowicjusz
 
Posty: 23
Rejestracja: 20 Lip 2014, 20:43
Auto: audi a4 b5

Re: 4x4 po asfalcie i błocie ,duże, pakowne

22 Lip 2018, 13:33

Jeżeli wymogiem jest stały napęd 4x4 to nie masz to za wielkiego wyboru bo zostaje Subaru, Audi quattro, vw 4mation

Złotego środka dla Ciebie chyba nie ma (lub nie przychodzi mi do głowy) Większość terenówek ma reduktor i w wiekszości jest to napęd na tył i automatycznie dołączany przód co przy uślizgu w zakręcie działa różnie ale za to w terenie działa poprawnie. Jeepy z napędem Quadradrive są bardzo cenione i warte polecenia ale utrzymanie jeepa jednak do tanich nie należy.

Dla Ciebie niezłym rozwiązaniem byłby rav 4 II który ma napęd stały 50/50 ale zaś bagażnik nie będzie dla Ciebie zadowalający.
Porady blacharsko-lakiernicze
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 5988
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type
Silnik: 2.0 na gnojówkę

Re: 4x4 po asfalcie i błocie ,duże, pakowne

22 Lip 2018, 13:52

Suzuki Grand Vitara
andrewb25
Zaawansowany
 
Posty: 526
Rejestracja: 23 Lis 2009, 18:45
Miejscowość: małopolskie

Re: 4x4 po asfalcie i błocie ,duże, pakowne

22 Lip 2018, 20:57

Grand vitara ciekawa propozycja. Pod jakim względem quadradrive jest cenione ? Coś więcej możesz powiedzieć na ten temat ? Jak działa itp? Myślałem jeszcze o mitsubishi i skrzyni super select, ktoś coś więcej wyjaśni jak one działają i jak sie sprawują ?
krystian333
Nowicjusz
 
Posty: 23
Rejestracja: 20 Lip 2014, 20:43
Auto: audi a4 b5

Re: 4x4 po asfalcie i błocie ,duże, pakowne

23 Lip 2018, 09:19

W tym temacie masz fajnie wszystko objaśnione na temat wszystkich napędów jeepa pytanie-dotyczace-jeep-grand-cherokee-vt61754.htm
Porady blacharsko-lakiernicze
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 5988
Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Jaguar X-type
Silnik: 2.0 na gnojówkę

Re: 4x4 po asfalcie i błocie ,duże, pakowne

23 Lip 2018, 10:05

Przerażają mnie silniki w jeepie, strasznie duże i tylko te największe są trwałe, ciekawi mnie jakie są koszty utrzymania takiego samochodu. Z tego co doczytałem bez reduktora ciężko aby jakiś samochód dawał radę w terenie.
krystian333
Nowicjusz
 
Posty: 23
Rejestracja: 20 Lip 2014, 20:43
Auto: audi a4 b5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Strefy Tempo 30 km/h - czy to tak naprawdę działa? Strefy "Tempo 30 km/h" - czy to tak naprawdę działa?
    Rośnie popularność stref "Tempo 30" w miastach zarówno na świecie, jak i w Polsce, bo statystyki pokazują ich dużą efektywność. Miasta odnotowują spadki liczby wypadków od 10 do ponad 40%. Strefy te coraz częściej ...
    Volkswagen Golf Alltrack (2015) Volkswagen Golf Alltrack (2015)
    Volkswagen przedstawił nam nowy model Golfa w opcji terenowej, z dopiskiem Alltrack. Po wypuszczeniu na rynek Passata Alltrack, inżynierowie Volkswagena postanowili dalej iść w tym kierunku. Nowy Golf, wyglądający jak wyżej ...

  • Re: 4x4 po asfalcie i błocie ,duże, pakowne

    23 Lip 2018, 20:03

    Wiem, że grubo, ale może VW Touareg? 2.5 TDI r5 (nie mylić z, delikatnie mówiąc, kiepskim następcą V6) jest nie do zajechania
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11521
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: 4x4 po asfalcie i błocie ,duże, pakowne

    31 Lip 2018, 14:48

    Właściwości jezdne chyba tuarega chyba są marne. A jak z awaryjnoscia land roverow ? W sumie gaz w jeepie grand cherokee i nie spali tragicznie, mam rację ?
    krystian333
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Rejestracja: 20 Lip 2014, 20:43
    Auto: audi a4 b5

    Re: 4x4 po asfalcie i błocie ,duże, pakowne

    31 Lip 2018, 15:14

    krystian333 napisał(a):A jak z awaryjnoscia land roverow ?
    tu to tak 50 na 50, jak nie kupisz to się nie dowiesz bo gadasz z jednym i mówi że jest zadowolony i nic się nie dzieje a drugi mówi że ma dość tego auta i boi się jechać dalej jak 100 km od domu.

    Co do spalania w jeepie to jest tak że w trasie (najlepiej ok 130km/h) potrafi być w miarę ekonomiczny bo ok 14 litrów no ale za to miasto czy kręcenie się dookoła komina to już od 22 w górę. Co do właściwości jezdnych to podejrzewam że touareg ma lepsze właściwości jezdne na utwardzonej/ asfaltowej drodze niż jeep czy land.
    Porady blacharsko-lakiernicze
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5988
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type
    Silnik: 2.0 na gnojówkę

    Re: 4x4 po asfalcie i błocie ,duże, pakowne

    31 Lip 2018, 18:38

    Zasadniczo to Twaróg jest SUV, więc jego właściwości jezdne to niebo a ziemia w porównaniu do typowych terenówek typu Jeep czy Land Rover. Do tego masz pneumatykę (nie zawsze to jest niestety plus), którą możesz regulować prześwit i twardość zawieszenia
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11521
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: 4x4 po asfalcie i błocie ,duże, pakowne

    01 Sie 2018, 13:35

    Tak na plus na drodze ale w terenie taki tuareg coś zdziała czy raczej kiepsko ? Toyoty np land cruiser są dobre w terenie i na drodze ale rav4 to podobno nie radzi sobie w ogóle w terenie. Takiego tuarga tanio można juz dostać a fajnie wyposażony.
    krystian333
    Nowicjusz
     
    Posty: 23
    Rejestracja: 20 Lip 2014, 20:43
    Auto: audi a4 b5

    Re: 4x4 po asfalcie i błocie ,duże, pakowne

    01 Sie 2018, 18:36

    Touarega w terenie ograniczają tak naprawdę opony, obok Cayenne to całkiem uniwersalne wozy
    mike
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11521
    Zdjęcia: 12
    Rejestracja: 03 Sty 2014, 18:52
    Miejscowość: Zawiercie|Kraków
    Prawo jazdy od: 04 09 2013
    Auto: Ford Focus Mk II
    Silnik: 1.6 TDCI 109KM
    Rok produkcji: 2008

    Re: 4x4 po asfalcie i błocie ,duże, pakowne

    01 Sie 2018, 18:38

    Skoro rozważałem forestera to tym bardziej nie powinno Cię zastanawiać właściwości terenowe w touaregu bo napewno są większe
    Porady blacharsko-lakiernicze
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5988
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type
    Silnik: 2.0 na gnojówkę

    Re: 4x4 po asfalcie i błocie ,duże, pakowne

    01 Sie 2018, 21:45

    Świetne 4×4 które dobrze sobie radzi w terenie i trudnych wsrunkach to Nissan Qashqai i ma dość sporo miejsca a i wygladem całkiem nieźle się prezentuje .
    matixow
    Nowicjusz
     
    Posty: 25
    Rejestracja: 01 Sie 2018, 14:48

    Re: 4x4 po asfalcie i błocie ,duże, pakowne

    01 Sie 2018, 22:24

    matixow napisał(a):Świetne 4×4 które dobrze sobie radzi w terenie i trudnych wsrunkach to Nissan Qashqai
    chyba masz bardzo zróżnicowane pojęcie od innych na temat ''świetne 4x4, dobrze sobie radzi w terenie i trudnych warunkach'' w ogóle jeżdziłeś tym kiedyś poza drogami utwardzonymi? czy tylko tak palnąłeś bo Ci przyszło na myśl? Qashqai nie jest autem terenowym wiec i do terenu się nie nadaje, tym jedynie można sobie w góry na narty pojechać a nie w teren, no chyba że terenem nazywasz kałuże co ledwo opona się moczy to jak najbardziej w takim terenie da radę :ok:
    Porady blacharsko-lakiernicze
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 5988
    Rejestracja: 03 Sty 2017, 19:15
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Jaguar X-type
    Silnik: 2.0 na gnojówkę